skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
20:27:10
08.01.2015
08.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> George88 08.01.15 20:22:55: Mám puštěno, ale zatím jsou tam nějaké mastodontní obludy, které snad ani nemají právo vozit znak Porsche na kapotě
20:22:55
08.01.2015
08.01.2015
George88
právě teď na prima cool-pořad Autosalon a o tomhle autě bude nějaký povídání..:)
00:53:08
19.12.2014
19.12.2014
spyker
Tak jakto ze tam nebylo?
21:33:24
11.12.2014
11.12.2014
Klubko_
-> Qwak 11.12.14 21:21:35: jo, hned jsem letěl sem a kontroloval RZ
-> jimbeam655 11.12.14 21:25:31: právě bylo
-> jimbeam655 11.12.14 21:25:31: právě bylo
21:25:31
11.12.2014
11.12.2014
jimbeam655
-> Qwak: Mám stejnou vidinu že to bude v příštím autosalonu????
21:25:24
11.12.2014
11.12.2014
Tomaso435
-> Qwak: "točí to televizéééé"
21:21:35
11.12.2014
11.12.2014
Qwak
neviděl jsem to ted náhodou v televizi? ?
15:31:11
22.09.2014
22.09.2014
jourin
-> m8rinek: Jo jo s tim souhlasim, neznamena to, ze si ji nekdo nemohl vyrobit doma na kolene.. jen jsme chtel rict ze to delali mladosove primo ve skodovce :)
10:41:47
14.09.2014
14.09.2014
m8rinek
-> jourin: Na tom jistě něco bude, minimálně tahle fotka i s tvůrci pochází z učňáku www.skoda110r.cz/forum/97
569.jpg nicméně bych neřekl, že je to pravidlem ;).
10:34:55
14.09.2014
14.09.2014
jourin
Tak ja vam do toho vnesu trochu svetla... Ctyroka a sestioka se taky vyrabeli jako ucnovske prace klempiru ve skodovce :-)
10:14:14
12.09.2014
12.09.2014
vhml
-> m8rinek 12.09.14 09:32:13: určitě je to vyrobený z původního dvouoka.
09:54:28
12.09.2014
12.09.2014
Jozka
-> m8rinek: No já nevím, nepodceňoval bych kreativitu a šikovnost předků - navíc když by nějaká taková matrice na dotvarování dvouoka asi žádnej velkej problém nebyla..
09:32:13
12.09.2014
12.09.2014
m8rinek
-> vhml: hmm kovodružstvo s lisem a formou na rádoby 4oko? Normálně to nějakej šikula zapustil do dvouoka, ale asi žádnej ťunťa, když to vypadá k světu ;).
09:28:11
12.09.2014
12.09.2014
Luky
-> vhml: zbytečně se shazuješ, já z tebe chtěl udělat chytrýho kluka
09:26:25
12.09.2014
12.09.2014
vhml
-> Luky 11.09.14 22:27:07: sám vhml ví úplný hovno kde to sehnal
Každopádně podle zpracování to není bastlený doma elektrodou. Takže právě tipuju na nějakej svazarm, kovodružstvo atd... Těch čel jsme s m8rinkem už napočítali asi 5 že existuje.
Každopádně podle zpracování to není bastlený doma elektrodou. Takže právě tipuju na nějakej svazarm, kovodružstvo atd... Těch čel jsme s m8rinkem už napočítali asi 5 že existuje.
09:21:59
12.09.2014
12.09.2014
Luky
-> Tomaso435: nedělal. I jsem někde viděl i jiný auto s tím ošklivým čelem. A prototyp má ty světla jinak umístěný.
22:49:13
11.09.2014
11.09.2014
m8rinek
-> Tomaso435: pletes
22:41:47
11.09.2014
11.09.2014
jourin
V kazdem pripade ma ty dalkovy jinak umisteny :-)
22:37:01
11.09.2014
11.09.2014
Tomaso435
-> Luky: mám za to že si to dělal sám... ale možná si to pletu zase s tím jourinem o dělal repliku prototypu
22:27:07
11.09.2014
11.09.2014
Luky
-> RSTuning: -> Tomaso435: Mám za to že Svazarm nebo nějaké kovodružstvo, ale sám vhml by to asi věděl přesněji