skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
Pro sezonu 2016 připravený nový 5ti kanálový motor. Po rozhodování co a jak s novým motorem kde jsem počítal s tím že si motor postavím ve spolupráci s nějakým zkušeným motorářem to tak nedopadlo :D Po úplatcích s krabičkou masa se mě povedlo nacpat celí motor do rukou zkušeného motoráře :) Tak jsem zvědav na výsledek jeho práce.
Stavba p. Zenkl
Vačka p. Krejbych
Karburátor Weber 40 dcoe
Bohuslav Krejčí 3-1 tlumič škoda 120S na zadním čele.
Rozdělovač Petr Urban
Litinový 8k.
Hlava předána na kontrolu a shánění dílů na stavbu.
Převodovka:
Homologovaný 4q převodovka, stálý převod 4,22.
Keramická lamela Renovak
Pokrácené dráhy řízení + pevná řadící páka i táhlo řazení.
Karoserie:
Origínál škoda 100, po starším páru stav.... Fabrika
Vyrámováno Grabiec
Provaření důležitých bodů.
Rozšířené lemy + upravené zadní torpédo kvůli dostatečnému rozšíření.
Podvozek:
Dle homologace:
Úzká náprava + podložky 31mm
Tlumiče Protlum komplet sada.
Přední stabilizátor : 18mm
Tvrdé uložení : Permit
Pneu : Hankook Z 209 160/530 střední směs
Disky: Loukotě 5,5"/13- 8ks Nové 7" /13-6ks Minilite
Brzdy:
Tažené v mědi.
Kapalina: Castrol SRF
Přední: Kotoučové 2p Destičky DS3000
Zadní: Buben obložení Renovak
Chlazení:
Repasovaný chladič škoda 120S- Měděné voštiny
Al trubky vedené tunelem
Interier:
Palubní deska škoda 110LS
2 palivové pumy Facet
Sedadla - Sabelt GT-160
Sparco ušák
Pásy Sparco
Elektrický odpojovač
Intercom Peltor +komunikace
Elektrický ventilátor na ofuk oken
Přestavba elektrického vedení.
Exteriér:
Okna Makrolon 5mm
Polepení vozu p. Holý Klatovy
Držáky kapot : Massag a gumové na zadní
Tak to jezdilo:
Jo našel jsem nějaké video tak pro zasmátí :-)
Tan něco z Běšin Jaro 2010
Tak něco z Běšin Podzim 2010
Onboard:
Ostatní:
Tak jsem se dokopal k tomu abych se naučil dávat videa na ty jůtuby a tady je moje první.. Základní problém byl že kamera jela na špatnej režim a vše bylo strašně světlé tak jsem to trochu poladil, aby přední sklo nevypadalo jak vstup do nového světa :)
1. Rally Vltava legend
Sraz škoda Běšiny 2015
Plány na rok 2016:
MČRHA:
Rally Vltava Klatovy
Rally Pačejov
Rally Příbram
Rally Kramolín/ Podbrdská
Popřípadě musím na sraz do Běšin kde jsem začal a je to taková srdeční záležitost :D
Uskutečněn první plán účast na Rally Vltava a zde je video od JNK studia
Rally group B Saafelden 2016
RZ 1 první video. Omlouvám se za kvalitu musím ještě tu kameru vychytat když už jsem ji dostal :) Ona teda ta šotolina dávala dost zabrat i mě :)
Záběry od JNK studia z Pačíva :) Bylo to parádní, motor se o kus rozjel díky Urbimu, ale určitě jsme nejeli tak nějak dobře jak by se mělo. Bylo dost chyb, ale i přes to se nám moooc líbilo!!!! Pačejov je opravdu jak pro závodníky tak pro diváky krásný!!
Nějaké další videa ze závodů:
Příbram 2016 : nedokončeno havárie následně oprava karoserie, nápravy a vylepšení vozu na rok 2017.
Vltava 2017
Pačív 2017
A zas jsem se nechal ukecat a Lukáš poslal přihlášku na Arboe rally Admont k sousedům do Rakouska. Uvažovali jsme nad Barum rally která by se asi i autu líbila pouze esteticky :) Ale přeci jen podívat se zas někam jinam bude super zážitek, zkušenost a ty auta ve startovce jsou opět skvosty :) Malá ochutnávka:
Pro sezonu 2016 připravený nový 5ti kanálový motor. Po rozhodování co a jak s novým motorem kde jsem počítal s tím že si motor postavím ve spolupráci s nějakým zkušeným motorářem to tak nedopadlo :D Po úplatcích s krabičkou masa se mě povedlo nacpat celí motor do rukou zkušeného motoráře :) Tak jsem zvědav na výsledek jeho práce.
