skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
Pro sezonu 2016 připravený nový 5ti kanálový motor. Po rozhodování co a jak s novým motorem kde jsem počítal s tím že si motor postavím ve spolupráci s nějakým zkušeným motorářem to tak nedopadlo :D Po úplatcích s krabičkou masa se mě povedlo nacpat celí motor do rukou zkušeného motoráře :) Tak jsem zvědav na výsledek jeho práce.
Stavba p. Zenkl
Vačka p. Krejbych
Karburátor Weber 40 dcoe
Bohuslav Krejčí 3-1 tlumič škoda 120S na zadním čele.
Rozdělovač Petr Urban
Litinový 8k.
Hlava předána na kontrolu a shánění dílů na stavbu.
Převodovka:
Homologovaný 4q převodovka, stálý převod 4,22.
Keramická lamela Renovak
Pokrácené dráhy řízení + pevná řadící páka i táhlo řazení.
Karoserie:
Origínál škoda 100, po starším páru stav.... Fabrika
Vyrámováno Grabiec
Provaření důležitých bodů.
Rozšířené lemy + upravené zadní torpédo kvůli dostatečnému rozšíření.
Podvozek:
Dle homologace:
Úzká náprava + podložky 31mm
Tlumiče Protlum komplet sada.
Přední stabilizátor : 18mm
Tvrdé uložení : Permit
Pneu : Hankook Z 209 160/530 střední směs
Disky: Loukotě 5,5"/13- 8ks Nové 7" /13-6ks Minilite
Brzdy:
Tažené v mědi.
Kapalina: Castrol SRF
Přední: Kotoučové 2p Destičky DS3000
Zadní: Buben obložení Renovak
Chlazení:
Repasovaný chladič škoda 120S- Měděné voštiny
Al trubky vedené tunelem
Interier:
Palubní deska škoda 110LS
2 palivové pumy Facet
Sedadla - Sabelt GT-160
Sparco ušák
Pásy Sparco
Elektrický odpojovač
Intercom Peltor +komunikace
Elektrický ventilátor na ofuk oken
Přestavba elektrického vedení.
Exteriér:
Okna Makrolon 5mm
Polepení vozu p. Holý Klatovy
Držáky kapot : Massag a gumové na zadní
Tak to jezdilo:
Jo našel jsem nějaké video tak pro zasmátí :-)
Tan něco z Běšin Jaro 2010
Tak něco z Běšin Podzim 2010
Onboard:
Ostatní:
Tak jsem se dokopal k tomu abych se naučil dávat videa na ty jůtuby a tady je moje první.. Základní problém byl že kamera jela na špatnej režim a vše bylo strašně světlé tak jsem to trochu poladil, aby přední sklo nevypadalo jak vstup do nového světa :)
1. Rally Vltava legend
Sraz škoda Běšiny 2015
Plány na rok 2016:
MČRHA:
Rally Vltava Klatovy
Rally Pačejov
Rally Příbram
Rally Kramolín/ Podbrdská
Popřípadě musím na sraz do Běšin kde jsem začal a je to taková srdeční záležitost :D
Uskutečněn první plán účast na Rally Vltava a zde je video od JNK studia
Rally group B Saafelden 2016
RZ 1 první video. Omlouvám se za kvalitu musím ještě tu kameru vychytat když už jsem ji dostal :) Ona teda ta šotolina dávala dost zabrat i mě :)
Záběry od JNK studia z Pačíva :) Bylo to parádní, motor se o kus rozjel díky Urbimu, ale určitě jsme nejeli tak nějak dobře jak by se mělo. Bylo dost chyb, ale i přes to se nám moooc líbilo!!!! Pačejov je opravdu jak pro závodníky tak pro diváky krásný!!
Nějaké další videa ze závodů:
Příbram 2016 : nedokončeno havárie následně oprava karoserie, nápravy a vylepšení vozu na rok 2017.
