MVM 120S MVM 120S

komentáře | popis | fotky | MVM | 04.10.23 20:34 | 226x v oblíbených
Škoda 120S rallye (1975)



(replika podle testu v časopise Svět Motorů)





V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.



Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX

Max.otáčky 7500ot/min.



Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190



Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.



Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm



Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13

-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama



Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče



- vzadu bubny, pakny Beral

- DOT 4 Racing SRF



Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.



Rampa: 2+2 světlomety Hella



Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye



Škoda 120S


Brno AMD 2.4.2018


Letiště Kámen 120S






MVM 120S - komentáře:

16:35:58
17.12.2015
MVM
-> Luky: No v podstatě jo,akorát na tý fotce jsem se zapoměl ráno oholit 1
21:02:22
16.12.2015
Luky
-> MVM: nené, to nejsi ty 1 Nebo snad.... ?
20:30:08
16.12.2015
MVM
08:00:18
14.12.2015
Eidy
-> Urbi: Nevím, jestli Tvoje reakce byla víc na mě nebo na T2, ale přijde mi zbytečně ublížená. Určitě to nebylo myšleno nijak zle a nemyslím si, že bylo potřeba to nějak obhajovat. Stačilo vysvětlení. 4
21:18:14
13.12.2015
Zazaa
vsichni zas ve 100% stavu .... chytaj na prvni naslapnuti :)



i kdyz tady se snad ani nicemu nedalo rict naslapnuti a presto par lidi chytlo ....
15:29:13
13.12.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: 3 3 3
14:11:59
13.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 13.12.15 00:22:57: Píšu, že se pomalu lesknou víc... Nic nesoudím, jen bych tam čekal větší rozdíl běžně vyfotitelný i kompaktem 5



Ale chápu, že si zas tady s mistrem musíte poplácat po ramenou, jak jinak 4 5
08:50:57
13.12.2015
MVM
-> Urbi: Ale kdepak.Vůbec jsem to nemyslel špatně .Mnohokrát jsem zaprvé ocenil práci co jsi na tom strávil.Zabýval jsi se každým funkčním detailem částí hlavy.(Ale to nikdo kromě nás dvou kteří tu hlavu viděli rozpérovanou nevidí a z tý fotky nepozná.. ani T2) Za druhé mě to stálo peníze a vidím co platím. My dva si tu přece nemusíme nic vyčítat. 4 (Použil jsem slovo kompromis proto,že mi jde i o životnost dílů,a to jsem upřednostnil oproti výkonu.Že to je hezká hlava a víme že pojede i tak je věc druhá)

-> Tuner#2: No možná by stálo k zamyšlení vzít v potaz že hlav už Petr upravil dost na TO,aby věděl co a jak má být. Když bych tady chtěl dávat fotku ze který by měl přecházet zrak- tak tam nechám dát Beriliový sedla a na to se potom hezky kouká.A už by nikdo neřeši jaký je kanál..
00:22:57
13.12.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: No jistě, mám to špatně. je to focený obyčejným kompaktem, si opravdový mistr, že tu reálnou drsnost poznáš z takové fotky...

-> MVM: Já ti to říkal... kdyby to bylo jakýkoli, je to prostě ode mně špatně a takle to tady funguje se vším. Jsem pro některé úplný kokot k hledání každé pičoviny. Ale že ostatní kurví motory a vyhazují prachy za věci od "zvučných motorářům" a nemají koně, to už nikoho nesere... Je to tady jak z Venovi pohádky.

Pokud si viděl a pochopil správně, ta hlava není kompromisem, to bychom tam nechali jinou přece...
upraveno 1x, naposled 13.12.2015 00:26:44
13:46:45
12.12.2015
MVM
-> Tuner#2: Vím že to bylo tázaný na Petra,ale odpovim sám..Je nasvícen hlavně sací kanál.Ta drsnost by byla vidět v detailu na makro - což dávat nechci. Technologicky a funkčně je ta hlava v pořádku. Nikde nepíšu že je to vzorem .. chtěl jsem v první řadě funkční kompromis k 1300.
13:38:39
12.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 12.12.15 10:23:28: Spojení z formy mám na kanálech taky, spíš mě zaujalo, že sací se pomalu lesknout více než výfukové a přitom by to mělo být naopak...
11:53:16
12.12.2015
vhml
-> MVM 12.12.15 11:01:47: ale víš jak, dokud nemáš sací kanály aspoň 32mm tak na virtu nikoho neoslníš 3



-> Eidy 12.12.15 00:14:52: hele já mám to samý na litině a při každým sundání sání dojde k zástavě srdce, že ta hlava praskla, než si vzpomenu, že to tam bylo už minule 3
11:45:20
12.12.2015
MVM
-> Eidy: No právě si myslím že jsi "píchnul" do vosího ..když jsem si četl Petrovu reakci. Právě kvůli tomu tam namám foto spalováku,ventily atd.. aby se tomu předešlo. Před tím jsem byl varovanej. Abych řek pravdu - to důležité vidět není.Ostatní je čistě funkční..
11:32:51
12.12.2015
Eidy
-> MVM: Mě to teda rozhodně nevadí. Naopak jsem o trochu chytřejší. Takže za mě cajk. 5
11:01:47
12.12.2015
MVM
-> Eidy: Tak ono "by" to tam nebylo -pokud bych chtěl kanály co největší bez rozvahy by to vše šlo zvětšit až do nevidím.. Ale protože to tolik nechtělo - zůstala tam stopa po odlívání. Nicméně pokud to tady tak "vadí" .. není problém foto sundat ..
10:47:29
12.12.2015
Eidy
-> Urbi: Ale prdlačku. Vždyť je mi jasný, že takovou věc bys neodevzdal. Ani by to nefungovalo. Ale do hlav jsem nikdy nešťoural, tak se ptám, co to je. Nic víc. 4
10:43:03
12.12.2015
m8rinek
-> Eidy: Stopa po presazenym jaderníku
10:23:28
12.12.2015
Petr Urban
-> Eidy: 3 Ty si srandista opravdu, hlava je otlakovaná. Je to nedostatek z lití hlavy - šev od jádra, když se lila hlava a protože bych musel vzít velmi hodně, aby to zmizlo a tak bych udělal pod sedlem, kde je to velmi důležité, nežádoucí tvar, je to raději přiznané. Pro takové štourali jsem Michalovi říkal, ať sem raději nic nedává. Už i ty brute...
00:38:07
12.12.2015
MVM
-> Eidy: Tak budu skládat po chvilkách,to se předpokládá..
Extreme Tyres