Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

10:41:30
15.06.2015
minno
-> Čokin: Ten prevodový olej Hipospec API GL-5 budeš dávať do čoho?
19:59:06
13.04.2015
Čokin
-> Marcius: -> T: Opatřím nějaké adekvátní pneu a uvidíme jak to bude vypadat na autě4
10:29:59
13.04.2015
-> Čokin: : nene, Pavel má pravdu 40 jsem zvědav, jak to bude vypadat 4
07:23:28
13.04.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ATSka sednou, předchozí varianty nebyly špatný, ale tyhle jsou peckovní 4
08:57:19
07.04.2015
Čokin
-> Pavel P..: Ja mam vsechny kola pekny 1
20:18:31
03.04.2015
Pavel P..
Konečně pěkný kola1
07:48:02
22.03.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.03.15 00:00:11: ono to něco pomůže, to jo. Ale s jinejma převod. kolečkama je to ještě úplně o něčem jiným. A má-li to sloužit jen na sprinty, tak by mi přišlo snažší si do kufru hodit dvě náhradní kola než se převařovat s převodem.
upraveno 1x, naposled 22.03.2015 10:21:49
00:00:11
22.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.03.15 13:49:59: Proč ne? SP 4,44 se s úspěchem jezdí na rallye, jezdil ho i Lutec v Rapidu na sprintech, kde jezdil časy na úrovni Pešanů, atd, atd.



Já si taky pomohl změnou SP sekundu na sprintu a na okreskách je z toho jiné auto. Měnit kola je to poslední...
upraveno 2x, naposled 22.03.2015 00:01:30
00:00:09
22.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.03.15 13:49:59: Proč ne? SP 4,44 se s úspěchem jezdí na rallye, jezdil ho i Lutec v Rapidu na sprintech, kde jezdil časy na úrovni Pešanů, atd, atd.
23:28:27
21.03.2015
minno
-> Vrba: to sú zvarené dve hriadele dokopy ten pastorok, alebo ako?
13:55:20
20.03.2015
Vrba
-> vhml: tam bude přínos spíše v tom,že při cestovní rychlosti nebude na rozhraní otáček,kde motor začíná pořádně táhnout,ale bude se pohybovat už v pásmu zvýšeného výkonu.
13:49:59
20.03.2015
vhml
-> Čokin 20.03.15 13:14:44: Jasný, taky jsem se pustil do baráku a nějak mě peníze v autě už nebaví.



Spíš jenom abys od toho 4,44 neočekával nějaký zásadní zázraky...
13:14:44
20.03.2015
Čokin
-> vhml: no 225/45 uz je moc siroky na 6 palcu disk. Kolecka pekny, ale letos potrebuju investovat jinde nez do auta 4
07:06:38
20.03.2015
vhml
-> Čokin 19.03.15 23:36:57: To budeš dávat takový balony?



A hlučnost koleček už je vyřešená :-) skoda-virt.cz/cz/.../1026 0-vhml-skoda-110ls?gotopos t=3...
23:36:57
19.03.2015
Čokin
-> vhml: A co tohle? TOYO R888 205/60 R13 86 V GG



Disky si zatím nechám pro sebe..... 4



Mám zase dlouhou jedničku, zbytek skládat nechci, ať už skrz finance tak i hlučnost.
21:40:15
19.03.2015
vhml
-> Čokin 19.03.15 21:34:56: naskládaný k sobě. Takhle ti zůstali ( pokud teda pojedeš sériový ) ,,blbě" postavený kvalty, jen si je jako celek posunul jinam, což se dá snadno šoupat rozměrem gum.



Např. převodově vychází stejně 4,44 s kolama 185/60 R14 jako 3,9 s kolama 175/50 R13
21:34:56
19.03.2015
Čokin
-> vhml: Co jsou poradny kolecka..... ? Ocekavam od tech uprav sekundu na casech sprintu dolu a verim ze je to realne......
Extreme Tyres