skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
14:20:28
21.05.2014
21.05.2014
jourin
-> Burák: Jo jo pane Burak mate pravdu.. to to vystihuje uplne nejpresneji :-)
09:25:37
21.05.2014
21.05.2014
Burák
-> Tuner#2: Tam já si nestěžuju. Druhý místo v původnosti za LS, přestavěnou na GLS potěšilo
22:22:26
20.05.2014
20.05.2014
jourin
-> Tuner#2: Jo ten zpusob hodnoceni je dost podobne tomu s tim vjezdem..
21:08:01
20.05.2014
20.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 20.05.14 20:55:27: JJ vím, to jsi řešil Ty, ale Petr byl rozhořčený z toho hodnocení aut
20:55:27
20.05.2014
20.05.2014
jourin
-> Tuner#2: Ja jsem nadaval ze to porada banda dementnich idiotu, kvuli kterym jsem musel zaplatit 1200 za to ze za mnou prijele manzelka jeden vecer protoze jsme spolu nekam jeli. Jeste jsem k tomu poslouchal blby kecy ze si to auto ma nechat pred kempem, protoze tam nikdo neni na takovy kramy zvedavej, protoze se jedna o sraz skodovek.. Argument ze prijela v patek vecer, odjede se mnou, vratime se po pulnoci a rano jede pryc byl zcela zbytecnej.. Malem jsem dostal infarkt a mel jsem naslapnuto k tomu ze me odsoudej za ublizeni na zdravi...
20:44:22
20.05.2014
20.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 20.05.14 20:41:19: Tak na Butově něco v tom smyslu padlo a myslel jsem, že na to narážíš
20:41:19
20.05.2014
20.05.2014
jourin
-> Tuner#2: Proc by nemel?
20:24:21
20.05.2014
20.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 20.05.14 19:33:30: Copak, Petr už opravdu na FCC ani nevkročí?
19:33:30
20.05.2014
20.05.2014
jourin
-> Burák: Jasny, ja jsem pro.. akorat zavolej Petrovi a vysvetli mu to
19:11:07
20.05.2014
20.05.2014
Burák
Takže finišujete na FCC?
23:02:53
19.05.2014
19.05.2014
Burák
Ale jo, mate to pekny.
22:08:54
19.05.2014
19.05.2014
Eidy
-> jourin: To je pravda. Teď stačí výkon pár volů a jede to
21:55:37
19.05.2014
19.05.2014
jourin
-> Eidy: Funguje to super.. je to tim jak je to poradne odlehcene :-)
20:43:46
19.05.2014
19.05.2014
Tomáššš
-> Eidy: je to pravy sportiak s tvrdym podvozkom
-> jourin: nadhera,nadhera,nadhera a opat nadhera !!!
-> jourin: nadhera,nadhera,nadhera a opat nadhera !!!
19:51:24
19.05.2014
19.05.2014
castrol
-> jourin: uz aby to bolo poskladane
19:22:52
19.05.2014
19.05.2014
Eidy
-> jourin: Jak se s tím jezdí na tomhle podvozku? Není to trochu nestabilní?
19:05:52
19.05.2014
19.05.2014
jourin
Modrá na sluníčku vypadá super!
09:20:26
17.05.2014
17.05.2014
Burák
Aha ja myslel, ze to bude za zapujceni unikatu do muzea
22:05:14
16.05.2014
16.05.2014
jourin
-> Burák: Neni problem, poslu ti cislo uctu at vis kam nechat preposlat hypoteku
21:56:06
16.05.2014
16.05.2014
Burák
Fajn a hned potom by jste mohli zgeneralkovat prapraerko z Francie