Vltava 2017
Pačív 2017
A zas jsem se nechal ukecat a Lukáš poslal přihlášku na Arboe rally Admont k sousedům do Rakouska. Uvažovali jsme nad Barum rally která by se asi i autu líbila pouze esteticky :) Ale přeci jen podívat se zas někam jinam bude super zážitek, zkušenost a ty auta ve startovce jsou opět skvosty :) Malá ochutnávka:
Pro sezonu 2016 připravený nový 5ti kanálový motor. Po rozhodování co a jak s novým motorem kde jsem počítal s tím že si motor postavím ve spolupráci s nějakým zkušeným motorářem to tak nedopadlo :D Po úplatcích s krabičkou masa se mě povedlo nacpat celí motor do rukou zkušeného motoráře :) Tak jsem zvědav na výsledek jeho práce.
Stavba p. Zenkl
Vačka p. Krejbych
Karburátor Weber 40 dcoe
Bohuslav Krejčí 3-1 tlumič škoda 120S na zadním čele.
Rozdělovač Petr Urban
Litinový 8k.
Hlava předána na kontrolu a shánění dílů na stavbu.
Převodovka:
Homologovaný 4q převodovka, stálý převod 4,22.
Keramická lamela Renovak
Pokrácené dráhy řízení + pevná řadící páka i táhlo řazení.
Karoserie:
Origínál škoda 100, po starším páru stav.... Fabrika
Vyrámováno Grabiec
Provaření důležitých bodů.
Rozšířené lemy + upravené zadní torpédo kvůli dostatečnému rozšíření.
Podvozek:
Dle homologace:
Úzká náprava + podložky 31mm
Tlumiče Protlum komplet sada.
Přední stabilizátor : 18mm
Tvrdé uložení : Permit
Pneu : Hankook Z 209 160/530 střední směs
Disky: Loukotě 5,5"/13- 8ks Nové 7" /13-6ks Minilite
Brzdy:
Tažené v mědi.
Kapalina: Castrol SRF
Přední: Kotoučové 2p Destičky DS3000
Zadní: Buben obložení Renovak
Chlazení:
Repasovaný chladič škoda 120S- Měděné voštiny
Al trubky vedené tunelem
Interier:
Palubní deska škoda 110LS
2 palivové pumy Facet
Sedadla - Sabelt GT-160
Sparco ušák
Pásy Sparco
Elektrický odpojovač
Intercom Peltor +komunikace
Elektrický ventilátor na ofuk oken
Přestavba elektrického vedení.
Exteriér:
Okna Makrolon 5mm
Polepení vozu p. Holý Klatovy
Držáky kapot : Massag a gumové na zadní
Tak to jezdilo:
Jo našel jsem nějaké video tak pro zasmátí :-)
Tan něco z Běšin Jaro 2010
Tak něco z Běšin Podzim 2010
Onboard:
Ostatní:
Tak jsem se dokopal k tomu abych se naučil dávat videa na ty jůtuby a tady je moje první.. Základní problém byl že kamera jela na špatnej režim a vše bylo strašně světlé tak jsem to trochu poladil, aby přední sklo nevypadalo jak vstup do nového světa :)
1. Rally Vltava legend
Sraz škoda Běšiny 2015
Plány na rok 2016:
MČRHA:
Rally Vltava Klatovy
Rally Pačejov
Rally Příbram
Rally Kramolín/ Podbrdská
Popřípadě musím na sraz do Běšin kde jsem začal a je to taková srdeční záležitost :D
Uskutečněn první plán účast na Rally Vltava a zde je video od JNK studia
Rally group B Saafelden 2016
RZ 1 první video. Omlouvám se za kvalitu musím ještě tu kameru vychytat když už jsem ji dostal :) Ona teda ta šotolina dávala dost zabrat i mě :)
Záběry od JNK studia z Pačíva :) Bylo to parádní, motor se o kus rozjel díky Urbimu, ale určitě jsme nejeli tak nějak dobře jak by se mělo. Bylo dost chyb, ale i přes to se nám moooc líbilo!!!! Pačejov je opravdu jak pro závodníky tak pro diváky krásný!!
Nějaké další videa ze závodů:
Příbram 2016 : nedokončeno havárie následně oprava karoserie, nápravy a vylepšení vozu na rok 2017.
