skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
10.2.2012 Pridany 2 dobove fotky v barvach Koleno-Koleno a prvni v barevna co jsem kdy videl :-) Diky moc za poslani
Aktualizace 30.5. 2012
Rally Praha revival 2012
Pridal jsem jednu fotecku na kterou mi poslal odkaz kamarad.. stojime tam s Litvinovskym na okruhu v Sosnové dvojcetem :-)
Timto se panu autorovi omlouvam za kradez :-)
Tak jsme se zucatnili prvniho vyletu s nove zrekonstruovanym autem... ne prvni projeti si dalo cca 500 km pri vyborne akci Rally Praha revival.
Lahudou bylo, ze do aute zasedl osobne Cyril Pacala se svym synem. Letos to je presne 30 let co Cyril naposledy sedel za volantem zavodniho auta a byli jsme prvni kdo ho presvedcil k tomu aby si to po tech letech zopakoval. Jeho setkani s autem po takove dobe bylo dost dojemne pro vsechny zucastnene strany :-)
Musim rict, ze je to uzasny chlapik a jsem velice rad, ze se mi jej podarilo kontaktovat a domluvit tuhle akci. Prekvapilo me ,jak se k nemu ihned hlasila vetsina starych zaslouzilych zavodniku i mechaniku a kolik ve svych letech vydrzel Fernetu po te co si nim kazdy chtel pripit :-))))
Uz se tesim az budu mit tu cest ho znovu potkat a pujcit mu auto na dalsi akci :-)
V nedeli pred odjezdem jsem od nej dostal jeho starou helmu s tim ze patri k tomu autu :-) zaroven mi pry taky doveze nejake pohary a vence, takze parada.. musim pro to vymyslet nejake dustojne misto :-)
Takze jeste jednou diky diky diky
Aktualizace 11.3. 2012
UŽ JE TO UDĚLÁNO UŽ JE TO HOTOVO :-)
Tak po třech letech jsme se konečně dočkali, auto je hotové, pouze teče jeden tlumič, ale už je na cestě jiný. Asi jsem se mel vykaslat na originalitu a dobost nekterych dilu a koupit nove :-)
Pokud vše dobře dopadne tak auto bude mit premieru na Rallye Praha a za volantem bude sedět osobně pan Pacala... nicméně zatím je vše v jednání tak držte palce :)
Aktualizace 11.12. 2011
A mame tu dalsi zajimavost... 3x originalni 130 RS na jedne fotce, vsechny puvodem ze Slovenska :-)
FAJNE FOTO NO NI? :-)
Tak jsem pro zajimavost pridal fotku jak to vypada kdyz postavite vedle sebe soutezacky a okruhovy auto :-)
Aktualizace 28.10. 2011
Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto.
Aktualizace 6.8. 2011
Sláva, konečně prijel pan motor, uz se chysta na to jak bude trhat asfalt :-) jo a kdo z vas jeste pamatuje Calex? :-)
Aktualizace 25.7. 2011
Tak se nam podarilo vyrobit nejake reklamy :-) jeste pokracujeme ve vyrobe, ale uz to zacina vypadat jako pred 30ti lety :-)
Aktualizace 9.7. 2011
He he tak je to koukám přesně rok a měsíc co jsem dělal poslední aktualizaci... takže teď mám něco víc novinek... Renovace auta se blíží ke zdárnému (alespoň doufám) konci. Aktuálně máme nalakováno, auto je na kolech a postupně skládáme, do galerie jsem přidal dvě aktuální fotky a zbytek je jako vždy zde:
www.renovace-veteranu.cz/ rozpracovane-vozy/.../skod a-130-rs.aspx
9.6. 2010 Není čas na nic :-( tak alespon slibované fotky... a přihodil jsem i historické fotečky z dob panu Pacaly - Jantosika a bratri Kolenu.. doporucuji zejmena tu kde lakuji auto :-)
Aktualizace 2010: Tak Skelet je pripraveny, laminaty taky, napravy taky, zacinam resit motor. Strechu jsme si nakonec nechali vyrobit na zakazku, pokud nekdo bude miz zajem tak mame kopyto pro lisovani strech na erko :-) protoze ty co se vyrabi rucne jsou pro me nepouzitelny, je to desne měký a staci na to polozit pulitr a je v tom dulek :-)
fotky dodam, rad bych stihl cely auto do konce kvetna, v zasade to staci poskladat a nalakovat :-)
Tak jsme si koupili hračku…. :-)
Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: skoda-virt.cz/cz/.../4284 -skoda-130rs nebo tady: skoda-virt.cz/cz/.../7285 9-co-vy-na-to-19
Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku.
Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo… vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka.
Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan www.pmautosport.cz/ (nové stránky jsou tady: www.renovace-veteranu.cz) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací cele transakce.
Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu.
Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978.
Kompletní fotodokumentaci naleznete zde: www.fotogalerie.cz/jourin /58115–130rs fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu.
Tak držte palce :-)
P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele… Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou…
Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec.
Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :)))
Aktualizace 30.5. 2012
Rally Praha revival 2012
Pridal jsem jednu fotecku na kterou mi poslal odkaz kamarad.. stojime tam s Litvinovskym na okruhu v Sosnové dvojcetem :-)
Timto se panu autorovi omlouvam za kradez :-)
Tak jsme se zucatnili prvniho vyletu s nove zrekonstruovanym autem... ne prvni projeti si dalo cca 500 km pri vyborne akci Rally Praha revival.
Lahudou bylo, ze do aute zasedl osobne Cyril Pacala se svym synem. Letos to je presne 30 let co Cyril naposledy sedel za volantem zavodniho auta a byli jsme prvni kdo ho presvedcil k tomu aby si to po tech letech zopakoval. Jeho setkani s autem po takove dobe bylo dost dojemne pro vsechny zucastnene strany :-)
Musim rict, ze je to uzasny chlapik a jsem velice rad, ze se mi jej podarilo kontaktovat a domluvit tuhle akci. Prekvapilo me ,jak se k nemu ihned hlasila vetsina starych zaslouzilych zavodniku i mechaniku a kolik ve svych letech vydrzel Fernetu po te co si nim kazdy chtel pripit :-))))
Uz se tesim az budu mit tu cest ho znovu potkat a pujcit mu auto na dalsi akci :-)
V nedeli pred odjezdem jsem od nej dostal jeho starou helmu s tim ze patri k tomu autu :-) zaroven mi pry taky doveze nejake pohary a vence, takze parada.. musim pro to vymyslet nejake dustojne misto :-)
Takze jeste jednou diky diky diky
Aktualizace 11.3. 2012
UŽ JE TO UDĚLÁNO UŽ JE TO HOTOVO :-)
Tak po třech letech jsme se konečně dočkali, auto je hotové, pouze teče jeden tlumič, ale už je na cestě jiný. Asi jsem se mel vykaslat na originalitu a dobost nekterych dilu a koupit nove :-)
Pokud vše dobře dopadne tak auto bude mit premieru na Rallye Praha a za volantem bude sedět osobně pan Pacala... nicméně zatím je vše v jednání tak držte palce :)
Aktualizace 11.12. 2011
A mame tu dalsi zajimavost... 3x originalni 130 RS na jedne fotce, vsechny puvodem ze Slovenska :-)
FAJNE FOTO NO NI? :-)
Tak jsem pro zajimavost pridal fotku jak to vypada kdyz postavite vedle sebe soutezacky a okruhovy auto :-)
Aktualizace 28.10. 2011
Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto.
