Toušík / Barunka 120S Toušík / Barunka 120S

komentáře | popis | fotky | Toušík | 24.08.17 22:03 | 150x v oblíbených
Motor:



Pro sezonu 2016 připravený nový 5ti kanálový motor. Po rozhodování co a jak s novým motorem kde jsem počítal s tím že si motor postavím ve spolupráci s nějakým zkušeným motorářem to tak nedopadlo :D Po úplatcích s krabičkou masa se mě povedlo nacpat celí motor do rukou zkušeného motoráře :) Tak jsem zvědav na výsledek jeho práce.









Stavba p. Zenkl

Vačka p. Krejbych

Karburátor Weber 40 dcoe

Bohuslav Krejčí 3-1 tlumič škoda 120S na zadním čele.

Rozdělovač Petr Urban







Litinový 8k.



Hlava předána na kontrolu a shánění dílů na stavbu.







Převodovka:

Homologovaný 4q převodovka, stálý převod 4,22.

Keramická lamela Renovak

Pokrácené dráhy řízení + pevná řadící páka i táhlo řazení.





Karoserie:



Origínál škoda 100, po starším páru stav.... Fabrika

Vyrámováno Grabiec

Provaření důležitých bodů.

Rozšířené lemy + upravené zadní torpédo kvůli dostatečnému rozšíření.





Podvozek:



Dle homologace:

Úzká náprava + podložky 31mm

Tlumiče Protlum komplet sada.

Přední stabilizátor : 18mm

Tvrdé uložení : Permit

Pneu : Hankook Z 209 160/530 střední směs

Disky: Loukotě 5,5"/13- 8ks Nové 7" /13-6ks Minilite



Brzdy:

Tažené v mědi.

Kapalina: Castrol SRF

Přední: Kotoučové 2p Destičky DS3000

Zadní: Buben obložení Renovak



Chlazení:



Repasovaný chladič škoda 120S- Měděné voštiny

Al trubky vedené tunelem







Interier:

Palubní deska škoda 110LS

2 palivové pumy Facet

Sedadla - Sabelt GT-160

Sparco ušák

Pásy Sparco

Elektrický odpojovač

Intercom Peltor +komunikace

Elektrický ventilátor na ofuk oken

Přestavba elektrického vedení.





Exteriér:

Okna Makrolon 5mm

Polepení vozu p. Holý Klatovy

Držáky kapot : Massag a gumové na zadní







Tak to jezdilo:





Jo našel jsem nějaké video tak pro zasmátí :-)



Škdoateam Běšiny Jaro 2009




Škdoateam Běšiny Jaro 2009




Tan něco z Běšin Jaro 2010



Škodateam Běšiny Jaro 2010




Škodateam Běšiny Jaro 2010 st. č. 30




Tak něco z Běšin Podzim 2010



Onboard:

Škoda podzim 2010 posadka č.90




Ostatní:



Škodateam Běšiny Podzim 2010, st.č.90




Škodateam Běšiny podzim 2010, st.č.90






Tak jsem se dokopal k tomu abych se naučil dávat videa na ty jůtuby a tady je moje první.. Základní problém byl že kamera jela na špatnej režim a vše bylo strašně světlé tak jsem to trochu poladil, aby přední sklo nevypadalo jak vstup do nového světa :)



1. Rally Vltava legend



Onboard Škoda 120S 1. Rally Vltava Legend 2015 RZ6




Onboard Škoda 120S 1. Rally Vltava Legend 2015 RZ7




Onboard Škoda 120S 1. Rally Vltava Legend 2015 RZ12






Sraz škoda Běšiny 2015



Onboard Škoda 120S Běšiny Podzim 2015 RZ1




Plány na rok 2016:



MČRHA:

Rally Vltava Klatovy

Rally Pačejov

Rally Příbram

Rally Kramolín/ Podbrdská

Popřípadě musím na sraz do Běšin kde jsem začal a je to taková srdeční záležitost :D