Stavba p. Zenkl
Vačka p. Krejbych
Karburátor Weber 40 dcoe
Bohuslav Krejčí 3-1 tlumič škoda 120S na zadním čele.
Rozdělovač Petr Urban
Litinový 8k.
Hlava předána na kontrolu a shánění dílů na stavbu.
Převodovka:
Homologovaný 4q převodovka, stálý převod 4,22.
Keramická lamela Renovak
Pokrácené dráhy řízení + pevná řadící páka i táhlo řazení.
Karoserie:
Origínál škoda 100, po starším páru stav.... Fabrika
Vyrámováno Grabiec
Provaření důležitých bodů.
Rozšířené lemy + upravené zadní torpédo kvůli dostatečnému rozšíření.
Podvozek:
Dle homologace:
Úzká náprava + podložky 31mm
Tlumiče Protlum komplet sada.
Přední stabilizátor : 18mm
Tvrdé uložení : Permit
Pneu : Hankook Z 209 160/530 střední směs
Disky: Loukotě 5,5"/13- 8ks Nové 7" /13-6ks Minilite
Brzdy:
Tažené v mědi.
Kapalina: Castrol SRF
Přední: Kotoučové 2p Destičky DS3000
Zadní: Buben obložení Renovak
Chlazení:
Repasovaný chladič škoda 120S- Měděné voštiny
Al trubky vedené tunelem
Interier:
Palubní deska škoda 110LS
2 palivové pumy Facet
Sedadla - Sabelt GT-160
Sparco ušák
Pásy Sparco
Elektrický odpojovač
Intercom Peltor +komunikace
Elektrický ventilátor na ofuk oken
Přestavba elektrického vedení.
Exteriér:
Okna Makrolon 5mm
Polepení vozu p. Holý Klatovy
Držáky kapot : Massag a gumové na zadní
Tak to jezdilo:
Jo našel jsem nějaké video tak pro zasmátí :-)
Tan něco z Běšin Jaro 2010
Tak něco z Běšin Podzim 2010
Onboard:
Ostatní:
Tak jsem se dokopal k tomu abych se naučil dávat videa na ty jůtuby a tady je moje první.. Základní problém byl že kamera jela na špatnej režim a vše bylo strašně světlé tak jsem to trochu poladil, aby přední sklo nevypadalo jak vstup do nového světa :)
1. Rally Vltava legend
Sraz škoda Běšiny 2015
Plány na rok 2016:
MČRHA:
Rally Vltava Klatovy
Rally Pačejov
Rally Příbram
Rally Kramolín/ Podbrdská
Popřípadě musím na sraz do Běšin kde jsem začal a je to taková srdeční záležitost :D
Uskutečněn první plán účast na Rally Vltava a zde je video od JNK studia
Rally group B Saafelden 2016
RZ 1 první video. Omlouvám se za kvalitu musím ještě tu kameru vychytat když už jsem ji dostal :) Ona teda ta šotolina dávala dost zabrat i mě :)
Záběry od JNK studia z Pačíva :) Bylo to parádní, motor se o kus rozjel díky Urbimu, ale určitě jsme nejeli tak nějak dobře jak by se mělo. Bylo dost chyb, ale i přes to se nám moooc líbilo!!!! Pačejov je opravdu jak pro závodníky tak pro diváky krásný!!
Nějaké další videa ze závodů:
Příbram 2016 : nedokončeno havárie následně oprava karoserie, nápravy a vylepšení vozu na rok 2017.
Vltava 2017
Pačív 2017
A zas jsem se nechal ukecat a Lukáš poslal přihlášku na Arboe rally Admont k sousedům do Rakouska. Uvažovali jsme nad Barum rally která by se asi i autu líbila pouze esteticky :) Ale přeci jen podívat se zas někam jinam bude super zážitek, zkušenost a ty auta ve startovce jsou opět skvosty :) Malá ochutnávka:
Toušík / Barunka 120S - komentáře:
21:16:44
16.03.2015
16.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> lubor 16.03.15 19:44:49: V podstatě jsi tady popsal všechny možnosti a je to bohužel tak. Holt my tuningáři máme těžký život a není nad to mít doma tolik "originálů" jako ten co tu háže tak silnýma řečma...
21:10:10
16.03.2015
16.03.2015
MVM
-> m8rinek: Kritiku přijmu vždycky. Je to součást slušnosti. Ale věř,že kdykoliv "něco" dokončím - někde mi malá myšlenka říká:"příště to udělej trochu jinak" Kdybychom si na začátku dali za cíl udělat věrnou kopii - myslím že by dalo hodně práce najít rozdíl. Ale na Kdyby se nehraje..
