Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

19:35:19
27.09.2014
Čokin
-> Luky: Mam nastavenou shift control asi 200ot. pred omezovac...zacne blikat pak se rozsviti a radim....omezovac brkne jen z lehka a to ve fazi kdy uz motor skoro netahne. Je to na citu a zvyku.
upraveno 1x, naposled 28.09.2014 22:21:43
22:20:13
26.09.2014
Luky
-> T: Já šel do omezovače teda jen asi v jenom autě (Renault Clio Sport 2.0 a 200 koní - skvělé svezení) a vždycky jsem si ji skoro dal hlavou o volant, fakt to brzdilo dost. Ale možná když se to nastaví nějak rozumně jak tady kluci řeší, že to pak není tak hrozný?
20:11:01
26.09.2014
-> Luky: takhle bych to taky pochopil......
10:51:50
26.09.2014
darabos
-> Eidy: vacsinou sa to riesi tak, ze striedavo sa vynechavaju iskry, aby sa nemohlo stat, ze jedna sa premokne a potom nepali. Pocet vynechanych iskier napriklad 3 z 5 je pevne urcene, alebo dynamicky, ked stale rastu otacky viac a viac iskier ubere. Lebo co staci na 3. stupen nestaci na neutral a podobne. U vstrekovani zas uberu palivo, mozno u Teba prave to nastavujes, ale to neviem .
upraveno 1x, naposled 26.09.2014 10:53:33
10:39:58
26.09.2014
Luky
-> minno 25.09.14 21:58:22: to je ale spíš špatně, ne? Mně rozum a chabé zkušenosti radí řadit těsně před omezovačem, jakmile ten sepne, dost do brzdí
10:18:48
26.09.2014
Eidy
-> Vrba: Teď nevím. Musím se podívat doma. Ale mám pocit, že tam jsou desítky ms. Ale je to jen pocit. Je tam samozřejmě fabrická hodnota, ale poměr výkonu a váhy je teď úplně jinde, proto se na to ptám.
10:14:02
26.09.2014
Vrba
-> Eidy: To nevim,...kolik máš ted? Volil bych něco krátkého,...stovky milisekund,pokud mám dobrý odhad.
10:06:33
26.09.2014
Eidy
-> Vrba: V mojí mapě jdou nastavit i ms a nevím, kolik tam dát, aby to jelo rozumně i v omezovači. Myslím aby to neškubalo a jelo relativně hladce.
10:04:04
26.09.2014
Vrba
-> Eidy: Aha,jsem myslel,že to byl překlep,....to je pevná hodnota. Cím jsou ty otáčky větší,tím je ta prodleva kratší,..bud je to dané setrvačností motoru a nebo je tam nějaká nenastavitelná proměnná hodnota.
10:00:15
26.09.2014
Eidy
-> Vrba: To si nemyslím. Ptám se na milisekundy 1 Jedna věc je nastavit otáčky, druhá věc je nastavit v ms na jak dlouho se má motor vypnout. Ale třeba to u vaší ECU nastavit nejde. Pokud ano, rád se přiučím.4
09:57:56
26.09.2014
Vrba
-> Eidy: tuším,že jsem tam naposled dával 6800
22:00:07
25.09.2014
Eidy
-> Vrba: Na kolik ms je nastavenej omezovač otáček?
21:58:22
25.09.2014
minno
-> Vrba: každý kvalt až do obmedzovača1
20:48:20
25.09.2014
Vrba
Škoda Rapid Sport - Sprint 400m Želiv 2014
17:41:53
22.09.2014
Antony - zrušená registrace
12:17:40
22.09.2014
castrol
-> Čokin: bodaj by nie keď to mas v perfektnej technike4
11:09:38
22.09.2014
Čokin
-> castrol: To jen konečně sbírám plody pràce :)
11:04:09
22.09.2014
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: Co to kecáš????
09:56:14
22.09.2014
castrol
-> Čokin: necítis sa uz trápne co zraz to pohar 1
Extreme Tyres