Vltava 2017
Pačív 2017
A zas jsem se nechal ukecat a Lukáš poslal přihlášku na Arboe rally Admont k sousedům do Rakouska. Uvažovali jsme nad Barum rally která by se asi i autu líbila pouze esteticky :) Ale přeci jen podívat se zas někam jinam bude super zážitek, zkušenost a ty auta ve startovce jsou opět skvosty :) Malá ochutnávka:
Toušík / Barunka 120S - komentáře:
22:10:29
03.08.2015
03.08.2015
Toušík
-> Tuner#2: . Já teda úplně nerozumím funkci balení. Chápu to u uzavřených motor prostorů a určitě u sání, ale tohle zabalení by mělo bejt dostatečný ne? Nahoře je to skoro vic jak 2x přes sebe a dole už to fičí a ochlazováním se zmenšuje objem spálených plynů :) Ale nějaká barva je osvědčená?
19:44:53
03.08.2015
03.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 03.08.15 17:29:58: Nejlepsi je zabalit i tlumic
17:45:19
03.08.2015
03.08.2015
venni
-> Toušík: myslím že Václav je uplně v pohodě ;)
17:38:24
03.08.2015
03.08.2015
Toušík
-> venni: Hele Hlavatý chce taky do chatky tak to nějak vykouzlíme :) Jinak o tričku ani neštuduj to mu navleču hned jak se vyloupne a bude ho muset nosit až do 18ti..Pak už bude svéprávnej.
17:30:40
03.08.2015
03.08.2015
venni
-> Toušík: Elda prej taky zamluvila chatku...ps: To tričko super...vemeš jedno i otazníkovi doufám ;)
17:29:58
03.08.2015
03.08.2015
Toušík
Nebo je ještě lepší dokoupit pásku a dotáhnout až k tlumiči?
17:27:26
03.08.2015
03.08.2015
Toušík
Tak trička by se měli do 14ti dnů začít vyrábět :) Že by teamové Běšiny? Ono 3 chatky vedle sebe taky asi nebude dělat úplnou dobrotu, ale zas je jistota že se do jedné trefím když odhadnu alespoň patro :D Jinak jsem se pustil do omotávky svodů což myslím že takto je dostatečné. Tam kde to není už je dávno pod příčkou a to jsem na tohle vyplácal 10m , ale o to je to pečlivěji :)
21:21:18
11.06.2015
11.06.2015
Toušík
První onboard s autem je na světě :)
11:02:25
14.05.2015
14.05.2015
havlik
-> Toušík: tak až bude dej vědět:)
10:52:20
14.05.2015
14.05.2015
Toušík
Tak jsem měl zájem o tričko z darebashop.cz/ a nedalo mě to když mají takové krásné legendy... Tak jsem mu poslal fotku Ska i dobovou fotku a bylo mi řečeno že trička budou vyrábět a Sko bude volně k prodeji což potěšilo :) Tak koho potkám v tričku barumky ať se přihlásí dostane něco dobrého :)
13:51:29
12.05.2015
12.05.2015
venni
-> Tomáššš: když na to vzpomenu pošlu Ti nějaký větší jpg,raw se do mailu asi nevleze...
22:13:30
06.05.2015
06.05.2015
Tomáššš
-> Toušík: mozem poprosit 15-tu fotku v plnom rozliseni na meil ?
11:47:00
05.05.2015
05.05.2015
Toušík
No je fakt že tohle je jen slabej odvar reality :D co jsme se nasmáli v autě i s klukama v servisu který se těšili na to, jak se nebudou jen válet a jíst maso, ale celou dobu stráví prací na autech :D
07:28:57
05.05.2015
05.05.2015
vhml
Když ono to z toho textu nevyzní celý ani zdaleka tak komicky A to ty největší zážitky přišli až v druhý etapě Hlavně celý to pojetí závodů ve stylu Heskethu mě baví :-D
23:19:36
04.05.2015
04.05.2015
MajoLR
11:42:45
04.05.2015
04.05.2015
Toušík
Ačkoliv sedím ve škole a mám otevřenej word s bakalářou, trošku mě to nedá, abych něco nenapsal. Když otevřu EWRC, všude jsou vyjádření D. Landy, Kopeckého, atd. ale o Barum teamu nic. A proto jak se říká, když tě nikdo nepochválí, udělej to sám. A proto já jdu chválit!
