První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
-> Luky: -> m8rinek: píše že v 86 nová kastle tak proto čelo s dírama,tak sem se jen zeptal,nevim jestli echt LR mělo někdy boční blikny ale vypadá to teda blbě
třeba budu vyveden z omylu

-> Radek Retro eLeSo: všiml jsem si toho už dřív, nezvyklá kombinace, ale mluvilo se o ní už na začátku
-> jourin: čelo s dírama jo a boční blikny ne??
-> Tuner#2: Pokud v roce 1986 dostalo auto novou karoserii tak tam být musi :)
-> jourin: -> jourin: Tak nakonec čelo s dírama? Mě se to tak líbí víc

-> jourin: krásny koberec, to je pôvodný vyčistený?
-> jourin: peknu rychlost naberate
-> jourin: Ten Ram ma zujal,mozno to skusim take nieco spravit doma zo zeleznych trubiek

Letmý dotaz - to má mít těsnění okna s klínkem?

Jakože "lepší" výbava?
krasne... krasne... hezky hadice v kufru:) to se mi libi:)
-> Nepér: Plovouci vetrany predky byly az v posledni homologaci. Navic jde spis o kvalitni desticky nez o vetranej kotouc, kterej je i znacna vaha navic.
To má jen jednoduchý kotouče?
i na vlastní oko nádhera...

-> m8rinek: ahááá, tak to mi stačí, díky
-> Vojťas: ty vehementy jsou i v LA dokumentaci
Detailnější foto těch vehementu pod uložením tlumičů ve spodním rameni by nebylo ?
A lyzina pod přední nápravou je podle origo předlohy? vyříznutí na ramena atd? jsem hledal inspiraci a nic moc fotek jsem nenašel, akorat ještě pořešit aby byla vyndavací a zastamdací kvůli rezervě

-> jourin: tahle 130 neměla ve předu chlazené kotouče, nebo špatně koukám?? jinak krásná práce

-> m8rinek: nechci ti brát iluze o kvalitě zpracování u závodních aut ale co mi řikal kamarád který bude stavět LR, tak většina věcí se vařila elektrikou, takže kvalita svárů tomu odpovídá, hledělo se hlavně na funkčnost a né estetiku.

-> m8rinek: nevysirej :-) pockej az to bude dodelane :-)