Aktualizace 6.8. 2011
Sláva, konečně prijel pan motor, uz se chysta na to jak bude trhat asfalt :-) jo a kdo z vas jeste pamatuje Calex? :-)
Aktualizace 25.7. 2011
Tak se nam podarilo vyrobit nejake reklamy :-) jeste pokracujeme ve vyrobe, ale uz to zacina vypadat jako pred 30ti lety :-)
Aktualizace 9.7. 2011
He he tak je to koukám přesně rok a měsíc co jsem dělal poslední aktualizaci... takže teď mám něco víc novinek... Renovace auta se blíží ke zdárnému (alespoň doufám) konci. Aktuálně máme nalakováno, auto je na kolech a postupně skládáme, do galerie jsem přidal dvě aktuální fotky a zbytek je jako vždy zde:
www.renovace-veteranu.cz/ rozpracovane-vozy/.../skod a-130-rs.aspx
9.6. 2010 Není čas na nic :-( tak alespon slibované fotky... a přihodil jsem i historické fotečky z dob panu Pacaly - Jantosika a bratri Kolenu.. doporucuji zejmena tu kde lakuji auto :-)
Aktualizace 2010: Tak Skelet je pripraveny, laminaty taky, napravy taky, zacinam resit motor. Strechu jsme si nakonec nechali vyrobit na zakazku, pokud nekdo bude miz zajem tak mame kopyto pro lisovani strech na erko :-) protoze ty co se vyrabi rucne jsou pro me nepouzitelny, je to desne měký a staci na to polozit pulitr a je v tom dulek :-)
fotky dodam, rad bych stihl cely auto do konce kvetna, v zasade to staci poskladat a nalakovat :-)
Tak jsme si koupili hračku…. :-)
Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: skoda-virt.cz/cz/.../4284 -skoda-130rs nebo tady: skoda-virt.cz/cz/.../7285 9-co-vy-na-to-19
Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku.
Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo… vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka.
Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan www.pmautosport.cz/ (nové stránky jsou tady: www.renovace-veteranu.cz) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací cele transakce.
Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu.
Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978.
Kompletní fotodokumentaci naleznete zde: www.fotogalerie.cz/jourin /58115–130rs fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu.
Tak držte palce :-)
P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele… Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou…
Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec.
Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :)))
130 RS Pacala - Jantosik - komentáře:
21:59:26
15.12.2013
15.12.2013
jourin
-> racnak: Jak jsi na to datum proboha prisel? :)
21:50:52
15.12.2013
15.12.2013
TTomas
Tooomáš má narozéniny, my máme přáni jediný, štěstí, zdraví, štěstí, zdraví, hlavně to zdraví.
21:18:19
15.12.2013
15.12.2013
racnak
Podla TP 5.12.1977 - blahoželáme :)
17:29:38
16.10.2013
16.10.2013
suky
jourin: Foto č.1 je super. Vyftit tak Svátˇu s jeho origínálem RS co jel naposledy v roce 1983. To je můj velký sen. Do dnes pořád nevín, jestli se to jeho poslední RS dochovalo.
22:48:46
15.10.2013
15.10.2013
cuker
...je to ich mladosť....
21:36:20
15.10.2013
15.10.2013
jourin
Je to proste tezky, jen to auto nekde postavis a uz se kolem nej motaj nejaky duchodci
18:23:02
14.10.2013
14.10.2013
MajoLR
18:08:13
14.10.2013
14.10.2013
racnak
Stará láska nehrdzavie :)
17:53:48
14.10.2013
14.10.2013
T
-> jourin: : super fotka č.1
12:25:45
14.10.2013
14.10.2013
MajoLR
Foto č.1...
10:01:34
20.04.2013
20.04.2013
suky
Zdravím.
Dne 13.03.2013 jsem vám poslal soukromou zprávu. Došla vám? Protože, ještě nepřišla odpovědˇ.
Dík suky.
Dne 13.03.2013 jsem vám poslal soukromou zprávu. Došla vám? Protože, ještě nepřišla odpovědˇ.
Dík suky.
22:40:07
29.03.2013
29.03.2013
jourin
-> Tuner#2: jo ale je naprosto bezpredmetne se tim zabyvat, protze kazdy zavodni auto melo spuustu individualnich uprav.. navic je dost pravdepodobny, ze Haugland to mel uz v novem aute.. staveli si auta na miru pro jednotlive jezdce a kazde auto bylo trochu jine
17:38:39
29.03.2013
29.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 29.03.13 16:48:23: To ano, ale z fabriky ta náprava s dvouma dorazama byla až u LR.