Jak asi většina z vás ví, auto se mi povedlo otestovat, získal jsem dokonce i značky a nastala chvíle na co se každý, kdo staví auto, těší asi ze všeho nejvíce. A to je usednutí za volant. Ale to nebylo tak snadné, protože auto chtělo ještě doopravit nebo doskládat nebo dotáhnou : velcí závodníci to nazývají myslím OTESTOVAT. Tak jsem nelenil a oslovil jsem kamarády, které mám kolem sebe, zda by neměli chuť přijet poradit, nebo přiložit ruku k dílu. A musím uznat, že k velkému překvapení se plán ujal!! Těch lidí, kteří neustále nemají čas je dneska spousty, tahle banda se zvedla přijela v modrákach a prostě se rozhodli, že mě to přání zazávodit mi pomohou splnit!! Byl to parádní den. Chtěl bych se ještě jednou omluvit za mou pozdější nervozitu protože „Nově“ udělaná elektrika totálně nefungovala a to mě trochu rozhodilo, ale vše se dalo do pořádku auto začalo fungovat a já měl jen radost!! Asi to nejvíc vystihl Venca Horn, který mě nazval profi jezdcem! (Ne kvůli tomu že by mě to šlo, ale kvůli tomu že jsem byl večer před tím na zábavě a nějak jsem se nemohl moc pohybovat tak jsem spíše přihlížel :D )
Ale teď asi popíšu raději to, co následovalo a tj. dlouho očekávaný start na nějakých závodech! A musím uznat, že start na Rally Vltava v legendách byla výzva naprosto nepředstavitelná. Čekal jsem, že s autem vyrazím na první závod do Běšin, do Kramolína nebo na Podbrdskou rally nebo něco podobného, ale moct se svést na tratích Vltavy byl asi trošku sen. Tak jsem kontaktoval J. Nejdla jaké jsou podmínky a už to bylo. Na auto jsem si půjčil rampu, dodělal nějaké drobnosti a u pana Holého se auto polepilo do dnešní podoby. Práce krásná , jen s časem to je na štíru a jsem moc rád že jsem nakonec nejel jen se žlutou stovkou.
Po předchozí domluvě s Lukášem Hronkem jsme se dali dohromady, domluvili na najíždění a vrhnuli se na to. Ve středu večer jsem vyzvedl Itík a ve čtvrtek jsme se vrhnuli na najíždění. Musím uznat že to bylo najednou nějaký těžší, když jsem si musel diktovat noty, podle kterých pojedu než si je jen zapisovat. S totální neznalostí toho jak to auto pojede, kolik pojedeme do té a té zatáčky , určování vzdáleností atd atd toho bylo spoustu J No musím říct, že to byla fakt sranda. Ale zvládnuli jsme to. Jenže to nastal problém, že ještě nebyly čtverce na dveřích, nalepené reklamy sponzorů a v autě byl pouze 35A altík. A to se opět muselo vyřešit a kdo jiný by toto dokázal?? Ne, já to nejsem, ale provozní četa kamarádů kteří tam se mnou do půl 11 byli, montovali a ještě u toho zvládnuli dělat srandu!!