20:23:39
16.03.2015
16.03.2015
m8rinek
-> MVM: Vaše auto je boží, supr technický provedení s množstvím technických detailů poplatných době... Motor se dá tolerovat, když s tím chcete jezdit, ale začínat dnes stavbu eska tak bych tuningy jako 4p, posilovač (ideálně ze 120), hřeben ještě líp vykosenej tunel pro 5q a vlečka jako vrchol techniky je opravdu spíš tuning kila (erka) posledního dvacetiletí. Dnes bych takovou stavbu zkusil pojmout dobově korektnějš.
5q se dá poskládat i do malýho obalu, brzdy uměj brzdit i bez posilovače a řízení přes matici k tomu hold patří....
Není to myšleno zle, pod pojmem tuning chápu jeho opravdový výraz ne pokroucenou realitu způsobenou sérií F&F :P.
5q se dá poskládat i do malýho obalu, brzdy uměj brzdit i bez posilovače a řízení přes matici k tomu hold patří....
Není to myšleno zle, pod pojmem tuning chápu jeho opravdový výraz ne pokroucenou realitu způsobenou sérií F&F :P.
20:14:28
16.03.2015
16.03.2015
MVM
-> m8rinek 16.03.15 19:56:19: Davide prosím Tě. Naše auto je od začátku zamýšleno jako replika,píšu to skoro všude. Na originály je tady specialista Jourin - a taky ta auta podle toho mají vzhled a hodnotu.O tom žádná. Nemám ale vyslovně rád slovo tuning ,o to víc pojem tunigová stovka.Příště to zkus prosím formulovat trochu vhodněji - ono to člověka trochu zamrzí
19:57:55
16.03.2015
16.03.2015
MVM
-> lubor: V našem státě je nejlepší vůbec nebýt a nejezdit. I když se Ti po dlouhý cestě podaří dostat auto na značky - je to pořád ojeb.(ale s vevařeným rámem je to teda asi možný jen někde) v našem autě je "jen" oblouk a vzpěry dozadu - a je šroubovaný. Tak pořád je co dva roky STK. I když všecko vodmontuju,dám nárazníky,udusím to výfukem - tak to pořád někteří technici víc či míň řeší. Už dneska střádám plány na Včka... Zatím mám jen průkaz historickýho vozidla na bílých značkách..
19:56:19
16.03.2015
16.03.2015
m8rinek
-> lubor: Jenže vůz co popisujete je tuningový kilo a ne 120S. Jako individuální přestavba asi jo, ale 120S není jen vzhled, ale i odpovídající technika...
19:44:49
16.03.2015
16.03.2015
lubor
-> Toušík: Díky, to mě spíš utvrzuje v tom, že to na R značky testovat nebudu.
V mém případě je to stavba vozu na základě karoserie, která byla vyřazena z evidence. Jezdit závody s tím nechci, pouze se zůčastňovat jízd pravidelnosti (kde se ale jezdí i po klasických komunikacích) - nechci s tím jezdit na uzavřené akce.
Testace na V je momentálně zablokovaná, což je podle mého pouze otázka debility bafuňářů FASu. U nás je to ale vždy podle stejných not, český člověk totiž dokáže být vždy papežštější papeže. Tedy nic nového a do budoucna zatím bez naděje na nějaké zlepšení.
Napadá mě snad tedy jediný postup dle vzoru, který použil MVM, nicméně stále je tady rám(mám dle přílohy J, vevařen napevno) a ten klasicky na STK neprojde.
Jedinou možností by ho bylo otestovat a zlegalizovat přes Dekru (což by asi možné bylo). Nevím ale, jak by se pak dále tvářili na hliníkový osmikanál, čtyřpístky, hřeben a posilovač (nicméně i to MVM ve voze z větší části má).
Jsem ochoten podstoupit i papírovou válku s úřady a dát do toho nějakou tu korunu, jen prostě momentálně nevím, jestli je toto správná cesta jak to dostat na silnici. To je celé.
V mém případě je to stavba vozu na základě karoserie, která byla vyřazena z evidence. Jezdit závody s tím nechci, pouze se zůčastňovat jízd pravidelnosti (kde se ale jezdí i po klasických komunikacích) - nechci s tím jezdit na uzavřené akce.
Testace na V je momentálně zablokovaná, což je podle mého pouze otázka debility bafuňářů FASu. U nás je to ale vždy podle stejných not, český člověk totiž dokáže být vždy papežštější papeže. Tedy nic nového a do budoucna zatím bez naděje na nějaké zlepšení.
