skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
No tak, co bych tady pověděl.
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Yarda/Škodouka - komentáře:
22:15:44
23.05.2007
23.05.2007
Jarin-22
-> M4TES: možná to tak vyznělo, ale zas tak jednoduchý to nebylo, to mi věř..
15:37:39
23.05.2007
23.05.2007
M4TES
heh to musi bejt mazec, to je jak v americkejch filmech, mladoch prijde do stodoly odkryje plachtu sfoukne prach z nabouchanyho fara, sedne a na poprvy chytne. jinak nadupana masinka
10:48:33
11.05.2007
11.05.2007
Peklo-Evo-Luboš
-> MerHanz: S Martinem to nema co delat. Problem je v tom ze nejsou trate a to je cely.
23:07:48
07.05.2007
07.05.2007
Jarin-22
-> MerHanz: jo já to všechno chápu. nic proti tomu nenamítám, když to nejde, tak to prostě nejde.
19:48:27
07.05.2007
07.05.2007
MerHanz
-> MerHanz: šmarja co sem to tam napsal! Majšajdr je správně
19:45:54
07.05.2007
07.05.2007
MerHanz
-> Jarin-22: Loni na tom prej Majšejdr něco prodělal a už mněl problémy se zajištěním tratí. Hronov mu nedovolili. Javornice není skolaudovaná a Skuhrov mu nedovolili kvuli stavu vozovky. Takže mu zbylo mejto a to mu za to nestojí. A nepochybně za to taky muže tragická nehoda Martina Vodehnala, ktará tím vším motoristickým děním a jejich příznivci dost otřásla.
19:17:29
07.05.2007
07.05.2007
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: jo tys to trefil, obyčejná kyvka a zatim to na ty koně stačí, akorát odcházej kameny.(
-> Mirekerko: jak jako popis? technický kreslení neumim, všechno je idividualita spojená s improvizací ))))
-> Mirekerko: jak jako popis? technický kreslení neumim, všechno je idividualita spojená s improvizací ))))
23:48:26
06.05.2007
06.05.2007
Pavel P@nkáč
-> Mirekerko: myslim ze tam ma prach vobycejnou kyvfku:)) mozna z urezanejma pruzinama ale nechci kecat..
17:46:00
06.05.2007
06.05.2007
Mirekerko
čau mohl bys mi poslat pár fotek zadní nápravy s popisem výztuh. Díky moooc
07:12:04
02.05.2007
02.05.2007
Jarin-22
-> MerHanz: jo dík Akorát škoda, že Orlicky sprint pro letošek zrušili.
12:10:12
29.04.2007
29.04.2007
MerHanz
-> Jarin-22: viděl sem tě na pár závodech orlickýho sprintu a jezdí ti to jak sviň. Jen tak dál
12:04:51
29.04.2007
29.04.2007
Jarin-22
-> Bery: jo jo sou tam jen O-kroužky jinak nic jinýho.
21:17:50
28.04.2007
28.04.2007
Bery
ty máš ty webery jen takhle natvrdo na tom sání??asi co čtu,tak to chodí bez problémů....
00:44:50
19.04.2007
19.04.2007
Matsoft
-> Jarin-22: nebyly by nejaky fotky auta z 80.let?
00:38:50
19.04.2007
19.04.2007
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: jo kravál to malinko je no. )) ale je to tak odskoušený, že s tlumičem to nefunguje a navíc to sou závody, tak proč by to neřvalo. ))
22:39:06
18.04.2007
18.04.2007
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: A taky jsi měl fakt suvereně nejhlasitější starty to se nedalo vydržet ten kraval z těch splasenejch trubek:))
22:38:07
18.04.2007
18.04.2007
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: jj koukal jsem na vysledky, celkově jsi se neumistil špatně myslim že i lepší než nějake subaru ale to možna řidila ta ženská jak tam malem srazila fotografa:))
22:16:49
18.04.2007
18.04.2007
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: heh, uplně stejný časy s mitsubishi lencer EVO 9
19:43:43
18.04.2007
18.04.2007
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: hmm slusne:))