Nastal den D pátek ráno. Samozřejmě jsem nemohl dospat, ráno jsme museli ještě najet 2 vložky což bylo v klidu. Dát do dveří tapeci, aby prošlo technickou, které jsem vyndal při lepení, dotáhnout nápravu a přetáhnout kola J Auto jsem odvezl do Janovic na servis. Docela se i překvapivě stíhalo. Administrativní přejímka byla v klidu, co překvapilo kluky v servisu tak že mám připravenou zásuvku na GPS to byla asi první věc co je potěšila. Tak jsme ve volné chvilce vyrazili povzbudit Honzu na shakedown. Kde bylo vidět, že auto opravdu jede, což všechny moc potěšilo. Při odchodu zpět koukám na VHML jak úspěšně couvá přes červeně blikající přejezd ale to už mě takové drobnosti nemohli rozhodit J
Okolo 3ti jsme měli rozpravu kde jsem pochopil že to bude krásně pohodová soutěž a v 16:30 jsme měli stát na náměstí . (VHMLův komentář: A já jsem se mezitím snažil z auta sundat přední kolo, které se rozhodlo, že prostě dolů nepůjde. Ale po troše domlouvání palicí, šmirglem i pilníkem šlo dokonce i nasazovat ) V 16:00 jsme vyrazili ze servisu ujeli jsme 2 km a koukám nebo spíš nekoukám že už nejdou budíky tlak, otáčky, teplota oleje. V hlavě problikla pojistka. Na náměstí jsme měli čas tak jsem začal měnit. Jak možná tušíte, na náměstí se možná ještě dneska válí 5 prasklých pojistek a budíky ani přesto stále nejdou… Ale tahle banalita mě nemohla zastavit. Vyrážíme na Činovskej okruh. Natěšený na první start přišel pořadatel a se slovy“ ,,Moc se omlouváme, ale musíme vám dát volný průjezd, protože potřebujem uklidit trať“. Po pravdě to vyznělo: Hele vy legendy jedny, o vás nám nejde a potřebujem aby p.Kopecký měl krásnej asfalt tak vypadněte. Ale dobré bylo, že jsme měli půl kola průjezd. Sice bez helem ,ale alespoň něco J Tak stojím na startu připravenej vyrazit 3-2-1 a vyrazil jsem dopředu do kopce. No a tady jsem to po pár desítkách metrech jsem zjistil… ano to auto prostě nejedeJ Ne že by mu něco bylo, ale motor je slabej. Sotva jsem se vyhoupl na 3jku na horizont zařadím 4 a už jsem u retardéru tak zpět do 2jky. Nevadí, motor roztáčím do něma řadím 4ku a jsem v kose, takže znovu zpět na 2. Tahám za ručku a nic se neděje. Jsem v klidu, prostě ručka nebrzdí no a pak do cíle jsem asi ani 4ku nedal protože jsem věděl že motor se musí pekelně točit než zbytečně řadit :D (Někdy tady vznikla hlavní hláška pro celej víkend: ,,Ty Radku, kolik na tom sériovým motoru točíš? Do mrtva! A když je kopec, tak jí ještě chvíli přidržím )
Nevadí v hlavě mě běželo jak dlouho může motor vydržet mé zacházení, když jsem věděl, že se ve vodě nachází olej, který nevím kde se tam vzal , ale byl tam J Nevadí jedem do servisu. Tady jsme se pokouošeli zprovoznit budíky, ale zbytečně. Já byl v klidu, protože mě zůstala alespoň teplota vody a kontrolka mazání. Jinak VHML zalehl mezi tím pod moje auto a jen slyším ten blbec ( těch výrazů bylo určitě mnohem víc ) a z auta mi elegantními oblouky odlétávali veškeré pérové podložky.. A ještě jsem měl některé šrouby povolené abych to popřípadě mohl vše na RZ dotáhnou a to se mu taky nějak nezdálo.. Tak jsem se stáhnul do ústraní abych nedostal ráčnou po hlavě :D :D Mezitím přijel Honza s porušeným chladičem oleje tak se kluci věnovali jemu což bylo jedině dobře. Vyrážíme na další RZ… Trošku povyjedu ze servisu a světe div se, přestal fungovat budík teploty a rozsvítilo se mazání. Vše jsem ale velice elegantně vyřešil pootočením toho čudlíku na podsvícení budíků ( budu ho nazývat tyristor) a obojí zhaslo.