skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
10.2.2012 Pridany 2 dobove fotky v barvach Koleno-Koleno a prvni v barevna co jsem kdy videl :-) Diky moc za poslani
Aktualizace 30.5. 2012
Rally Praha revival 2012
Pridal jsem jednu fotecku na kterou mi poslal odkaz kamarad.. stojime tam s Litvinovskym na okruhu v Sosnové dvojcetem :-)
Timto se panu autorovi omlouvam za kradez :-)
Tak jsme se zucatnili prvniho vyletu s nove zrekonstruovanym autem... ne prvni projeti si dalo cca 500 km pri vyborne akci Rally Praha revival.
Lahudou bylo, ze do aute zasedl osobne Cyril Pacala se svym synem. Letos to je presne 30 let co Cyril naposledy sedel za volantem zavodniho auta a byli jsme prvni kdo ho presvedcil k tomu aby si to po tech letech zopakoval. Jeho setkani s autem po takove dobe bylo dost dojemne pro vsechny zucastnene strany :-)
Musim rict, ze je to uzasny chlapik a jsem velice rad, ze se mi jej podarilo kontaktovat a domluvit tuhle akci. Prekvapilo me ,jak se k nemu ihned hlasila vetsina starych zaslouzilych zavodniku i mechaniku a kolik ve svych letech vydrzel Fernetu po te co si nim kazdy chtel pripit :-))))
Uz se tesim az budu mit tu cest ho znovu potkat a pujcit mu auto na dalsi akci :-)
V nedeli pred odjezdem jsem od nej dostal jeho starou helmu s tim ze patri k tomu autu :-) zaroven mi pry taky doveze nejake pohary a vence, takze parada.. musim pro to vymyslet nejake dustojne misto :-)
Takze jeste jednou diky diky diky
Aktualizace 11.3. 2012
UŽ JE TO UDĚLÁNO UŽ JE TO HOTOVO :-)
Tak po třech letech jsme se konečně dočkali, auto je hotové, pouze teče jeden tlumič, ale už je na cestě jiný. Asi jsem se mel vykaslat na originalitu a dobost nekterych dilu a koupit nove :-)
Pokud vše dobře dopadne tak auto bude mit premieru na Rallye Praha a za volantem bude sedět osobně pan Pacala... nicméně zatím je vše v jednání tak držte palce :)
Aktualizace 11.12. 2011
A mame tu dalsi zajimavost... 3x originalni 130 RS na jedne fotce, vsechny puvodem ze Slovenska :-)
FAJNE FOTO NO NI? :-)
Tak jsem pro zajimavost pridal fotku jak to vypada kdyz postavite vedle sebe soutezacky a okruhovy auto :-)
Aktualizace 28.10. 2011
Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto.
Aktualizace 6.8. 2011
Sláva, konečně prijel pan motor, uz se chysta na to jak bude trhat asfalt :-) jo a kdo z vas jeste pamatuje Calex? :-)
Aktualizace 25.7. 2011
Tak se nam podarilo vyrobit nejake reklamy :-) jeste pokracujeme ve vyrobe, ale uz to zacina vypadat jako pred 30ti lety :-)
Aktualizace 9.7. 2011
He he tak je to koukám přesně rok a měsíc co jsem dělal poslední aktualizaci... takže teď mám něco víc novinek... Renovace auta se blíží ke zdárnému (alespoň doufám) konci. Aktuálně máme nalakováno, auto je na kolech a postupně skládáme, do galerie jsem přidal dvě aktuální fotky a zbytek je jako vždy zde:
www.renovace-veteranu.cz/ rozpracovane-vozy/.../skod a-130-rs.aspx
9.6. 2010 Není čas na nic :-( tak alespon slibované fotky... a přihodil jsem i historické fotečky z dob panu Pacaly - Jantosika a bratri Kolenu.. doporucuji zejmena tu kde lakuji auto :-)
Aktualizace 2010: Tak Skelet je pripraveny, laminaty taky, napravy taky, zacinam resit motor. Strechu jsme si nakonec nechali vyrobit na zakazku, pokud nekdo bude miz zajem tak mame kopyto pro lisovani strech na erko :-) protoze ty co se vyrabi rucne jsou pro me nepouzitelny, je to desne měký a staci na to polozit pulitr a je v tom dulek :-)
fotky dodam, rad bych stihl cely auto do konce kvetna, v zasade to staci poskladat a nalakovat :-)
Tak jsme si koupili hračku…. :-)
Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: skoda-virt.cz/cz/.../4284 -skoda-130rs nebo tady: skoda-virt.cz/cz/.../7285 9-co-vy-na-to-19
Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku.
Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo… vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka.
Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan www.pmautosport.cz/ (nové stránky jsou tady: www.renovace-veteranu.cz) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací cele transakce.
Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu.
Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978.
Kompletní fotodokumentaci naleznete zde: www.fotogalerie.cz/jourin /58115–130rs fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu.
Tak držte palce :-)
P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele… Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou…
Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec.
Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :)))
Aktualizace 30.5. 2012
Rally Praha revival 2012
Pridal jsem jednu fotecku na kterou mi poslal odkaz kamarad.. stojime tam s Litvinovskym na okruhu v Sosnové dvojcetem :-)
Timto se panu autorovi omlouvam za kradez :-)
Tak jsme se zucatnili prvniho vyletu s nove zrekonstruovanym autem... ne prvni projeti si dalo cca 500 km pri vyborne akci Rally Praha revival.
Lahudou bylo, ze do aute zasedl osobne Cyril Pacala se svym synem. Letos to je presne 30 let co Cyril naposledy sedel za volantem zavodniho auta a byli jsme prvni kdo ho presvedcil k tomu aby si to po tech letech zopakoval. Jeho setkani s autem po takove dobe bylo dost dojemne pro vsechny zucastnene strany :-)
Musim rict, ze je to uzasny chlapik a jsem velice rad, ze se mi jej podarilo kontaktovat a domluvit tuhle akci. Prekvapilo me ,jak se k nemu ihned hlasila vetsina starych zaslouzilych zavodniku i mechaniku a kolik ve svych letech vydrzel Fernetu po te co si nim kazdy chtel pripit :-))))
Uz se tesim az budu mit tu cest ho znovu potkat a pujcit mu auto na dalsi akci :-)
V nedeli pred odjezdem jsem od nej dostal jeho starou helmu s tim ze patri k tomu autu :-) zaroven mi pry taky doveze nejake pohary a vence, takze parada.. musim pro to vymyslet nejake dustojne misto :-)
Takze jeste jednou diky diky diky
Aktualizace 11.3. 2012
UŽ JE TO UDĚLÁNO UŽ JE TO HOTOVO :-)
Tak po třech letech jsme se konečně dočkali, auto je hotové, pouze teče jeden tlumič, ale už je na cestě jiný. Asi jsem se mel vykaslat na originalitu a dobost nekterych dilu a koupit nove :-)
Pokud vše dobře dopadne tak auto bude mit premieru na Rallye Praha a za volantem bude sedět osobně pan Pacala... nicméně zatím je vše v jednání tak držte palce :)
Aktualizace 11.12. 2011
A mame tu dalsi zajimavost... 3x originalni 130 RS na jedne fotce, vsechny puvodem ze Slovenska :-)
FAJNE FOTO NO NI? :-)
Tak jsem pro zajimavost pridal fotku jak to vypada kdyz postavite vedle sebe soutezacky a okruhovy auto :-)
Aktualizace 28.10. 2011
Aby to nevypadalo ze nic nedelame :-)Motor uz sedi na svem miste, o vikendu by se melo montovatisani s karburatory, interier se uz taky blizi a nejvetsi parada je rampa se svetlama Bosch :-) Zatim to tak vypada ze pod stromecek by mi jezisek mohl prinest dokoncene auto.
