skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
No tak, co bych tady pověděl.
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Yarda/Škodouka - komentáře:
08:09:07
24.03.2006
24.03.2006
Jarin-22
-> Tomicraw: jo to se někdy stává, že se začíná od 0.
16:49:00
19.03.2006
19.03.2006
Tomicraw - zrušená registrace
-> Jarin-22: Jo to víš, než to postavím, tak to bude chvilku trvat, pomalinku, ale jistě.To nejhorší je už za mnou, teď když je zima sháním díly a v létě to chci dát už na kola a do laku. Aspoň to bude vypadat jak auto
09:08:38
14.03.2006
14.03.2006
Jarin-22
-> Tomicraw: Koukám, ty máš vyfocený jen díly
22:01:36
13.03.2006
13.03.2006
Tomicraw - zrušená registrace
670Kg, hm aspoň se mám čeho chytit
16:53:24
05.03.2006
05.03.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: Jsem se ti pokoušel psát už asi 10x na ICQ a nic, kdyby jsi měl čas tak mi zkus prosím napsat, dík
10:03:09
11.01.2006
11.01.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: Hoškovicích u Mnichova Hradiště, okruh mezi kuželama na čas... vic na www.cwc.cz
15:23:11
10.01.2006
10.01.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: co je to to letiště?
22:47:11
09.01.2006
09.01.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: v sobotu se jede letiště a v neděli razim zase s fávem na skjering do Jesennýho
22:43:57
09.01.2006
09.01.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: no jo, jinak se nedalo jet, bud krokem, nebo to tam vyrejt.. byl sem 9. ale do finále postoupilo jen 8
18:02:15
09.01.2006
09.01.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: jj ale nevidržel jsem až do konce strašná kosa byla, jak jsi dopadl? koukal jsem že jsi taky neo dolal a vymetl jsi zatáčku před tí m skokem ale to skoro každej jinak závody supr některý jsou fakt prasata
08:51:10
09.01.2006
09.01.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: tak jak? by si tam??
13:18:27
06.01.2006
06.01.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: OK už jsem na to koukal taky jsem ti psal na ICQ
03:56:43
06.01.2006
06.01.2006
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: Je to zhruba od 9:00 a finálový rozjíždky tak okolo 14-15:00
16:57:59
04.01.2006
04.01.2006
Max
-> Jarin-22: člověče přijel bych se kouknout...ale nevim jeslti to stihnu...mám nějak plno na víkend
15:40:31
04.01.2006
04.01.2006
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: to už je v sobotu JO? od kolika? přijedu se podívat!
11:07:29
04.01.2006
04.01.2006
Jarin-22
Tak 7.1.2006 auto skjering na Kozákově
23:21:42
18.12.2005
18.12.2005
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: sice se to zdá obráceně, ale favo je fakt lepší, já vim o čem mluvim, ted už pojedu 4tou sezonu skjeringu a ztoho 2 byly se 120 a 1 s favo..
12:30:42
18.12.2005
18.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: je fakt že to auto s předním náhonem je lepší včera jsem jezdil z rodičovým Oplem a na sních na nějaký závody je ta škůdka proti tomu na pi*u
09:57:15
18.12.2005
18.12.2005
Jarin-22
-> Pavel Korbelář: To už sem zkoušel mockrát a neosvědčilo se to .
09:13:37
17.12.2005
17.12.2005
Pavel P@nkáč
-> Jarin-22: musíš dát pytel písku nebo něčeho těžkýho do kufru, potom to jde