skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
14:04:33
12.06.2014
12.06.2014
Jozka
-> jourin:
13:01:24
12.06.2014
12.06.2014
jourin
-> Eidy: Tak uz jsme nevedeli kudy kam a chystali jsme ti tu prevodovku, ale pak se to podarilo vyresit levneji
22:35:58
11.06.2014
11.06.2014
Petr98
Na živo ještě krásnější než na fotce. Holt kluci umí
09:28:18
11.06.2014
11.06.2014
minno
20:55:59
10.06.2014
10.06.2014
Eidy
-> jourin: Sakra, jak můžeš vědět, že jsem to chtěl vyměnit za špajzku.
20:19:19
10.06.2014
10.06.2014
jourin
-> Eidy: hele to zní jako plán, klidně to vymenime :-) ale úzký za široký... Ne široký za převodovku :-P
16:43:16
10.06.2014
10.06.2014
Burák
-> Star LC20: Jojo, to by bylo zly
14:55:21
10.06.2014
10.06.2014
Star LC20
-> Burák: aby se Jourin nerozlítil...
13:36:50
10.06.2014
10.06.2014
Burák
Tak jistě, oni si totiž nic jinýho nezaslouží
12:55:47
10.06.2014
10.06.2014
Star LC20
-> Nwkt: očistec... tj, tihle s těma dokonalejma autama jsou vystavení permanetní sodě a hnípání.
12:53:25
10.06.2014
10.06.2014
Nwkt
-> Eidy: Mít kartu na virtu je očistec koukám
11:26:57
10.06.2014
10.06.2014
Peklo
-> Eidy: Dobrovolnosti se meze nekladou, řekl bych, že je rádi vymnění
10:08:48
10.06.2014
10.06.2014
Eidy
-> minno: Teď mi volal Petr Molčan co prej prudím.
Ty nerezový pásky v půlce nárazníků mají prvomodelový auta asi 2x širší než od léta 1970. Mám to i na Zácloně a je to tu vidět i na čb fotkách. Ale Petr to ví, jen je nemají nebo nemůžou najít.
Ty nerezový pásky v půlce nárazníků mají prvomodelový auta asi 2x širší než od léta 1970. Mám to i na Zácloně a je to tu vidět i na čb fotkách. Ale Petr to ví, jen je nemají nebo nemůžou najít.
09:17:25
10.06.2014
10.06.2014
minno
-> Eidy: aký?
09:10:20
10.06.2014
10.06.2014
Eidy
-> jourin: Drobný dotaz; ty nárazníky už takhle zůstanou? Že tam chybí drobný detail pro původnost.
08:43:13
10.06.2014
10.06.2014
Luky
-> Athlonek:
23:13:47
09.06.2014
09.06.2014
Athlonek
Tak Prototyp postven, kdy poběží ověřovací série?!
23:04:12
09.06.2014
09.06.2014
jourin
-> Burák: Tysivul :)