Aktualizace 6.8. 2011
Sláva, konečně prijel pan motor, uz se chysta na to jak bude trhat asfalt :-) jo a kdo z vas jeste pamatuje Calex? :-)
Aktualizace 25.7. 2011
Tak se nam podarilo vyrobit nejake reklamy :-) jeste pokracujeme ve vyrobe, ale uz to zacina vypadat jako pred 30ti lety :-)
Aktualizace 9.7. 2011
He he tak je to koukám přesně rok a měsíc co jsem dělal poslední aktualizaci... takže teď mám něco víc novinek... Renovace auta se blíží ke zdárnému (alespoň doufám) konci. Aktuálně máme nalakováno, auto je na kolech a postupně skládáme, do galerie jsem přidal dvě aktuální fotky a zbytek je jako vždy zde:
www.renovace-veteranu.cz/ rozpracovane-vozy/.../skod a-130-rs.aspx
9.6. 2010 Není čas na nic :-( tak alespon slibované fotky... a přihodil jsem i historické fotečky z dob panu Pacaly - Jantosika a bratri Kolenu.. doporucuji zejmena tu kde lakuji auto :-)
Aktualizace 2010: Tak Skelet je pripraveny, laminaty taky, napravy taky, zacinam resit motor. Strechu jsme si nakonec nechali vyrobit na zakazku, pokud nekdo bude miz zajem tak mame kopyto pro lisovani strech na erko :-) protoze ty co se vyrabi rucne jsou pro me nepouzitelny, je to desne měký a staci na to polozit pulitr a je v tom dulek :-)
fotky dodam, rad bych stihl cely auto do konce kvetna, v zasade to staci poskladat a nalakovat :-)
Tak jsme si koupili hračku…. :-)
Je to pro hodně z vás známy a důkladně prodiskutovaný kousek ze Slovenska, Škoda 130 RS. Díky úpravám předchozího majitele se stala žhavým tématem mnoha internetový diskuzí. například tady: skoda-virt.cz/cz/.../4284 -skoda-130rs nebo tady: skoda-virt.cz/cz/.../7285 9-co-vy-na-to-19
Byl to trochu adrenalin a okolnosti sepíšu do samostatného článku.
Základním cílem bylo vykoupit jedno z posledních originálních aut a uvést jej do původního stavu. Originálních dílů na autě příliš nezůstalo… vlastně jen skelet s výrobním číslem a štítkem (musí se vyměnit střecha kvůli nepostradatelnému střešnímu oknu), přední blatníky, kompletní zadní náprava, přední nápravnice a dělítka.
Neb není času nazbyt a ani žádné zkušenosti s totální rekonstrukcí tak atypického auta, bude kompletní renovaci provádět Petr Molčan www.pmautosport.cz/ (nové stránky jsou tady: www.renovace-veteranu.cz) kterému chci poděkovat za pomoc s realizací cele transakce.
Aktuálně je karoserie komplet odstrojená a připravená na pískování, naštěstí není napadena korozí. Současně s tím věnuji poměrně dost času shánění nových (původních) dílu. Jako největší oříšek se zatím jeví původní lisovaná hliníková střecha, originální blok motoru a volant Personal Mirage. Vím, že je dnes možné sehnat repliky takřka čehokoliv, ale preferuji původní dobové díly pro zachování autentičnosti vozu.
Pokud by měl někdo dobové díly a měl je třeba na repliku auta, tak je rád vyměním za nové kusy dnes vyráběné. Budu rád za jakoukoliv pomoc nebo informaci. Cílem je postavit auto tak, jak závodilo v roce 1978.
Kompletní fotodokumentaci naleznete zde: www.fotogalerie.cz/jourin /58115–130rs fotky budou postupně přibývat a chystám podklady na spuštění samostatného webu.
Tak držte palce :-)
P.S. očekávám komentáře kritizující tuningové kroky původního majitele… Věřte, ani já jsem z nich neměl radost a nechápavě nad nimi kroutil hlavou…
Jenže pak mi to došlo, on to auto vlastně zachránil, kdyby jej tehdy náhodou nesehnal a nedal dohromady, tak tu dnes velmi pravděpodobně nebylo vůbec.
Již v době zakoupení tam nebylo takřka nic z původních součástek. Bohužel si auto stavil k obrazu svému a pro normální ježdění po silnici. Jen pro vaši představu: kompletní lak krom střechy a skeletu vznikal v panelákovém bytě 3+1 :)))
130 RS Pacala - Jantosik - komentáře:
20:57:55
25.01.2009
25.01.2009
milan711
-> jourin: dekuju konecne jsem se dozvedel to na co se ptam uz druhej den:-D nemyslel jsem to nijak spatne jak to tady nekteri pochopili jen jsem na rs laik a zajimalo me to tod vse:-)
20:54:08
25.01.2009
25.01.2009
jourin
Do auta samozrejme patri ochrany ram a nepatri tam stresni okno :) bezpecnostni ramy jsou povine a stresni okna naopak zakazane :-) bohuzel puvodni majitel mel ponekud odlisne predstavy o zpusobu pouzivani auta... takze strecha se musi vymenit a ram navarit zpet
jo a posouvaci okynka slouzej jak k vetrani tak k predavani dokumentu... nicmene v prunehu RZ musi byt zavrene
jo a posouvaci okynka slouzej jak k vetrani tak k predavani dokumentu... nicmene v prunehu RZ musi byt zavrene
20:37:50
25.01.2009
25.01.2009
Zdeněk.
