Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph
p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima
autosalon.iprima.cz/videa
/skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo
nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
-> MimiMB:

-> MimiMB: už to neber. Škodí ti to.

Asi nepochopil, že jsou tady fotky seřazené od nejnovějších po nejstarší, jinak nevím.
Tak už jsem si i našel odpověď, není to z toho auta. Stejně jako i jiná podobná nesériová 4 oka, má i toto světla výš a trychtýře více rozšířené, než tovární prototypy. Našel jsem fotku bílého auta s spz MB-77-81, které má stejné čelo jako tento modrý kousek.
-> jourin: a ty předchozí prototypy taky byly ručně vyklepávané?
To znamená, že dělali prototyp pro zahájení výroby a zároveň už i prototyp pro facelift, ju?
-> Luky: Je to jednoduche, je to jeste predseriovy prototyp. Do vyroby bylo zadane uz v roce 1969 a uz v roce 1969 byly planovany zmeny pro rok 1972 :-) Vsechny dily ktere nesly pouzit ze skody 100 jsou rucne vyrobene :-)
-> Luky: asi proste prototyp faceliftu :)
-> Luky: Nevím, jestli je to logický, ale v AZNP to byl asi poměrně obvyklej postup.. "M"-ko taky měli v podstatě vymyšlený už ve chvíli, kdy začly vyjíždět první užovky..
Já bych měl taky dotaz. Celou dobu, co to tady visí, mně nejde do hlavy kombinace slov prototyp a facelift pro model 1972. Jak to tedy bylo? Prototyp byl ještě před ověřovací serií před zahájením seriové výroby, ne? A to ještě než se auto začalo vyrábět už plánovali facelift?
napadá mě otázka, ví se co se stalo s 2.erkem co se posílalo soudruhu Brežněvovi?
-> macko KE: to je vhml. A myslím že čelo má plechové
-> macko KE: To neni presne take :-) na tom nasem celu jsou svetla umistena mimo stred spolecne se spodnim okrajem a ty je mas presne v ose stredu :)