Uskutečněn první plán účast na Rally Vltava a zde je video od JNK studia



Historic Vltava Rallye 2016 | 78 | Radek Touš - Lukáš Hronek




Rally group B Saafelden 2016



RZ 1 první video. Omlouvám se za kvalitu musím ještě tu kameru vychytat když už jsem ji dostal :) Ona teda ta šotolina dávala dost zabrat i mě :)



Onboard Škoda 120S group B Saalfelden 2016 RZ1






Záběry od JNK studia z Pačíva :) Bylo to parádní, motor se o kus rozjel díky Urbimu, ale určitě jsme nejeli tak nějak dobře jak by se mělo. Bylo dost chyb, ale i přes to se nám moooc líbilo!!!! Pačejov je opravdu jak pro závodníky tak pro diváky krásný!!



EPLcond Rally Agropa Pačejov 2016 | 151 | Radek Touš - Lukáš Hronek






Nějaké další videa ze závodů:



Příbram 2016 : nedokončeno havárie následně oprava karoserie, nápravy a vylepšení vozu na rok 2017.



37. SVK Rally Příbram 2016 | 113 | Radek Touš - Lukáš Hronek




Vltava 2017



26. Historic Vltava Rallye 2017 | 74 | Radek Touš - Lukáš Hronek




Pačív 2017



Rally Pačejov 2017 | 131 | Radek Touš - Lukáš Hronek






A zas jsem se nechal ukecat a Lukáš poslal přihlášku na Arboe rally Admont k sousedům do Rakouska. Uvažovali jsme nad Barum rally která by se asi i autu líbila pouze esteticky :) Ale přeci jen podívat se zas někam jinam bude super zážitek, zkušenost a ty auta ve startovce jsou opět skvosty :) Malá ochutnávka:



Trailer: AUSTRIAN RALLYE LEGENDS 2016








Toušík / Barunka 120S - komentáře:

21:16:44
16.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> lubor 16.03.15 19:44:49: V podstatě jsi tady popsal všechny možnosti a je to bohužel tak. Holt my tuningáři máme těžký život a není nad to mít doma tolik "originálů" jako ten co tu háže tak silnýma řečma...4
21:10:10
16.03.2015
MVM
-> m8rinek: Kritiku přijmu vždycky. Je to součást slušnosti. Ale věř,že kdykoliv "něco" dokončím - někde mi malá myšlenka říká:"příště to udělej trochu jinak" Kdybychom si na začátku dali za cíl udělat věrnou kopii - myslím že by dalo hodně práce najít rozdíl. Ale na Kdyby se nehraje..
20:23:39
16.03.2015
m8rinek
-> MVM: Vaše auto je boží, supr technický provedení s množstvím technických detailů poplatných době... Motor se dá tolerovat, když s tím chcete jezdit, ale začínat dnes stavbu eska tak bych tuningy jako 4p, posilovač (ideálně ze 120), hřeben ještě líp vykosenej tunel pro 5q a vlečka jako vrchol techniky je opravdu spíš tuning kila (erka) posledního dvacetiletí. Dnes bych takovou stavbu zkusil pojmout dobově korektnějš.



5q se dá poskládat i do malýho obalu, brzdy uměj brzdit i bez posilovače a řízení přes matici k tomu hold patří....



