
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
-> jourin: Laku to neuškodí, jedinej problém je, aby neucpal vejfuk 

-> vhml 29.05.14 21:07:31: Závoďák je závoďá, a tohle zas leštěnka. Jednu soutěž to absolvovalo a jak to dopadlo.
To ale k závodění patří, ale tohle autí se na to nehodí.

-> vhml: Tak doufam ze budes chodit onanovat k nejakemu jinemu kousku :-)))
-> Eidy 29.05.14 20:31:29: Čumákem napřed jezdím do práce. Jakej smysl by pak mělo jezdit někam ,,závodit" ?
A ohledně čistoty a krásy mě to tak znechutil motor, že to fakt asi nemá cenu řešit. Všechno opískovaný, nalakovaný, že už to fakt bude vypadat nějak hezky. A po Praze z toho byla koule napálenýho bahna... Má to cenu řešit ,,na čisto" ? Nemá...
Samozřejmě u muzejního kousku, ke kterýmu budu chodit onanovat je to jiná...
A ohledně čistoty a krásy mě to tak znechutil motor, že to fakt asi nemá cenu řešit. Všechno opískovaný, nalakovaný, že už to fakt bude vypadat nějak hezky. A po Praze z toho byla koule napálenýho bahna... Má to cenu řešit ,,na čisto" ? Nemá...
Samozřejmě u muzejního kousku, ke kterýmu budu chodit onanovat je to jiná...

-> vhml 29.05.14 20:20:42: Jasný to uznávám a jako Eidy 

-> vhml: Možná kdybys furt nelítat vratama napřed... Ale ne, hezky se na to kouká.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.14 16:21:56: jasný. V mým případě stejně ani nemá cenu se s tím plácat, protože to vytáhneš na jednu soutěž a můžeš se všema parádičkama začít znova...
-> Tuner#2:
-> Luky: Taky pracuju pečlivě a dlouho, ale ten výsledek asi až takovej nebude..


-> Luky: Taky pracuju pečlivě a dlouho, ale ten výsledek asi až takovej nebude..

-> vhml: to určitě jde, ale jourinovi chlapci to dělají pečlivě. A já taky



-> Jozka 29.05.14 16:35:20: Já bych řekl že ne a že to byla realita s tou jeho zelenou rychlokvaškou 

-> Tuner#2: To byl asi vtip.. Za pět dní tak světla, skla, kliky a nárazníky a to ještě ta "práce" musí být ranní prohlídka kursů na komoditních burzách nebo tak něco..

-> vhml 29.05.14 14:12:14: Otázka s jakým výsledkem a kvalitou provedení... U mě teda nestačili ani ty dva měsíce.
-> jourin: Jde vám to krásně od ruky a bude to pecka. Jen bys měl dohlídnout na Petra, aby si trochu oddechnul. Včera mi volal a zněl dost vyštaveně a uhnaně.

-> Luky 29.05.14 14:10:02: ti říkám, že to jde za 5 dní ve dvou odpoledne po práci
S tím, že žena jen přináší a přidržuje :-)

-> jourin: hele kolik lidí na tom dělá, když to během 9 dní skoro nastrojili? Vím že když jsou díly připravený, tak je to jako Lego, ale přiznávám, že přestávám mít pocit, že nastrojit auto po laku za dva měsíce, jako se pokouším já, je dobrý výkon 

-> Peklo: uz davno sa o muzeu hovori ale nema priestor 

Ty hliníkový přepínače mi připadají jako tvrdej tuzyng, ačkoliv jsou teda originální. To mě udivuje, že se kdysivá uchýlili k tomuhle řešení. Nádherná práce, opravdu
je fajn, že tady můžeme být, prostřednictvím Tvých karet, aka Tvojí sdílnosti, svědky renovací takových zajímacích aut.

-> Luky: tak na to porno jsem zvědav 

-> Peklo: no vždyť proto ho staví, ne?
Takový tvrdý porno tohle auto. Fakt luxusní práce, to je zralý na soukromý muzeum