130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

09:01:55
20.02.2013
Radek Retro eLeSo
-> Luky: -> m8rinek: píše že v 86 nová kastle tak proto čelo s dírama,tak sem se jen zeptal,nevim jestli echt LR mělo někdy boční blikny ale vypadá to teda blbě



třeba budu vyveden z omylu4
08:58:09
20.02.2013
m8rinek
-> Radek Retro eLeSo: Mělo LR vůbec boční blinkry?



Když se tak kouknu na tohle img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9896_2013-02 -19_22-20-32_8.jpg
upraveno 1x, naposled 20.02.2013 09:00:17
08:57:53
20.02.2013
Luky
-> Radek Retro eLeSo: všiml jsem si toho už dřív, nezvyklá kombinace, ale mluvilo se o ní už na začátku
08:50:44
20.02.2013
Radek Retro eLeSo
-> jourin: čelo s dírama jo a boční blikny ne??
23:32:09
19.02.2013
jourin
-> Tuner#2: Pokud v roce 1986 dostalo auto novou karoserii tak tam být musi :)
21:52:31
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: -> jourin: Tak nakonec čelo s dírama? Mě se to tak líbí víc 4
21:04:42
16.02.2013
minno
-> jourin: krásny koberec, to je pôvodný vyčistený?
20:33:12
16.02.2013
castrol
-> jourin: peknu rychlost naberate
19:42:36
15.02.2013
peter l
-> jourin: Ten Ram ma zujal,mozno to skusim take nieco spravit doma zo zeleznych trubiek4 4
19:10:27
15.02.2013
Star LC20
Letmý dotaz - to má mít těsnění okna s klínkem? 6 Jakože "lepší" výbava?
17:58:47
15.02.2013
exwrcteam
krasne... krasne... hezky hadice v kufru:) to se mi libi:)
17:11:27
15.02.2013
TTomas
-> Nepér: Plovouci vetrany predky byly az v posledni homologaci. Navic jde spis o kvalitni desticky nez o vetranej kotouc, kterej je i znacna vaha navic.
17:07:38
15.02.2013
Nepér
To má jen jednoduchý kotouče?
21:25:44
14.02.2013
P@wlos
i na vlastní oko nádhera... 15
23:39:13
10.02.2013
Vojťas
-> m8rinek: ahááá, tak to mi stačí, díky
23:30:40
10.02.2013
m8rinek
-> Vojťas: ty vehementy jsou i v LA dokumentaci
23:04:55
10.02.2013
Vojťas
Detailnější foto těch vehementu pod uložením tlumičů ve spodním rameni by nebylo ? 1

A lyzina pod přední nápravou je podle origo předlohy? vyříznutí na ramena atd? jsem hledal inspiraci a nic moc fotek jsem nenašel, akorat ještě pořešit aby byla vyndavací a zastamdací kvůli rezervě 40
21:21:57
10.02.2013
Mach
-> jourin: tahle 130 neměla ve předu chlazené kotouče, nebo špatně koukám?? jinak krásná práce 6
19:59:07
10.02.2013
Pavel P..
-> m8rinek: nechci ti brát iluze o kvalitě zpracování u závodních aut ale co mi řikal kamarád který bude stavět LR, tak většina věcí se vařila elektrikou, takže kvalita svárů tomu odpovídá, hledělo se hlavně na funkčnost a né estetiku.4
19:58:32
10.02.2013
jourin
-> m8rinek: nevysirej :-) pockej az to bude dodelane :-)
Extreme Tyres