Napadá mě snad tedy jediný postup dle vzoru, který použil MVM, nicméně stále je tady rám(mám dle přílohy J, vevařen napevno) a ten klasicky na STK neprojde.
Jedinou možností by ho bylo otestovat a zlegalizovat přes Dekru (což by asi možné bylo). Nevím ale, jak by se pak dále tvářili na hliníkový osmikanál, čtyřpístky, hřeben a posilovač (nicméně i to MVM ve voze z větší části má).
Jsem ochoten podstoupit i papírovou válku s úřady a dát do toho nějakou tu korunu, jen prostě momentálně nevím, jestli je toto správná cesta jak to dostat na silnici. To je celé.
12:43:59
16.03.2015
16.03.2015
Jozka
U těch 120S to ještě nebylo tak divoký, jako později.. a že na každou krajskou správu SNB přišly dva kusy, je sice JPP, ale z několika na sobě nezávislých (neinternetových) zdrojů..
11:46:41
16.03.2015
16.03.2015
Toušík
-> Luky: No ale jde o to kolik těch kusů z homologační serie opravdu existovalo když pak pročítáš jak to bylo :)
10:15:45
16.03.2015
16.03.2015
Jozka
-> Luky: Mám to naopak.. resp. napůl naopak - původní auto jsem taky znal, ale to, který na tý papíry jezdí dneska, už ne..
10:03:24
16.03.2015
16.03.2015
Luky
-> Jozka: já ho v ruce neměl, ale jedno auto s těmi papíry znám docela dobře
09:55:22
16.03.2015
16.03.2015
Jozka
-> Luky: Škoda, typ 728... ale v ruce jsem takový TP měl za celej život jen 1x..
09:25:09
16.03.2015
16.03.2015
Luky
-> Toušík: jo, civilní papíry na 120S existují, je to z homologační série, kterou využívalo Ministerstvo vnitra. Takže třeba náporák a motor máš tím vyřešený. Rám bohužel ne.
Snahu ohledně V chápu, vize byla otestovat auto na V i s rámem. Pak by jsi s tím mohl legálně na silnici. Bohužel to v současné době není průchodné...
Snahu ohledně V chápu, vize byla otestovat auto na V i s rámem. Pak by jsi s tím mohl legálně na silnici. Bohužel to v současné době není průchodné...
13:00:14
15.03.2015
15.03.2015
Toušík
-> lubor: Ahoj tak začnu popořádku:
A testování vyjde na cca 10 tisíc+- myslím pokud máš vlastní doklady a je to jen přestavba.
Jinak ano je to komplikované protože můžeš jen na závody které se jedou pod AČR. Takže s tím na silnici normálně nemůžeš. Tohle si chce určitě rozmyslet na začátku protože to je pak auto opravdu jen na závody. A ohledně sedaček a pásů jde o to co chceš jezdit. To je asi nejlepší pročíst si stránky Autoklubu ČR kde je vše podrobně popsané a stejně se s tím budeš muset prokousat :)
Nevím jaké auto budeš přihlašovat do jaké třídy atd. což je dost podstatné. Jinak nevím proč se v celku přihlašují auta na V-značky. Chápu to u auta bez dokladů, ale pokud máš 100vku, litra nebo něco podobného není prostě lepší koupit doklady a mít to prozatím jako seriové auto na normálních značkách, "nějak" udělat technickou a popřípadě časem to dát na R značky?
Jinak se přiznám že netuším jak to má MVM- Zda existují přímo seriové doklady 120S ale prozatím jsem se s nima já nesetkal. Ale myslím že budou.
Jinak samozřejmě chápu že je to asi problém dostat na značky, ale trochu se snažím zas chápat že nelze dostat každé auto na R-značky nebo na V-značky protože si nedokážu představit kolik zvláštních aut by se pohybovalo po silnicích.. A prostě auto na rally, okruhy, veteránské není k tomu aby se s ním jezdilo v sobotu ráno pro rohlíky.
Takže jsem tě asi příliš nepomohl počítám, ale nejsem obeznámen s problematikou stavby aut, já to prostě rovnou stavěl a věděl jsem co z toho chci a na co to bude proto nic moc nevím.
A testování vyjde na cca 10 tisíc+- myslím pokud máš vlastní doklady a je to jen přestavba.
