skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
10:41:30
15.06.2015
15.06.2015
minno
-> Čokin: Ten prevodový olej Hipospec API GL-5 budeš dávať do čoho?
19:59:06
13.04.2015
13.04.2015
Čokin
-> Marcius: -> T: Opatřím nějaké adekvátní pneu a uvidíme jak to bude vypadat na autě
10:29:59
13.04.2015
13.04.2015
T
-> Čokin: : nene, Pavel má pravdu jsem zvědav, jak to bude vypadat
07:23:28
13.04.2015
13.04.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ATSka sednou, předchozí varianty nebyly špatný, ale tyhle jsou peckovní
08:57:19
07.04.2015
07.04.2015
Čokin
-> Pavel P..: Ja mam vsechny kola pekny
20:18:31
03.04.2015
03.04.2015
Pavel P..
Konečně pěkný kola
07:48:02
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.03.15 00:00:11: ono to něco pomůže, to jo. Ale s jinejma převod. kolečkama je to ještě úplně o něčem jiným. A má-li to sloužit jen na sprinty, tak by mi přišlo snažší si do kufru hodit dvě náhradní kola než se převařovat s převodem.
00:00:11
22.03.2015
22.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.03.15 13:49:59: Proč ne? SP 4,44 se s úspěchem jezdí na rallye, jezdil ho i Lutec v Rapidu na sprintech, kde jezdil časy na úrovni Pešanů, atd, atd.
Já si taky pomohl změnou SP sekundu na sprintu a na okreskách je z toho jiné auto. Měnit kola je to poslední...
Já si taky pomohl změnou SP sekundu na sprintu a na okreskách je z toho jiné auto. Měnit kola je to poslední...
00:00:09
22.03.2015
22.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.03.15 13:49:59: Proč ne? SP 4,44 se s úspěchem jezdí na rallye, jezdil ho i Lutec v Rapidu na sprintech, kde jezdil časy na úrovni Pešanů, atd, atd.
23:28:27
21.03.2015
21.03.2015
minno
-> Vrba: to sú zvarené dve hriadele dokopy ten pastorok, alebo ako?
13:55:20
20.03.2015
20.03.2015
Vrba
-> vhml: tam bude přínos spíše v tom,že při cestovní rychlosti nebude na rozhraní otáček,kde motor začíná pořádně táhnout,ale bude se pohybovat už v pásmu zvýšeného výkonu.
13:49:59
20.03.2015
20.03.2015
vhml
-> Čokin 20.03.15 13:14:44: Jasný, taky jsem se pustil do baráku a nějak mě peníze v autě už nebaví.
Spíš jenom abys od toho 4,44 neočekával nějaký zásadní zázraky...
Spíš jenom abys od toho 4,44 neočekával nějaký zásadní zázraky...
13:14:44
20.03.2015
20.03.2015
Čokin
-> vhml: no 225/45 uz je moc siroky na 6 palcu disk. Kolecka pekny, ale letos potrebuju investovat jinde nez do auta
07:06:38
20.03.2015
20.03.2015
vhml
-> Čokin 19.03.15 23:36:57: To budeš dávat takový balony?
A hlučnost koleček už je vyřešená :-) skoda-virt.cz/cz/.../1026 0-vhml-skoda-110ls?gotopos t=3...
A hlučnost koleček už je vyřešená :-) skoda-virt.cz/cz/.../1026 0-vhml-skoda-110ls?gotopos t=3...
23:36:57
19.03.2015
19.03.2015
Čokin
-> vhml: A co tohle? TOYO R888 205/60 R13 86 V GG
Disky si zatím nechám pro sebe.....
Mám zase dlouhou jedničku, zbytek skládat nechci, ať už skrz finance tak i hlučnost.
Disky si zatím nechám pro sebe.....
Mám zase dlouhou jedničku, zbytek skládat nechci, ať už skrz finance tak i hlučnost.
21:40:15
19.03.2015
19.03.2015
vhml
-> Čokin 19.03.15 21:34:56: naskládaný k sobě. Takhle ti zůstali ( pokud teda pojedeš sériový ) ,,blbě" postavený kvalty, jen si je jako celek posunul jinam, což se dá snadno šoupat rozměrem gum.
Např. převodově vychází stejně 4,44 s kolama 185/60 R14 jako 3,9 s kolama 175/50 R13
Např. převodově vychází stejně 4,44 s kolama 185/60 R14 jako 3,9 s kolama 175/50 R13
21:34:56
19.03.2015
19.03.2015
Čokin
-> vhml: Co jsou poradny kolecka..... ? Ocekavam od tech uprav sekundu na casech sprintu dolu a verim ze je to realne......