(tím pádem to asi začalo mazat i chladit ) Problém zažehnán J Stojíme na startu RZ2 a hned nám řekli že je pro nás RZ3 zrušena tak alespoň jedna. Elegantně jsem si nastavil teplotu vody pootočením tyristoru pod 80°a 3-2-1 jedeme. Tady už to bylo fajn. NA této RZ jsem poznal jak brzdy, nápravy a podvozek perfektně fungujou .. To pro mě bylo něco neskutečnýho prvních pár zatáček jsem brzdil hodně brzo, ale čím horší cesta tím víc to snad drželo to mě moc v autě potěšilo. Přijíždíme pod Drslavice, kde jsme to měli zalomit za balík.. Vyhodnocuji teamové rady, vidím štěrk dávám za 2 tahám ručku elegantním obloučkem těsně kolem balíku se otáčím kolem…. Ale ano neměl jsem tam jedničku takže auto se zastavilo řadím a odjíždím.. Ale na první pohled to muselo vypadat velice efektně J Dojíždíme do cíle s vysmátým úsměvem na tváři jak moc nás to baví. Pohoda vracíme se do servisu, klucí nandavaj rampu protože pojedeme na noční RZ. První byla Městská : Dojíždíme na start nechávám auto běžet. Dost dlouho to stojí 3 auta do startu.. Najednou přibíhá nějakej člověk že se nám dost kouří z motoru.. Vypínám auto, odpojuju baterku, vyskakuju koukám a ona to jen vaří voda.. Skáču zpět do auta a vyžaduji opakování ceremoniálu startu :D Pouští nás první 2-3 zatáčky jedu pomalu aby se motor schladil. Pak jsem otočil tyristorem motor spadl na 40° a to už byla pohoda :D Takže šlapu na plyn a s motorem který nejede se snažím jet alespoň pro diváky. Jenže v každé zatáčce je ulitej karbec :/ nedá se nic dělat plyn držím furt
Jedeme druhé kolo to už od začátku na plno. Projíždíme znovu slalom, letím do vracáku tahám ručku…. Chcípá motor… start a pokračujem. Dojeli jsme na panelku kde jsem to totálně prodal přeci jen si nechci rozmlátit auto. Pokračujeme po asfaltu a najednou motor chcípá bezdůvodně. Tak jsme poděkovali divákům že jim toho bohužel víc nepředvedeme a jeden opravovat! Jedeme dál odešla cívka motoru Pokračujeme ven a míříme na RZ Koráb.
A pokračování příště….
Jak asi většina z vás ví, auto se mi povedlo otestovat, získal jsem dokonce i značky a nastala chvíle na co se každý, kdo staví auto, těší asi ze všeho nejvíce. A to je usednutí za volant. Ale to nebylo tak snadné, protože auto chtělo ještě doopravit nebo doskládat nebo dotáhnou : velcí závodníci to nazývají myslím OTESTOVAT. Tak jsem nelenil a oslovil jsem kamarády, které mám kolem sebe, zda by neměli chuť přijet poradit, nebo přiložit ruku k dílu. A musím uznat, že k velkému překvapení se plán ujal!! Těch lidí, kteří neustále nemají čas je dneska spousty, tahle banda se zvedla přijela v modrákach a prostě se rozhodli, že mě to přání zazávodit mi pomohou splnit!! Byl to parádní den. Chtěl bych se ještě jednou omluvit za mou pozdější nervozitu protože „Nově“ udělaná elektrika totálně nefungovala a to mě trochu rozhodilo, ale vše se dalo do pořádku auto začalo fungovat a já měl jen radost!! Asi to nejvíc vystihl Venca Horn, který mě nazval profi jezdcem! (Ne kvůli tomu že by mě to šlo, ale kvůli tomu že jsem byl večer před tím na zábavě a nějak jsem se nemohl moc pohybovat tak jsem spíše přihlížel :D )
Ale teď asi popíšu raději to, co následovalo a tj. dlouho očekávaný start na nějakých závodech! A musím uznat, že start na Rally Vltava v legendách byla výzva naprosto nepředstavitelná. Čekal jsem, že s autem vyrazím na první závod do Běšin, do Kramolína nebo na Podbrdskou rally nebo něco podobného, ale moct se svést na tratích Vltavy byl asi trošku sen. Tak jsem kontaktoval J. Nejdla jaké jsou podmínky a už to bylo. Na auto jsem si půjčil rampu, dodělal nějaké drobnosti a u pana Holého se auto polepilo do dnešní podoby. Práce krásná , jen s časem to je na štíru a jsem moc rád že jsem nakonec nejel jen se žlutou stovkou.