Jinak ano je to komplikované protože můžeš jen na závody které se jedou pod AČR. Takže s tím na silnici normálně nemůžeš. Tohle si chce určitě rozmyslet na začátku protože to je pak auto opravdu jen na závody. A ohledně sedaček a pásů jde o to co chceš jezdit. To je asi nejlepší pročíst si stránky Autoklubu ČR kde je vše podrobně popsané a stejně se s tím budeš muset prokousat :)
Nevím jaké auto budeš přihlašovat do jaké třídy atd. což je dost podstatné. Jinak nevím proč se v celku přihlašují auta na V-značky. Chápu to u auta bez dokladů, ale pokud máš 100vku, litra nebo něco podobného není prostě lepší koupit doklady a mít to prozatím jako seriové auto na normálních značkách, "nějak" udělat technickou a popřípadě časem to dát na R značky?
Jinak se přiznám že netuším jak to má MVM- Zda existují přímo seriové doklady 120S ale prozatím jsem se s nima já nesetkal. Ale myslím že budou.
Jinak samozřejmě chápu že je to asi problém dostat na značky, ale trochu se snažím zas chápat že nelze dostat každé auto na R-značky nebo na V-značky protože si nedokážu představit kolik zvláštních aut by se pohybovalo po silnicích.. A prostě auto na rally, okruhy, veteránské není k tomu aby se s ním jezdilo v sobotu ráno pro rohlíky.
Takže jsem tě asi příliš nepomohl počítám, ale nejsem obeznámen s problematikou stavby aut, já to prostě rovnou stavěl a věděl jsem co z toho chci a na co to bude proto nic moc nevím.
19:57:12
14.03.2015
14.03.2015
Jozka
-> MVM: Asi dobrej oddíl.. tlachal jsem o rámech u nás na STK a technik mi z hlavy vyjmenoval 6 aut (z nichž nějaký jim tam i jezdí), u kterých rám nevadí, neb z výroby. Ale že je to s těma rámama trochu postavený na hlavu, o tom žádná..
18:33:30
14.03.2015
14.03.2015
MVM
-> lubor: Já mám škodu 120 S . .. to že to mám jako 120S Rally je věc druhá. S rámem je to pakárna obecně - jsme stát kokotů. Nikdo na STK když tam dojedu s Porsche 911 GT3 RS - a má rám jako kráva neřekne půl slova .. a kolikrát ani neví co na tom mají pomalu kontrolovat. Stejně tak jako málokdo umí rozlišit 120S a vytuněnou stovárnu..
18:28:23
14.03.2015
14.03.2015
lubor
- >Toušík: Mám na Tebe drobný dotaz ohledně testování na R značky. Na kolik prosím tato procedura nakonec +-příjde? Není pak provoz na těchto značkách komplikovaný - tím myslím každý rok testace, požadavek na homologovaná nedobová sedadla, pásy, další výdaje, pouze schválené akce, nemožnost vyjet do běžného provozu při jízdách pravidelnosti atd. atd.?
Ptám se na to proto, protože stále nevím jak v budu v dohledné době přihlašovat stejný vůz s rámem. Na V značky údajně nelze, neboť rám nebyl homologován pro provoz na komunikacích, a na normální značky to nejspíš nedostanu (i když MVM to auto na normální SPZ dostal, což je asi vyjímka potvrzující pravidlo).
Jsem v tomto směru stále tak trochu bezradný a každá zkušenost může být pro mě vodítkem. Je smutné, že v naše státě je všchno takový kolosální problém a lidem se hází pouze klacky pod nohy (tím myslím testaci na HV).
Ptám se na to proto, protože stále nevím jak v budu v dohledné době přihlašovat stejný vůz s rámem. Na V značky údajně nelze, neboť rám nebyl homologován pro provoz na komunikacích, a na normální značky to nejspíš nedostanu (i když MVM to auto na normální SPZ dostal, což je asi vyjímka potvrzující pravidlo).
Jsem v tomto směru stále tak trochu bezradný a každá zkušenost může být pro mě vodítkem. Je smutné, že v naše státě je všchno takový kolosální problém a lidem se hází pouze klacky pod nohy (tím myslím testaci na HV).
11:14:02
14.03.2015
14.03.2015
venni
-> Toušík 13.03.15 19:34:26: jo jo :D a kdyby náhodou jsi ji tuhle sezonu nepokřtil,udělaj se přes zimu zadní blatníky do foroty ne? :)
00:02:06
14.03.2015
14.03.2015
Jozka
-> Toušík 13.03.15 19:34:26: Jsem ti to až takhle drsně napsat netroufl - ale jo, blatníky (hlavně zadní) jsou spotřební materiál a další evo se tím pořeší samo..
20:01:11
13.03.2015
13.03.2015
MVM
-> Toušík: Děéékuji