110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

00:36:34
17.04.2014
Burák
A hlavně plasty!!! RS okruhovej kit 3
23:33:38
16.04.2014
Majki
Zlatý chrom je teď v modě 40
22:23:04
16.04.2014
Arnold
-> Burák: a na kapotu bo na střechu srp a kladivo ne? 1
22:19:35
16.04.2014
Burák
-> jourin:

-> castrol: 3 3 3
upraveno 1x, naposled 16.04.2014 22:21:53
20:06:42
16.04.2014
castrol
-> Burák: ale prd bude biele a pekne opruhovane v spravnych farbach 1
19:56:16
16.04.2014
jourin
-> Burák: už to nehul :-)
09:45:58
16.04.2014
Burák
'Já stále pevně doufám, že to bude červené, jak má správné eRko být! 3
18:59:08
02.04.2014
castrol
-> jourin: 3x huraa 1
17:42:20
02.04.2014
jourin
Soudruh Brežněv vyráží do lakovny 1
18:06:11
27.03.2014
castrol
-> jourin: pekna praca uzaveru
21:59:23
26.03.2014
Jozka
-> jourin: Jsem si to hned myslel, že jste tohle dali napoprvý.. Ale kdyžs dával "k diskuzi" tak se mi ten držák dle foto jeví odchylnej od série.. jestli si dobře pamatuju, kila měli dtto jako MB a tak nějak nižší..??
18:46:29
26.03.2014
jourin
-> radekp: Ale on se rozsiruje.. plus minus stejne podle fotky. Nebyl k tomu zadny vykres.. Auto bylo nabourany uz kdysi ve fabrice a predek byl cely vemeneny...



-> Jozka: Bohuzel nemame :-(
18:16:36
26.03.2014
Jozka
-> radekp: On se nově vytvořenej taky rozšiřuje.. ale je pravda, na fotkách to vypadá, že ne až tolik..

-> jourin: Dvě takový výztuhy uchycení držáků nárazníků by se mi hodily.. nemáte nějaký nezdařený pokusný.. 3 3 5
17:48:39
26.03.2014
radekp
Nechci rýpat, ale z dobových fotek se mi zdá, že se kryt hrdla nádrže směrem dozadu rozšiřuje. Nebo se pletu? Vy jste auto koupili s bltníkem vyměněným za seriový?
19:26:03
25.03.2014
Tomaso435
19:22:22
25.03.2014
Bongo
Nebol ten napis na prednom čele náhodou takýto ? img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9233_2012-04 -08_17-17-07_48.jpg
21:57:27
24.03.2014
Jozka
-> jourin: Předpokládal jsem, že to byla vědomá záměna.. ale na Martyho stránky jsem si v tu chvíli nevzpomněl, abych ověřil prokazatelně..

To víčko hrdla nádrže takhle vysoko je teda pěkně divný, resp. nezvyklý..
21:49:31
24.03.2014
Pavel P..
Hmm zajímavé... dík za info :-)
21:36:49
24.03.2014
Eidy
Jojo, prolis tam určo patří. Na mý Zácloně 1970 je taky.
21:21:32
24.03.2014
jourin
-> Jozka: Tak hlavne to auto bylo po bouracce a melo vymeneny cely predek, Je to dobove opravovany autogenem ve fabrice :) Takze kdyz jsme rozrezali tak tam prolis nebyl, nicmene tam patri, takze jsme to tam vratili :)
Extreme Tyres