Není to myšleno zle, pod pojmem tuning chápu jeho opravdový výraz ne pokroucenou realitu způsobenou sérií F&F :P.
20:14:28
16.03.2015
MVM
-> m8rinek 16.03.15 19:56:19: Davide prosím Tě. Naše auto je od začátku zamýšleno jako replika,píšu to skoro všude. Na originály je tady specialista Jourin - a taky ta auta podle toho mají vzhled a hodnotu.O tom žádná. Nemám ale vyslovně rád slovo tuning ,o to víc pojem tunigová stovka.Příště to zkus prosím formulovat trochu vhodněji - ono to člověka trochu zamrzí 4
19:57:55
16.03.2015
MVM
-> lubor: V našem státě je nejlepší vůbec nebýt a nejezdit. I když se Ti po dlouhý cestě podaří dostat auto na značky - je to pořád ojeb.(ale s vevařeným rámem je to teda asi možný jen někde) v našem autě je "jen" oblouk a vzpěry dozadu - a je šroubovaný. Tak pořád je co dva roky STK. I když všecko vodmontuju,dám nárazníky,udusím to výfukem - tak to pořád někteří technici víc či míň řeší. Už dneska střádám plány na Včka... Zatím mám jen průkaz historickýho vozidla na bílých značkách..
19:56:19
16.03.2015
m8rinek
-> lubor: Jenže vůz co popisujete je tuningový kilo a ne 120S. Jako individuální přestavba asi jo, ale 120S není jen vzhled, ale i odpovídající technika...
19:44:49
16.03.2015
lubor
-> Toušík: Díky, to mě spíš utvrzuje v tom, že to na R značky testovat nebudu.



V mém případě je to stavba vozu na základě karoserie, která byla vyřazena z evidence. Jezdit závody s tím nechci, pouze se zůčastňovat jízd pravidelnosti (kde se ale jezdí i po klasických komunikacích) - nechci s tím jezdit na uzavřené akce.



Testace na V je momentálně zablokovaná, což je podle mého pouze otázka debility bafuňářů FASu. U nás je to ale vždy podle stejných not, český člověk totiž dokáže být vždy papežštější papeže. Tedy nic nového a do budoucna zatím bez naděje na nějaké zlepšení.



Napadá mě snad tedy jediný postup dle vzoru, který použil MVM, nicméně stále je tady rám(mám dle přílohy J, vevařen napevno) a ten klasicky na STK neprojde.

Jedinou možností by ho bylo otestovat a zlegalizovat přes Dekru (což by asi možné bylo). Nevím ale, jak by se pak dále tvářili na hliníkový osmikanál, čtyřpístky, hřeben a posilovač (nicméně i to MVM ve voze z větší části má).



Jsem ochoten podstoupit i papírovou válku s úřady a dát do toho nějakou tu korunu, jen prostě momentálně nevím, jestli je toto správná cesta jak to dostat na silnici. To je celé.
upraveno 1x, naposled 16.03.2015 19:47:40
12:43:59
16.03.2015
Jozka
U těch 120S to ještě nebylo tak divoký, jako později.. a že na každou krajskou správu SNB přišly dva kusy, je sice JPP, ale z několika na sobě nezávislých (neinternetových) zdrojů.. 4
11:46:41
16.03.2015
Toušík
-> Luky: No ale jde o to kolik těch kusů z homologační serie opravdu existovalo když pak pročítáš jak to bylo :)
10:15:45
16.03.2015
Jozka
-> Luky: Mám to naopak.. resp. napůl naopak - původní auto jsem taky znal, ale to, který na tý papíry jezdí dneska, už ne..4
10:03:24
16.03.2015
Luky
-> Jozka: já ho v ruce neměl, ale jedno auto s těmi papíry znám docela dobře
09:55:22
16.03.2015
Jozka
-> Luky: 52 52 Škoda, typ 728... ale v ruce jsem takový TP měl za celej život jen 1x..
09:25:09
16.03.2015
Luky
-> Toušík: jo, civilní papíry na 120S existují, je to z homologační série, kterou využívalo Ministerstvo vnitra. Takže třeba náporák a motor máš tím vyřešený. Rám bohužel ne.

Snahu ohledně V chápu, vize byla otestovat auto na V i s rámem. Pak by jsi s tím mohl legálně na silnici. Bohužel to v současné době není průchodné...
13:00:14
15.03.2015
Toušík
-> lubor: Ahoj tak začnu popořádku:

A testování vyjde na cca 10 tisíc+- myslím pokud máš vlastní doklady a je to jen přestavba.

