Yarda/Škodouka Yarda/Škodouka

komentáře | popis | fotky | Jarin-22 | 05.05.10 18:04 | 87x v oblíbených
No tak, co bych tady pověděl.



Škoda 120

řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....



Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.

Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.

Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"

pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.



Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.



Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...



Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...

Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.

Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.



Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní



Svíčky Bosch Platinum



Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting



Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch



Převodovka: dle potřeby:

4kvalt - 4,66 skládaný

5kvalt - 4,44 -II-

5kval t- 4,22 seroový



Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu

Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu



Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné







A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________



Zaskalí 2007




Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.





sezona 2006 A-1400 :

1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště

2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto

1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin

3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto

1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda

4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR

3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov



1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006



sezona 2007 A-1400:

1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice

2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------

Yarda/Škodouka - komentáře:

19:14:11
18.04.2007
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: jo jo rozlítnul se diferák.
14:51:06
18.04.2007
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: Jsem te vydel jezdit v Hoškovicích jede ti to fakt ukrutně:)) co se ti stalo v poslednim kole? převodovka co?
23:52:36
04.06.2006
Jarin-22
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
15:38:38
02.06.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: no to jsou teda pořádný "negativy" jsi zkracoval pružiny? sedí to ještě vůbec5
08:02:33
02.06.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: mam udělaný velký negativy a auto je až na zemi, tak proto.3
16:12:42
01.06.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: na té poslední fotce máš nějaké vyvrácené zadní kolo?
07:42:50
01.06.2006
Jarin-22
-> Wolfiss: musíš se domluvit se správcem a poslat mu ho.
19:37:29
31.05.2006
Wolfiss
Zdravim!Potreboval bych poradit,jak dostat video sem na stranky.Koukam,ze ty tam naky mas.Dik
15:52:04
07.05.2006
Gemini
krasne auto, dokoncujem nieco podobne, mrkni
16:56:09
16.04.2006
Jarin-22
3 3 3
17:47:44
15.04.2006
lpepsi
slint slint auto + pritelkyne?
10:34:59
01.04.2006
Pavel P@nkáč
-> Pavel Korbelář: dnes nebo zejtra mám cestu k turnovu tak bych ti to mohl vzít!
16:19:23
31.03.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: předtím jsem tam neměl nic takže jsi tam měl asi jenom číslo tak nevím
16:18:29
31.03.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: Pilot
09:02:05
31.03.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: a jakej to máš nick na icq? mam v tom bordel, když má někdo pokaždý jiný méno.
08:56:04
31.03.2006
Jarin-22
-> Tomicraw: v mym připadě je to ještě unosný .))
22:12:12
30.03.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: ozvi se mi na ICQ chtěl jsi ty gumy psal jsem ti tam zas 3x a ty zas nic
18:52:35
30.03.2006
Tomicraw - zrušená registrace
-> Jarin-22: Jo, tak to by nebylo vůbec špatný1 Nehledě na to, že některý ženský si vyžádají víc peněz, než auta3
09:47:52
29.03.2006
Jarin-22
-> Tomicraw: Jo tu opečovavam asi stejně dlouho jako to auto. 1 Co takhle založit na fora "foto miss virt" ? 3 Ne že bych tam neměl co dát, ale bylo by to zajimavý.5
21:24:21
28.03.2006
Tomicraw - zrušená registrace
Jo a jinak ta slečna na té jedné fotce stojí taky zato4
Extreme Tyres