130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

18:41:25
18.03.2013
jourin
Nemáte prosím někdo kedr pod kapotu kufru?
20:19:36
06.03.2013
Péďa17
jedním slovem krása
21:18:01
05.03.2013
P@wlos
pekne roste do krasy...
19:35:00
05.03.2013
onba
Taky jí chci domu kurňa3
14:53:29
26.02.2013
jourin
-> Viliam: Neni, meli karoserie o ruzne sile plechu a stupni vyztuzeni, az se k tomu dostanu tak k tomu neco sepisu. Takhle odlehcena karoserie mela velmi omezenou zivotnost
upraveno 1x, naposled 26.02.2013 14:54:09
14:11:05
26.02.2013
Viliam
-> jourin: Ako píšeš, auto bolo prestavané do novej závodnej karosérie, teda je tiež z plechu 0,6mm, bez výstuh atd ako pri LR/B z Nemecka?
10:24:36
23.02.2013
pistaa
-> jourin: to tam mate potom vela snehu.. Alebo aj na D1 napadalo???
22:59:53
22.02.2013
jourin
-> pistaa: NESER! v 8 rano jsem vyjel na dilnu a ted jsem se vratil domu... na dilne jsem byl tak hodinu a pul....
20:19:41
22.02.2013
Hřib
-> pistaa: sněží tu jak cyp, tak asi odhazujou sníh 3
18:35:36
22.02.2013
castrol
-> pistaa: 3
10:55:37
22.02.2013
pistaa
-> jourin: ziadne fotky?? co mate celozavodnu dovolenku? :)
19:09:28
21.02.2013
castrol
-> jourin: co za kola budu na aute ?
08:07:51
21.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 21.02.13 00:09:45: 3
06:44:41
21.02.2013
Lubes - zrušená registrace
jourin 21.02.13 00:09:45 napsal:

→ Tuner#2: no ja myslim ze bez blinkru to pojede rychleji,

cele auto bude vyrazne lehci s mensim aerodynamickym odporem 1
3
00:09:45
21.02.2013
jourin
-> Tuner#2: no ja myslim ze bez blinkru to pojede rychleji, cele auto bude vyrazne lehci s mensim aerodynamickym odporem 1
21:35:17
20.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 20.02.13 11:21:06: Na to jsem koukal taky už prve když se řešilo čelo. První LRa byli z M1ček, takže to blinkry nemělo, ale pozdější kusy přelom 85/86 už blinkry mají 4
17:52:28
20.02.2013
jourin
Koberec je vypraný :-)
17:03:08
20.02.2013
kyfkař
krásná prace klobouk dolů5 ten koberec je nový?1
11:21:06
20.02.2013
jourin
Kdyz se podivate na dobove fotky tak zjistite, ze zadna 130 LR nikdy bocni blinkry nemala :-)



Edit: Tak se omlouvam a beru zpet, namátkou jsem koukal pouze na fotky kde blinkry nejsou :-), ted jsem dostal do mailu dobovy fotky s blinkrama :-) takze nejaky je mely a nejaky ne :-) tahle je mit nebude, protoze uz mame blatniky nalakovany :-D
upraveno 2x, naposled 20.02.2013 13:53:05
Extreme Tyres