skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
18:23:36
15.07.2020
15.07.2020
minno
-> Čokin: Čo tam nedáš odpruženú? Nech aspoň prevodovke nedávaš také rany.
08:44:49
08.07.2020
08.07.2020
k.jarek
-> Borderer: To potom jo Vím, že sme mluvili o té ceně, ale měl su za to, že to bylo o něco víc než měl Bukaj. Já si pamatuju hlavně tu dálnici Hamburk - Berlin, kde ta spotřeba byla vzhledem k ceně benálu nádherná Ale celkovou sem si nepoznamenal.
08:39:57
08.07.2020
08.07.2020
Borderer
-> k.jarek: Celkově za Švédsko byla naše průměrná spotřeba někde kolem sedmi litrů. Pamatuju si, jak sme říkali, že cena benzínu je vyvážena nižší spotřebou oproti domovině.
08:13:34
08.07.2020
08.07.2020
k.jarek
-> Bukaj: Díky za info, aspoň mám nějaké porovnání. Já měl ve Švédsku snad kolem 8 (možná by si vzpomenul Jirka). Zdá sa mi, že mi to žere víc, ale to možná bude jízdním stylem. Schválně jej zkusím lehce upravit a uvidíme...
07:57:49
08.07.2020
08.07.2020
Čokin
-> Eidy: Budu to muset změřit, zajímá mě kolik jich uteklo za Pohofest
22:54:03
07.07.2020
07.07.2020
Eidy
-> Čokin 07.07.20 22:20:28: takhle ztrácíš výkon, když ti utíkají lišky z motoru.
22:46:49
07.07.2020
07.07.2020
Bukaj
-> k.jarek 07.07.20 11:53:02: Jo. Ale dost podobná spotřeba byla i ve Skandinávii (dlouhé přímé okresky s častým stoupáním a klesáním ve vnitrozemí kombinované se serpentýnovitými okreskami s četnými tunely na pobřeží a ostrovech) při průměrné rychlosti kolem 80 Km/hod (60-100)...
-> Borderer 07.07.20 11:40:50: To věřím. Vlečka a 3,9 je pohoda
-> Čokin 07.07.20 22:20:28:
-> Borderer 07.07.20 11:40:50: To věřím. Vlečka a 3,9 je pohoda
-> Čokin 07.07.20 22:20:28:
22:20:28
07.07.2020
07.07.2020
Čokin
11:53:02
07.07.2020
07.07.2020
k.jarek
-> Bukaj: Těch 7/100 počítáš čistě pro dálnici?
11:40:50
07.07.2020
07.07.2020
Borderer
-> Bukaj: No, to u 130LPG chápu, ale kyvka a 4.22SP je ve vyšších rychlostech už akusticky otravná, když to člověk poslouchá X hodin v kuse.
11:25:50
07.07.2020
07.07.2020
Bukaj
-> minno 07.07.20 10:45:19: Tak já mám a měl vždy na škodovkách fabrický rozměr pneumatik (155 R14, 165 R13, 165/80/13 a 185/70/13) a počítadla km počítají správně (kontroloval jsem kdysi dle Google map).
-> Borderer 07.07.20 10:26:53: To není nic neuvěřitelného při rychlosti kolem 100 km/hod na pětku. Ale já jsem nikdy na dálnici nevydržel jet tak pomalu...
..takže na D dálnicích jsem měl rychlostní průměr tuším 122 Km/hod a spotřebu pod 7 litrů...
-> Borderer 07.07.20 10:26:53: To není nic neuvěřitelného při rychlosti kolem 100 km/hod na pětku. Ale já jsem nikdy na dálnici nevydržel jet tak pomalu...
..takže na D dálnicích jsem měl rychlostní průměr tuším 122 Km/hod a spotřebu pod 7 litrů...
11:20:51
07.07.2020
07.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 07.07.20 10:16:07: ekorallye jezdili lehce přes 2l/100km se škodovkama.
10:45:19
07.07.2020
07.07.2020
minno
-> Bukaj 07.07.20 10:16:07: Skôr mám podozrenie na malé kolesá a premeriavanie kilometrov, a tak človek reálne najazdil omnoho menej, ako mu tachometer napočítal.
Mne vychádza spotreba bajočko okolo 7 l / 100 km. Trasy prevažne cca 30 - 100 km na jeden šup. Okresky bez diaľnic. Tankujem skoro vždy "na poslednú chvíľu", ale nikdy tam nedostanem viac ako 30 - 32 litrov. A spravím na to okolo 500 km do ďalšieho tankovania. Pneu 175/70/13, tak reálne to vidím na tých približne 7 l / 100. Ale nesledujem to moc, len občas pre námatkovú kontrolu, že je všetko OK.
Ale s Denso sviečkami a 100 oktán. benzínom sa mi spotreba myslím trochu polepšila.
Mne vychádza spotreba bajočko okolo 7 l / 100 km. Trasy prevažne cca 30 - 100 km na jeden šup. Okresky bez diaľnic. Tankujem skoro vždy "na poslednú chvíľu", ale nikdy tam nedostanem viac ako 30 - 32 litrov. A spravím na to okolo 500 km do ďalšieho tankovania. Pneu 175/70/13, tak reálne to vidím na tých približne 7 l / 100. Ale nesledujem to moc, len občas pre námatkovú kontrolu, že je všetko OK.
Ale s Denso sviečkami a 100 oktán. benzínom sa mi spotreba myslím trochu polepšila.
10:26:53
07.07.2020
07.07.2020
Borderer
-> minno: To se mi náhodou povedlo. Na německý dálnici. Tankovali jsme v 7 večer plnou a pak znovu někdy po půlnoci. Dálnice bez aut, rychlost konstantní 100km/h a zastavili jsme za tu dobu tuším jednou. Výsledná byla 6,0l/100km.
10:16:07
07.07.2020
07.07.2020
Bukaj
-> minno: Ekorallye?
Jinak 130L mi vždycky při jízdách v rámci republiky žrala kolem 8-8,5 litru na sto, ale při dálkových cestách po Evropě jsem měl průměr 6,9...
Jinak 130L mi vždycky při jízdách v rámci republiky žrala kolem 8-8,5 litru na sto, ale při dálkových cestách po Evropě jsem měl průměr 6,9...
10:01:57
07.07.2020
07.07.2020
minno
-> Dušan 07.07.20 09:37:18: Ale boli tu prípady so spotrebou 5,5 - 6 na škodovke
09:39:59
07.07.2020
07.07.2020
Jindas
-> Dušan: já jsem to už za ty roky co jsem mimo škodovky snad už i zapomněl
09:37:18
07.07.2020
07.07.2020
Dušan
-> Jindas: všechny škodovky žerou odjakživa 9
09:13:45
07.07.2020
07.07.2020
Jindas
-> Čokin 07.07.20 07:41:40: taky jsem už skoro neviděl když jsem to v noci psal. :-D
Chtěl jsem napsat, že na průměrnou spotřebu 9l/100km jsem se při větší trase dostal i s mým silným Volvem. Takže na škodovku mě to přijde dost.
-> Eidy: no jooooo detail, příště raději napíšu koněsílu
Chtěl jsem napsat, že na průměrnou spotřebu 9l/100km jsem se při větší trase dostal i s mým silným Volvem. Takže na škodovku mě to přijde dost.
-> Eidy: no jooooo detail, příště raději napíšu koněsílu