Po předchozí domluvě s Lukášem Hronkem jsme se dali dohromady, domluvili na najíždění a vrhnuli se na to. Ve středu večer jsem vyzvedl Itík a ve čtvrtek jsme se vrhnuli na najíždění. Musím uznat že to bylo najednou nějaký těžší, když jsem si musel diktovat noty, podle kterých pojedu než si je jen zapisovat. S totální neznalostí toho jak to auto pojede, kolik pojedeme do té a té zatáčky , určování vzdáleností atd atd toho bylo spoustu J No musím říct, že to byla fakt sranda. Ale zvládnuli jsme to. Jenže to nastal problém, že ještě nebyly čtverce na dveřích, nalepené reklamy sponzorů a v autě byl pouze 35A altík. A to se opět muselo vyřešit a kdo jiný by toto dokázal?? Ne, já to nejsem, ale provozní četa kamarádů kteří tam se mnou do půl 11 byli, montovali a ještě u toho zvládnuli dělat srandu!!
Nastal den D pátek ráno. Samozřejmě jsem nemohl dospat, ráno jsme museli ještě najet 2 vložky což bylo v klidu. Dát do dveří tapeci, aby prošlo technickou, které jsem vyndal při lepení, dotáhnout nápravu a přetáhnout kola J Auto jsem odvezl do Janovic na servis. Docela se i překvapivě stíhalo. Administrativní přejímka byla v klidu, co překvapilo kluky v servisu tak že mám připravenou zásuvku na GPS to byla asi první věc co je potěšila. Tak jsme ve volné chvilce vyrazili povzbudit Honzu na shakedown. Kde bylo vidět, že auto opravdu jede, což všechny moc potěšilo. Při odchodu zpět koukám na VHML jak úspěšně couvá přes červeně blikající přejezd ale to už mě takové drobnosti nemohli rozhodit J
Okolo 3ti jsme měli rozpravu kde jsem pochopil že to bude krásně pohodová soutěž a v 16:30 jsme měli stát na náměstí . (VHMLův komentář: A já jsem se mezitím snažil z auta sundat přední kolo, které se rozhodlo, že prostě dolů nepůjde. Ale po troše domlouvání palicí, šmirglem i pilníkem šlo dokonce i nasazovat ) V 16:00 jsme vyrazili ze servisu ujeli jsme 2 km a koukám nebo spíš nekoukám že už nejdou budíky tlak, otáčky, teplota oleje. V hlavě problikla pojistka. Na náměstí jsme měli čas tak jsem začal měnit. Jak možná tušíte, na náměstí se možná ještě dneska válí 5 prasklých pojistek a budíky ani přesto stále nejdou… Ale tahle banalita mě nemohla zastavit. Vyrážíme na Činovskej okruh. Natěšený na první start přišel pořadatel a se slovy“ ,,Moc se omlouváme, ale musíme vám dát volný průjezd, protože potřebujem uklidit trať“. Po pravdě to vyznělo: Hele vy legendy jedny, o vás nám nejde a potřebujem aby p.Kopecký měl krásnej asfalt tak vypadněte. Ale dobré bylo, že jsme měli půl kola průjezd. Sice bez helem ,ale alespoň něco J Tak stojím na startu připravenej vyrazit 3-2-1 a vyrazil jsem dopředu do kopce. No a tady jsem to po pár desítkách metrech jsem zjistil… ano to auto prostě nejedeJ Ne že by mu něco bylo, ale motor je slabej. Sotva jsem se vyhoupl na 3jku na horizont zařadím 4 a už jsem u retardéru tak zpět do 2jky. Nevadí, motor roztáčím do něma řadím 4ku a jsem v kose, takže znovu zpět na 2. Tahám za ručku a nic se neděje. Jsem v klidu, prostě ručka nebrzdí no a pak do cíle jsem asi ani 4ku nedal protože jsem věděl že motor se musí pekelně točit než zbytečně řadit :D (Někdy tady vznikla hlavní hláška pro celej víkend: ,,Ty Radku, kolik na tom sériovým motoru točíš? Do mrtva! A když je kopec, tak jí ještě chvíli přidržím )