Jinak ano je to komplikované protože můžeš jen na závody které se jedou pod AČR. Takže s tím na silnici normálně nemůžeš. Tohle si chce určitě rozmyslet na začátku protože to je pak auto opravdu jen na závody. A ohledně sedaček a pásů jde o to co chceš jezdit. To je asi nejlepší pročíst si stránky Autoklubu ČR kde je vše podrobně popsané a stejně se s tím budeš muset prokousat :)



Nevím jaké auto budeš přihlašovat do jaké třídy atd. což je dost podstatné. Jinak nevím proč se v celku přihlašují auta na V-značky. Chápu to u auta bez dokladů, ale pokud máš 100vku, litra nebo něco podobného není prostě lepší koupit doklady a mít to prozatím jako seriové auto na normálních značkách, "nějak" udělat technickou a popřípadě časem to dát na R značky?



Jinak se přiznám že netuším jak to má MVM- Zda existují přímo seriové doklady 120S ale prozatím jsem se s nima já nesetkal. Ale myslím že budou.



Jinak samozřejmě chápu že je to asi problém dostat na značky, ale trochu se snažím zas chápat že nelze dostat každé auto na R-značky nebo na V-značky protože si nedokážu představit kolik zvláštních aut by se pohybovalo po silnicích.. A prostě auto na rally, okruhy, veteránské není k tomu aby se s ním jezdilo v sobotu ráno pro rohlíky.



Takže jsem tě asi příliš nepomohl počítám, ale nejsem obeznámen s problematikou stavby aut, já to prostě rovnou stavěl a věděl jsem co z toho chci a na co to bude proto nic moc nevím.
19:57:12
14.03.2015
Jozka
-> MVM: Asi dobrej oddíl.. tlachal jsem o rámech u nás na STK a technik mi z hlavy vyjmenoval 6 aut (z nichž nějaký jim tam i jezdí), u kterých rám nevadí, neb z výroby. Ale že je to s těma rámama trochu postavený na hlavu, o tom žádná..
18:33:30
14.03.2015
MVM
-> lubor: Já mám škodu 120 S . .. to že to mám jako 120S Rally je věc druhá. S rámem je to pakárna obecně - jsme stát kokotů. Nikdo na STK když tam dojedu s Porsche 911 GT3 RS - a má rám jako kráva neřekne půl slova .. a kolikrát ani neví co na tom mají pomalu kontrolovat. Stejně tak jako málokdo umí rozlišit 120S a vytuněnou stovárnu..
18:28:23
14.03.2015
lubor
- >Toušík: Mám na Tebe drobný dotaz ohledně testování na R značky. Na kolik prosím tato procedura nakonec +-příjde? Není pak provoz na těchto značkách komplikovaný - tím myslím každý rok testace, požadavek na homologovaná nedobová sedadla, pásy, další výdaje, pouze schválené akce, nemožnost vyjet do běžného provozu při jízdách pravidelnosti atd. atd.?



Ptám se na to proto, protože stále nevím jak v budu v dohledné době přihlašovat stejný vůz s rámem. Na V značky údajně nelze, neboť rám nebyl homologován pro provoz na komunikacích, a na normální značky to nejspíš nedostanu (i když MVM to auto na normální SPZ dostal, což je asi vyjímka potvrzující pravidlo).



Jsem v tomto směru stále tak trochu bezradný a každá zkušenost může být pro mě vodítkem. Je smutné, že v naše státě je všchno takový kolosální problém a lidem se hází pouze klacky pod nohy (tím myslím testaci na HV).
upraveno 1x, naposled 14.03.2015 18:29:28
11:14:02
14.03.2015
venni
-> Toušík 13.03.15 19:34:26: jo jo :D a kdyby náhodou jsi ji tuhle sezonu nepokřtil,udělaj se přes zimu zadní blatníky do foroty ne? :)
00:02:06
14.03.2015
Jozka
-> Toušík 13.03.15 19:34:26: Jsem ti to až takhle drsně napsat netroufl - ale jo, blatníky (hlavně zadní) jsou spotřební materiál a další evo se tím pořeší samo..4 5
20:01:11
13.03.2015
MVM
-> Toušík: Děéékuji 4
Extreme Tyres