
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
Jen jestli to není zase nějaká pohádka, jako s tou muzikou v 160 MTX 

-> Pavel P..: Ani si nejsem jist, že jsem přesně takovýho jako máš ty, viděl.. ale zas jsem viděl dva trošku jiný..
Safra, jak se jmenoval ten pratyp? Sebring Monza ?
E: Sebring Mach ONE.

E: Sebring Mach ONE.
-> Jozka: engelmann to nebude.... ten má mohutnější nožku... jednoho náhodou mám
img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../8_578_154554__20
11-11-15_22-02-15_30.jpg

-> Tuner#2: Taky jsem si všiml zrcátek Rapida.. možná nějakej další klon "nejkopírovonějšího zrcátka na světě" Engelmann.. (a i ten je kopie čehosi).
-> jourin: Ještě pár takových objevů a můžete psát detektivky..
-> jourin: Ještě pár takových objevů a můžete psát detektivky..
-> Tuner#2: Ram zustane, byly tam diry po ramu, proc kdy a jak dlouho tam jezdil uz asi nezjitime :) V kazdem pripade to tam nechame protoze to zvysi pevnost karoserie :)
Zrcatka netusim
Zrcatka netusim
-> jourin: Na té fotce je hlavně vidět co měl Rapid za zrcátka. Jen mě nejde do hlavy, že by už v té době byli na trhu Polské beskydy?
BTW: Takže půjde ven i rám?
BTW: Takže půjde ven i rám?
-> kraska98: Presne tak.. vubec nevim co je to za tuningovej krám... a proč tam zaclání :-D
Škoda že na té fotce č.2 zaclání ten rapid 

-> jourin 12.01.13 21:29:10: Ouuu nevšimnul jsem se. Moc pěkná detektivní práce. 

-> Tuner#2: precti si popis :)
-> jourin 12.01.13 21:07:39: Máte víc dobových fotek? Jak jste se k tomu dopátrali?
-> Tuner#2: Presně tak, Korálová červeň 8155 :-)
-> jourin: Mám tomu rozumět tak, že bude nakonec červená?
pekna prace 

krasna ta posledni fotka:)
To je radost sledovat
Klobouk dolů před všemi vašimi projekty


snad se ani o jine nez o puvodni barve nepremysli coz?
-> Athlonek: Parada! diky :)