130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

12:07:55
16.04.2013
jourin
-> Athlonek: Brzdovka
07:44:42
16.04.2013
MATTESS
-> jourin: -> Athlonek: aj sakra, předpokládal jsem, že je řeč o brzdových hadicích 4
07:29:45
16.04.2013
Athlonek
-> jourin: Aha a co prosakuje, benzin nebo brzdovka?
07:24:58
16.04.2013
Athlonek
-> MATTESS: Ano, je to možné, že to byla 7 mm hadice.
06:12:41
16.04.2013
MATTESS
-> jourin: na doporučení kamaráda jsme osadili EPDM hadice a zatím to drží (od roku 2006 tuším). Ačkoliv pár lidem z fora taky prosakují



Diskuze, kdyby Tě to zajímalo:

skoda-virt.cz/cz/.../2282 9-brzdove-hadicky

skoda-virt.cz/cz/.../1033 26-epdm-4ever



-> Athlonek: originál jsou průměr 7mm, ne?
23:28:12
15.04.2013
jourin
-> Athlonek: Blbe, obvolame mototechny.. a navic to prosakuje :-(
23:13:33
15.04.2013
Athlonek
-> jourin: Také mám dotaz, dá se dneska sehnat zeleně opletená benzinová hadice 6 mm, nebo spoň nějaká napodobenina?
11:41:30
29.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 29.03.13 11:36:08: Tak nehoda není nikdy o chlubení to je pochopitelné, na druhou stranu z akcí jsem to právě nikde nafocené neviděl (myslím, že jen na jedné hned někdy podostavění) tak mě zajímalo kde to auto skončilo. 4
11:36:08
29.03.2013
radekp
-> Tuner#2: Tímhle se nikdo nechlubil, bylo to tuším bývalé auto Grubera a bouralo na přejezdových kolech před závodama do vrchu u nás na Podhradí. Škoda, podle slov Petra to bylo dlouho vysněné a zřejmě i těžce vydřené auto majitele...
10:55:36
29.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 29.03.13 10:51:51: Aha, to auto jsem viděl jsem když bylo nově postaveno a nějak mě unikla nějaká rána. Máš někde odkaz na fotky?
10:51:51
29.03.2013
Luky
-> Tuner#2: zmuchlaná a přibitá na zdi na nejnovější fotce
10:43:58
29.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MaxSvratka 29.03.13 10:29:26: Kde vidíš Jednotu?
10:34:01
29.03.2013
Luky
-> MaxSvratka: kdo ty dveře na čem vozil, popř. o co je odřel?
10:29:26
29.03.2013
MaxSvratka
Když vidím tu jednotu tak to musela bejt ještě větší pecka než jsem si dokázal představit.Hlavně že Jarda je v cajku a na závodění nezanevřel
21:17:20
28.03.2013
KKSkoda
nádhera 6 chlapi kde scháníte na vaše auta těsnění oken? dík
18:35:26
26.03.2013
Athlonek
Někdo v předu ukradnul tažné oko.4
05:32:23
26.03.2013
exwrcteam
luxus.
20:28:49
25.03.2013
kyfkař
ta teda jeee1 fakt prostě super5
14:30:24
25.03.2013
Arnold
-> jourin: se leskne jako psí kulky 1 krása 4
11:58:08
25.03.2013
madcore
díky za odpověď, to je nemilé, těšil jsem se, až to uvidíme naživo. Ale i tak bude na co koukat.
upraveno 1x, naposled 25.03.2013 11:58:48
Extreme Tyres