130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

09:00:19
23.11.2012
Luky
-> jourin: v kolika lidech jste na dílně? Že zároveň děláte LR i 160MTX (a kdoví co ještě 1 )?
10:28:46
14.11.2012
jourin
-> onba: Muzes k nam prijit makat a ukazat jak bys to zvladnul rychleji :)
20:54:29
13.11.2012
onba
Jak to, že už to nedriftí? 3 Furt čekám na první výjezd, jak malej kluk a vy teprve lakujete... Ne dělám si srandu, vím jaká to je dřina a držím palce! Ať je jako nová.
22:59:52
09.11.2012
exwrcteam
-> Tuner#2: nn to mi to je jedno:)at si kazdej dela co chce ja se tesim na fotky az to bude slozeny :) garde je podle me luxusni prace4
22:32:11
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 09.11.12 22:24:01: Škoda, docela by mě to zajímalo, ale slovně popisuješ přesně to samé co píše p. Křeček ve své knize. Pokud by jsi to v budoucnu zjistil, tak bych byl rád za info kam až to dohnali 4



-> exwrcteam 09.11.12 22:25:15: OK beru, jen mě to přišlo jako šité na to co jsem psal u Garde.



-> m8rinek 09.11.12 21:57:25: Co je špatně? Že jsem velký fanda těchto aut a narozdíl od jiných, který berou sraz povrchně prolezu auto, které mě zajímá "do šroubku" včetně podvozku? Ta šuplera byla tak trochu nadsázka v diskuzi a s majitelem auta na srazu vždy pokecám. Zatím to nikomu nevadilo, nikdo si nestěžoval a pokud ano, tak jedině za mýma zádama. A to co je plevel a co ne, nech laskavě na majiteli karty, když tu nebude chtít komentáře, může je zakázat, když tu nebude chtít mé komentáře, může mě to přímo naspat. Pokud je mě známo, ty to rozhodně nejsi...
upraveno 2x, naposled 09.11.2012 22:33:58
22:25:15
09.11.2012
exwrcteam
-> Tuner#2: nn v zadnym pripade neber jako nejakej atack nebo tak neco bylo mysleno vseobecne ne cilene 4
22:24:01
09.11.2012
jourin
-> Tuner#2: Casovani jsem neresil, ale p Muck rial ze to diky tomu dokazali tocit vic nez fabrika a ze to pak melo vyssi vykon
21:57:25
09.11.2012
m8rinek
-> Tuner#2: Maličko se mě to týká, exwrc Ti jen připomněl co jsi psal v jiné Jourinově kartě, což je špatně, zatímco Ty jsi na mě mohl vytahovat něco z diskuze (navíc dost zcestně :D).



E: jinak to píšu znova, je škoda zaplevelovat jinak krásnou kartu...
upraveno 1x, naposled 09.11.2012 22:00:45
21:49:49
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> exwrcteam 09.11.12 20:23:13: Nevím jak jsi to myslel, ale beru to jako podpásovku a jen mě to utvrzuje v tom, že galerie podvozků zde bylo mrhání mým časem, znalostma a nasbíranou dokumentací...



-> jourin: To, že o tom někdo dodnes nevěděl, bych nebral jako směrodatné. Zkusil bych kontaktovat depozitář, zda by nedohledali podle výrobního čísla dané auto na dobové fotce z dílny a bylo by hned jasno. Jak už jsi tady psal, nemáš to na závody, tak by bylo škoda tam mít něco jinak než bylo v originálu.



P.S. Četl jsem si znova popis a zaujala mě ta Sedlářovo vačka. Víš jaké měla časování? Docela by mě to zajímalo a rád bych aby to potvrdilo či případně vyvrátilo Křečkovo slova o tom, že Sedlář vyhrával mimo jiné i díky lepší technice, kdy měl takovou vačku, která továrnu přesahovala o třídu. Pokud to víš, tak klidně do SZ. Díky.
20:30:41
09.11.2012
exwrcteam
-> jourin: jo tydle vyddleee tak kluci s chuti do toho at se v lakovne nenudej 1
20:28:14
09.11.2012
jourin
-> exwrcteam:



To neni zalezitosti prototypu, to je tim ze to nemela prvni serie Mka
20:23:13
09.11.2012
exwrcteam
tady sou lidi schopni lizt se suplerama pod autem... myslim si o tom svoje 1
20:09:50
09.11.2012
vhml
-> exwrcteam: taky slyším prvně že bylo nějaký čelo bez děr
20:04:50
09.11.2012
minno
-> exwrcteam: určite si to nik nevšimne, hlavne z virťákov3
20:02:30
09.11.2012
exwrcteam
taky si myslim ze 90% lidi si toho ani nevsimne ... a ja ani do neska nevedel ze to prototyp nemel..1
19:54:20
09.11.2012
jourin
Poperte se a roztrhejte si obcanky kdyz vas to bavi :-)



Jinak asi vyhrajou diry… na aute v dobe zakoupeni byly a chlazeni brzd asi dostane prednost… stejne to je videt jen kdyz se k tomu clovek ohne a navic to puvodni celo nikde neni :-)
12:36:27
09.11.2012
m8rinek
-> Tuner#2: Zamčení mi přijde lepší, než stránka plná blábolů, právě proto jsem to tak řešil u svých diskuzí, když jsem sehnal ověřené a hodnotné informace, tak jsem diskuzi opět obnovil... Taky jsem se na to mohl vys*at a nechat si to pro sebe...
12:06:37
09.11.2012
ochoda
dobre dobre koncim, stejen sem zvedavej jak to auto bude vypadat :)
12:02:55
09.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ochoda 09.11.12 11:59:42: Ach jo...



-> m8rinek 09.11.12 12:00:02: Jak vidíš, tak sám váhá jak to udělat a přiznává, že jsou možné oba výklady. Od toho tady snad ta diskuze je a nebo to tu budem zamykat tak jako to někdo rád dělá ve fóru u svých diskuzí?
upraveno 1x, naposled 09.11.2012 12:03:29
Extreme Tyres