Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

19:40:50
23.09.2012
Hurdis
-> MATTESS: No snad jsem si ho dneska nevybral, těsněji už to snad ani nešlo. Mít řízení s vůlemi, možná bych to vyválel jako nedávno Fido.
19:08:27
23.09.2012
MATTESS
-> Hurdis: To si měl štěstí! Ještě že to dobře dopadlo
17:11:24
23.09.2012
Hurdis
Prdelepráce. Odpoledne mohl mít Rapid neplánovaný facelift. Cestou z Želivy, cca 5 km před HK už jsem začal přemýšlet co všechno vyložím z auta rovnou doma, abych to netahal do garáže, na vteřinku jsem se otočil na zadní sedadlo, co tam vlastně vezu.

Otočím se zpět a těsně před autem srnka.

Jediné co jsem stihnul bylo zaregistrovat, že jde zleva doprava a strhnout na rovince řízení do protisměru.

Srnku jsem minul předkem když o hodně, tak možná 20-30 cm, auto ztratilo na chvilku adhezi na všech kolech, ale šlo to hned srovnat.

Klika.
22:25:48
20.09.2012
Vojťas
-> Hurdis: osobně se mi čtyřboďáky na seriových sedačkách vůbec nelíběj, nebo aspoň dát nějaký černý ať to tak neřve, ale jinak pecka no :)
16:24:00
20.09.2012
Hurdis
-> Radek Retro eLeSo: No budu to muset s tou nedoporučenou variantou asi vydržet do konce sezony. Recara nepůjdou tak nahned, aby to nebyla vzhledová prasárna. 8
16:11:14
20.09.2012
Radek Retro eLeSo
-> Hurdis 10.09.12 16:53:22: tak to potom jo 4
15:02:22
20.09.2012
Hurdis
-> m8rinek: Á šteftíky měděné žužlavé. Na foto mi to přijde jako nějaký bastlík, jako snad vlepené M8 do M10 díry.

Výfuk k typu 130 je od nich přizpůsoben originálu, tj. díry M10.

Já jsem zase převrtával 120kové těsnění. Poslední originál jsem zpracoval v zimě na předchozí svod a teď už 130 nejsou nikde.
14:25:32
20.09.2012
m8rinek
-> Hurdis: tak fajn, jen mi řekni co to je to co jsem Ti poslal na maila, svody na 742 jsem neměl v ruce ani nepametám, nicméně na výfukový přírubě vidim štefty m8 a ne m10. Dík
14:21:36
20.09.2012
Hurdis
-> m8rinek: Tak v tom případě stačí ríct, že chceš verzi na Š130, průměr 50 mm, konec nerez nebo ocel. Dá se to mít do dvou týdnů doma.
14:19:15
20.09.2012
m8rinek
-> Hurdis: Noo já to chci na motor 742.136, protože moje hustokrutá 12cka se z Rka stěhuje, takže po zimě bude můj krásnej motor s Tčkama, frézovanym setrvákem, leštěnou klikou, odlehčenejma ojnicema zabitej 260° vačkou, seriovym laufem a co to bude krmit ví_buch, ale určitě to bude nějaké W.
14:15:22
20.09.2012
Hurdis
-> m8rinek: Základní cena 700 vč. DPH, s vymýšlením a kurýrem 1015,-

Už jsem tam kupoval i verze 110R, měl jsem jeden i na autě, můžu doporučit. Masivní kovářská práce. Na těch předchozích byl i atest, tady myslím není. Hlavně držáky a příruby pasují.



Zavolej si na č. 577 219 292

Katalog hýr. ronelt.cz/czech?menu=ceni k...
14:10:32
20.09.2012
m8rinek
-> Hurdis: Na kolik to vyšlo? Dá se tam zavolat s tím, že bych si dal to co má támhleten pán? :D
14:07:34
20.09.2012
Hurdis
-> Pavel P..: Jj. ronelt, díky menší anabázi (spíše z mojí strany, jelikož jsem zapomněl firmě nahlásit změnu telefonu) konečně na autě.



Na mou žádost větší verze potrubí 50 mm, koncovky ala škodavýfuky Chlumec už nejsou, tak alespoň čistou nerez.
14:05:22
20.09.2012
Hurdis
Takže snídani s sebou do garáže, nahodit a jet nechat pořádně "zahořet". Smradu jako když na Chanově rozdává armáda spásy hrachovku. :-)



Je to dobré. Motor konečně při podřazování nekucká, plynulejší reakce na přidání ubrání plynu. Sytější zvuk je jako bonus, hlučnost stoupla ve velice přijatelné úrovni. Jen za studena na sytič jsou od agregátu větší vibrace a mít o cca 2-4 mm větší mezeru od příčky by taky neškodilo. Když je auto zaparkované na terénní nerovnosti "do krutu" může se dotknout, jinak ne.

Tak snad spokojenost vydrží.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 20.09.2012 14:05:22
14:02:03
20.09.2012
Pavel P..
-> m8rinek: Ronelt bych řekl..
14:00:28
20.09.2012
m8rinek
-> Hurdis: Copak je to za lauf? Přemýšlím o nějaké otevřenější verzi seriového výfuku...
13:55:53
20.09.2012
Hurdis
Hned po ránu, kurýr ani nemusel zvonit dvakrát, zásilka ze Zlína.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 20.09.2012 13:55:53
16:35:08
13.09.2012
Hurdis
Dopoledne se mi na dílně záhadně objevila stará klasika, z 3D GSi. Mechanismus sklápění a kostra OK (ono i zbytek dobrý, kromě obvyklého prošoupání opaskem, ale to není podstatné).



Zítra vyzvednu v externím skladu záložní sadu Rapid pojezdů a budu měřit. Kvůli postavě si nemůžu dovolit ani o cm vyšší posaz, zásah do kostry taky nechci.

Kdyby to bylo schůdné, pak by přicházelo v úvahu přečalounění do potahové látky co nejvíce podobné škodováckému vzoru, se zesílením v exponovaných místech.



Pokud by měl někdo stavící kolečka náklonu nebo boční krytky-trojúhelníky spoje sedák opěrák, bral bych.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 13.09.2012 16:35:08
16:27:33
13.09.2012
Hurdis
-> Milan94: Díky. Jestli to za ty peníze a tři roky práce za pomoci ochotných lidí stálo, to se uvidí podle toho, kolik radosti a jak dlouho bude auto přinášet.

Zatím se pár dětských nemocí léčilo, naštěstí jen "rýmička".





Jinak dneska upraveno vedení náhodnu tachometru, promazán budík, tak jestli to ještě bude za jízdy vrčet, bude zle. Projet se to nedalo, je ošklivo :-)
15:57:29
13.09.2012
Milan94
Koukám, plno práce ale za ten výsledek rozhodně stála. Vždyť na konci je to úplně nové auto! 6
Extreme Tyres