-> milan711: jasně, vždyť si dělam srandu...a podle mě ty okýnka v makrolonu neměli až tak kvůli větrání, ale spíš pro předávání dokumentů a tak, ale nevím to, jen si to myslím
20:21:13
25.01.2009
25.01.2009
milan711
-> Zdeněk.: a nemeli v makrolonu takove male okinka vysouvaci aby se neupekli???a treba proto ze jsem myslel ze to byl ciste zavodak jak jste me odkazali at si to prectu kde jsem o tom nic nenasel....
12:44:45
25.01.2009
25.01.2009
Zdeněk.
-> milan711: Mysli trochu, proč by měla mít 130rs rám, vždyť je to akorát zbytečná váha navíc a pak to vůbec nejede a střešní okno měly v základní výbavě...vždyť by se v autě posádka upekla v těch kombinezách a helmě
01:16:33
25.01.2009
25.01.2009
milan711
se vam omlouvam jen sem se chtel zeptat jestli to tak vazne je v originalu....
22:05:00
24.01.2009
24.01.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> milan711: Přečti si laskavě popis.
Jinak jsem moc rád, že tohle auto přišlo dle popisu do dobrých rukou a těším se na výsledek renovace a návratu k originálu.
Jinak jsem moc rád, že tohle auto přišlo dle popisu do dobrých rukou a těším se na výsledek renovace a návratu k originálu.
22:02:49
24.01.2009
24.01.2009
suri
-> milan711: a mohol by si si to prečítať?
22:01:21
24.01.2009
24.01.2009
milan711
neme original nahodou ram a nemel stresni okno???sem myslel ze to byl ciste soutezni stroj???je to tak???
18:25:03
24.01.2009
24.01.2009
suri
-> jourin: taký klump si kúpil
ale prajem nech stoho je raz pekná RS a prajem nech zoženieš všetky diely
ale prajem nech stoho je raz pekná RS a prajem nech zoženieš všetky diely
18:16:28
24.01.2009
24.01.2009
mb136gl
Som naozaj rád, že sa dostala do dobrých rúk
17:39:08
24.01.2009
24.01.2009
maca
-> jourin: fandim Ti chlape
17:04:40
24.01.2009
24.01.2009
Izzy Power - zrušená registrace
Bude to nadhera držim palce!!!!
13:53:43
24.01.2009
24.01.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> jourin: Tuto RSku som vydaval na nete v inzeratoch skoro kazdy den, no nevedel som,ze je to ORIGO tak gratulujem ku kupe:) jedna mensia otazocka, ako si sa dopracoval ku nej ??? ako si zitil ,ze je to ORIGO ??? po telefone ci az po obhliadke ??? uz je v oblubenych
13:26:49
24.01.2009
24.01.2009
jourin
Jo bylo by fajn, jenom k tomu motoru... jde o to jestli mel originalni blok nebo blok z normalni stotricitky... no v kazdem pripade plati: lina huba hole nestesti :-)
13:03:43
24.01.2009
24.01.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Sajmon: Nevím jestli myslíme stejného ale ceny odpovídaly tomu co nabízel a v jakém stavu...
12:17:10
24.01.2009
24.01.2009
Sajmon
Možná bych ti mohl pomoct s tím motorem, je už to sice tak půl roku zpět co sem se bavil s jedním chlapíkem právě ohledně motoru pro 1150 a nejsem si jistý jestli nenabízel i 130RS - vše origo. ale ceny tomu taky odpovídaly... Pohledám kontakt.
11:00:34
24.01.2009
24.01.2009
jourin
No lakoval to v byte v panelaku, vsechno co se dalo odmontovat odmontoval a cistil a kitoval a brousil a strikal v dětskej izbe nebo jak se to spravne pise :-)
s tim ze se da sehnat vsechno souhlasim... jen vedet kde :-) mate nekdo strechu? :) sem s ni :) nebo sadu delitek? nebo pasy Britax? :)
s tim ze se da sehnat vsechno souhlasim... jen vedet kde :-) mate nekdo strechu? :) sem s ni :) nebo sadu delitek? nebo pasy Britax? :)
10:29:29
24.01.2009
24.01.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Sehnat se dá všechno, akorát je to "JEN OTÁZKA PENĚZ"
09:58:10
24.01.2009
24.01.2009
radekp
tohle auto jsem litoval už ve článku z jistého časopisu.Držím palce s přestavbou.Jak píšeš, to hlavní a ceněné máš-karoserie, zadní náprava a papíry , tiše závidím(e).Myslím že origo motor je otázka peněz