Nevadí v hlavě mě běželo jak dlouho může motor vydržet mé zacházení, když jsem věděl, že se ve vodě nachází olej, který nevím kde se tam vzal , ale byl tam J Nevadí jedem do servisu. Tady jsme se pokouošeli zprovoznit budíky, ale zbytečně. Já byl v klidu, protože mě zůstala alespoň teplota vody a kontrolka mazání. Jinak VHML zalehl mezi tím pod moje auto a jen slyším ten blbec ( těch výrazů bylo určitě mnohem víc ) a z auta mi elegantními oblouky odlétávali veškeré pérové podložky.. A ještě jsem měl některé šrouby povolené abych to popřípadě mohl vše na RZ dotáhnou a to se mu taky nějak nezdálo.. Tak jsem se stáhnul do ústraní abych nedostal ráčnou po hlavě :D :D Mezitím přijel Honza s porušeným chladičem oleje tak se kluci věnovali jemu což bylo jedině dobře. Vyrážíme na další RZ… Trošku povyjedu ze servisu a světe div se, přestal fungovat budík teploty a rozsvítilo se mazání. Vše jsem ale velice elegantně vyřešil pootočením toho čudlíku na podsvícení budíků ( budu ho nazývat tyristor) a obojí zhaslo.(tím pádem to asi začalo mazat i chladit ) Problém zažehnán J Stojíme na startu RZ2 a hned nám řekli že je pro nás RZ3 zrušena tak alespoň jedna. Elegantně jsem si nastavil teplotu vody pootočením tyristoru pod 80°a 3-2-1 jedeme. Tady už to bylo fajn. NA této RZ jsem poznal jak brzdy, nápravy a podvozek perfektně fungujou .. To pro mě bylo něco neskutečnýho prvních pár zatáček jsem brzdil hodně brzo, ale čím horší cesta tím víc to snad drželo to mě moc v autě potěšilo. Přijíždíme pod Drslavice, kde jsme to měli zalomit za balík.. Vyhodnocuji teamové rady, vidím štěrk dávám za 2 tahám ručku elegantním obloučkem těsně kolem balíku se otáčím kolem…. Ale ano neměl jsem tam jedničku takže auto se zastavilo řadím a odjíždím.. Ale na první pohled to muselo vypadat velice efektně J Dojíždíme do cíle s vysmátým úsměvem na tváři jak moc nás to baví. Pohoda vracíme se do servisu, klucí nandavaj rampu protože pojedeme na noční RZ. První byla Městská : Dojíždíme na start nechávám auto běžet. Dost dlouho to stojí 3 auta do startu.. Najednou přibíhá nějakej člověk že se nám dost kouří z motoru.. Vypínám auto, odpojuju baterku, vyskakuju koukám a ona to jen vaří voda.. Skáču zpět do auta a vyžaduji opakování ceremoniálu startu :D Pouští nás první 2-3 zatáčky jedu pomalu aby se motor schladil. Pak jsem otočil tyristorem motor spadl na 40° a to už byla pohoda :D Takže šlapu na plyn a s motorem který nejede se snažím jet alespoň pro diváky. Jenže v každé zatáčce je ulitej karbec :/ nedá se nic dělat plyn držím furt
Jedeme druhé kolo to už od začátku na plno. Projíždíme znovu slalom, letím do vracáku tahám ručku…. Chcípá motor… start a pokračujem. Dojeli jsme na panelku kde jsem to totálně prodal přeci jen si nechci rozmlátit auto. Pokračujeme po asfaltu a najednou motor chcípá bezdůvodně. Tak jsme poděkovali divákům že jim toho bohužel víc nepředvedeme a jeden opravovat! Jedeme dál odešla cívka motoru Pokračujeme ven a míříme na RZ Koráb.
A pokračování příště….
14:30:25
28.04.2015
28.04.2015
Tomáššš
-> Toušík: krasna stovka ci uz pred polepom alebo po,krasa
12:58:19
28.04.2015
28.04.2015
Toušík
Tak máme za sebou úspěšně 1 Rally. BYla to nádhera jsme v cíli bavilo nás to moc. A report nějakej udělám :)
12:25:13
27.04.2015
27.04.2015
vhml
Očekávám nějakej report z víkendu plného zážitků. Ty na to máš větší slohovej cit :-)
23:08:43
13.04.2015
13.04.2015
Toušík
Díky moc ještě je na autě spousty budoucích předělávek, ale to už je spíš zas takové to šťourání a vylepšování co už se dělá jen z radosti a není to nekonečná práce jako lakování auta třeba. A chci si na to nechat čas takže se letos asi moc nepovozím, jen odzkoušíme zda to bude držet pohromadě a zas to trochu rozeberu :)