16:48:23
29.03.2013
29.03.2013
jourin
-> suky: To asi nema cenu zjistovat, kazdy si to upravil jak chtel... Treba Haugland to na 100% jezdil zdvojene
11:15:31
19.02.2013
19.02.2013
suky
Zdravím.
Ohledně těch dorazů, zkuste se někdo zeptat Pavla Valouška st., až ho uvidíte někde na závodech.Určitě to bude vědět, když jezdil v 70 a 80 letech z RS. Sám vlastní tři RS dva origináli po Doškovi aTrajboldovi a jednu repliku co sní jezdí volné závody v rallye.
Ohledně těch dorazů, zkuste se někdo zeptat Pavla Valouška st., až ho uvidíte někde na závodech.Určitě to bude vědět, když jezdil v 70 a 80 letech z RS. Sám vlastní tři RS dva origináli po Doškovi aTrajboldovi a jednu repliku co sní jezdí volné závody v rallye.
10:58:46
18.02.2013
18.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 18.02.13 10:22:38: Tak já jsem taky se svýma autama spokojený a přitom pro někoho to může být tuzing bastl. O tom to není... Šlo spíš o to jak to globálně posuzovat? U auta z fabriky ví, že tam bylo to a to v takové a takové povrchové úpravě u závodních aut je to těžko posouditelné. O nic jiného nejde, my jsme Ti poslední co by se měli tady přít
10:22:38
18.02.2013
18.02.2013
jourin
-> Tuner#2: On je predevsim arogantni kreten.. Kdyz neco nevim, tak se slusne zeptam a nedelem blbce z lidi ktery neznam a vidim je poprve v zivote. Jestli neco nesnasim tak je to kdyz se nekdo na nekoho povysuje. A to i v pripadech kdy na to ma..
V pripade ze na to ani nema, to je uz absurdni. Chapu ze ty auta nezna, nechapu ale, proc se chova tak jak se chova.. a vlastne to ani chapat nepotrebuju, je mi ukradenej a k zivotu ho nepotrebuju :-)
A tim koncim tuhle nesmyslnou debatu... pokud jemu, nebo tobe, prijdou dve tovarni auta s technicakem nedostatecne originalni a potrebujete to resit, tak mi lito ale lepsi nemam :-)
Ja jsem s nima spokojenej :-)
V pripade ze na to ani nema, to je uz absurdni. Chapu ze ty auta nezna, nechapu ale, proc se chova tak jak se chova.. a vlastne to ani chapat nepotrebuju, je mi ukradenej a k zivotu ho nepotrebuju :-)
A tim koncim tuhle nesmyslnou debatu... pokud jemu, nebo tobe, prijdou dve tovarni auta s technicakem nedostatecne originalni a potrebujete to resit, tak mi lito ale lepsi nemam :-)
Ja jsem s nima spokojenej :-)
10:08:24
18.02.2013
18.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 18.02.13 01:30:09: Byl jsem tam od začátku. Malina je sice svůj, ale v podstatě Vás chtěl dovést k tomu, co tady ve finále sám přiznáváš a píšeš v jiném tématu:
"A pak je otazka co je vlastne originalni auto?.. Pouze tovarni auto, ktere vyjelo z fabriky a melo technicak? Nebo dobove auto delane podle homologace ve svazarmu nebo doma na kolene?"
Jak pak chceš rozeznat originál? Proto píšu, že pravda byla tak na 3/4 cesty mezi Vámi a byť se kloník k Tobě, tak i on měl kus té své...
"A pak je otazka co je vlastne originalni auto?.. Pouze tovarni auto, ktere vyjelo z fabriky a melo technicak? Nebo dobove auto delane podle homologace ve svazarmu nebo doma na kolene?"
Jak pak chceš rozeznat originál? Proto píšu, že pravda byla tak na 3/4 cesty mezi Vámi a byť se kloník k Tobě, tak i on měl kus té své...
02:02:46
18.02.2013
18.02.2013
jourin