skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
20:01:14
28.05.2014
28.05.2014
Jozka
-> castrol:
19:51:28
28.05.2014
28.05.2014
castrol
-> Jozka: tam sa da gumova Anca
19:39:44
28.05.2014
28.05.2014
Jozka
Už jen nějakej ten gumovej Brežněv a bude to úúúplně dokonalý..
19:23:14
28.05.2014
28.05.2014
Adam59
-> jourin: já pochopil že tohle je replika původních .... takže asi ne
19:14:36
28.05.2014
28.05.2014
jourin
-> Adam59: Jak delali? vzdyt ti pisu ze vsechny dily jsou puvodni...
19:07:49
28.05.2014
28.05.2014
Adam59
-> jourin: vypadá to moc dobře asi si je taky v práci udělám jen doufám že se mi podaří to gravírování to jste taky dělali ručně? Jako nálepka to nevypadá ...
18:52:38
28.05.2014
28.05.2014
bajou
-> jourin: nádhera
18:52:35
28.05.2014
28.05.2014
jourin
-> Adam59: Ano, všechny díly jsou původní, nově vyrobené je pouze hrdlo nádrže a přední čelo dle dobových fotek. Byl to prototyp, takže díly rozdílné od 100L jsou ručně vyráběné. Nejen karoserie ale i spousta dalších detailů jako jsou knoflíky na palubce, mřížky výdechů vzduchu, sedačky atd... prostě komplet ruční práce :) A knoflíky jsou opravdu hliníkové.
18:46:48
28.05.2014
28.05.2014
Adam59
-> jourin: krásné lak se moc vyvedl a to dvakrát více chromovaný zadní okno je taky hezké jen by mě zajímalo ty "hliníkové" knoflíky byli i původně na tom prototypu?
11:47:07
28.05.2014
28.05.2014
jourin
-> francomk: Ten otackomer je rucne delany prototypovy.. ne uplne presny :-)
-> martin.bystrice: diky
-> minno: zatim neni.. doufame ze se nekde objevi
-> mira76: jo :(
-> martin.bystrice: diky
-> minno: zatim neni.. doufame ze se nekde objevi
-> mira76: jo :(
07:56:27
28.05.2014
28.05.2014
mira76
Hezké, ale co to muselo stát peněz.....
07:39:54
28.05.2014
28.05.2014
minno
-> jourin: a čo kovrál koberec? bude-nebude?
06:00:34
28.05.2014
28.05.2014
francomk
-> jourin: Krása Ten otáčkomer do 6000 je zaujímavý
00:10:50
28.05.2014
28.05.2014
martin.bystrice
Nádhera,, jste vážně šikovní chlapi
22:57:13
25.05.2014
25.05.2014
Jozka
-> jourin: Je krásný.
22:22:19
25.05.2014
25.05.2014
jourin
-> Jozka: To ani ne, je to proste fakt hezky auto.. a to je co rict kdyz to takhle chvalim, protoze jsme jich meli na dilne uz opravdu hodne :-)
22:15:26
25.05.2014
25.05.2014
Jozka
-> jourin: přemohly tě emoce ?
-> lubor: Je to i možný - BWA kol jsou mraky ve 4x130. Já je znám takhle skoda-virt.cz/cz/.../1261 67-co-je-to-za-kola-9 , zvenka bez identifikace, přitom jistý AZNP kola měly hodně podobnej design..
-> lubor: Je to i možný - BWA kol jsou mraky ve 4x130. Já je znám takhle skoda-virt.cz/cz/.../1261 67-co-je-to-za-kola-9 , zvenka bez identifikace, přitom jistý AZNP kola měly hodně podobnej design..
16:19:29
25.05.2014
25.05.2014
jourin
Já teda normálně práci kluků nepotřebuju chválit protože se chválí sama a taky se říká, že samochvála smrdí... Ale v tomhle případě mi to nedá... je to totiž KURVA dobrý! :)
13:25:06
25.05.2014
25.05.2014
lubor
Kola na 95% původem z VW Brouk. První nástřel z fotek: asi BWA 6x14 (nálitek vzadu na paprsku určitě bude) . Škodovácká kola to nejsou skoro určitě, dobově to ale sedí.
20:56:08
24.05.2014
24.05.2014
castrol
-> Jozka: sak to ze tam neskutocne pasuju