Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

21:04:53
10.09.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: No on se v sobotu odporoučel i spolujezdcův, tak kde to mám furt brát :-)
20:49:32
10.09.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: To už Tě nebavilo používat ten "nefunkční" řidičův pás? :-)
16:53:22
10.09.2012
Hurdis
-> Radek Retro eLeSo: Vím co myslíš. schroth.de/downloads/SCHR OTH_Einbauanleitung_r_fl.p df



Jinak řešení je v řešení. :-)
upraveno 1x, naposled 10.09.2012 18:10:20
16:30:54
10.09.2012
Radek Retro eLeSo
bejt tebou tak bych s těma pásama takhle neriskoval,Schroth to v návodu přímo zakazuje!!!jinak se to tu řešilo už ixkrát že je to takhle blbě4
10:11:02
09.09.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: Gratulace k úspěchu na AOS. :-) Dle popisu to asi fakt byl masakr. :-O
23:30:51
08.09.2012
Hurdis
Nové logo a hymna :-)

Fanánek a Synové výčepu - Gufero pitcha.wmv
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 08.09.2012 23:30:51
11:33:27
05.09.2012
Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: neskutočný voz 9 4
19:37:26
17.07.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Hurdis: krásny Rapid...zaujmalo by ma, kde bol 5 rokov od vyrobenia?4
18:40:05
14.07.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: Koukám, že jsi stahal videa. :-) Skoro jsem to předpokládal. :-)

No vyjet na 11tku v normální dobu je občas sázka do loterie. :-/ Taky už jsem tam zažil hodně houkání a nadávek od naštvanýho kamioňáka, kterej kvůli mě musel brzdit. Ale když měl čas houkat, tak to krizový nebylo. :-D

O tý srnce nevím. Za tou vanou jsem stál, protože bych to proti tomu autu asi už nedal. Ale to poslední video - Ta Tvoje nákupní taška sice "jede", ale chvilkama jsem nestíhal. :-) Nicméně je fakt, že to tam zase tolik neznám.
23:48:09
13.07.2012
Hurdis
Trochu se pomíchaly žárovky z Tatry :-)

Jinak tohle povyjetí tam šulínkům odbočujícím/neodbočujícím dělám často, ono se na tu silnici v délce 25 km normálně ani nedostaneš z žádné odbočky:

http://www.youtube.com/wa tch?v=gxVSxf8S2KQ



horší byla spíše ta srnka za touhle vanou, ale byla slušná, rozhlédla se a dala přednost, to jsi vidět ale nemohl, možná trochu smradu z kaučuku do ventilace :-))

http://www.youtube.com/wa tch?v=lcknSWKHcCo



Ale jinak myslím, že na provoz na půl plynu a neustálé řazení max. mezi 2500-2800 otáček už to aspoň maličko jede:

http://www.youtube.com/wa tch?v=ilJ53ysHndk



Jsem zvědav na pružnost, až se nebudu muset takhle nudně courat. A s lepším výfukem.
upraveno 2x, naposled 13.07.2012 23:49:36
21:21:07
13.07.2012
StepaNoFUN
A Rapid má ode dneška nové bydliště. :-) Bylo to hezký svízt se několik desítek km za "starým novým" autem (s cedulkou "V ZÁBĚHU" na zadním okně). I když je fakt že v pátečním provozu (z mého pohledu) krizovka byla... Ale jelikož já se v tom kraji teprve "učím" ale ridič je "znalý", tak to čekal a vlastně to krize ani nebyla. To je tak, když někdo odbočuje na benzinku 50m za křižovatkou a dává blinkr cca 150m před křižovatkou.... :-/

Po příjezdu do cíle ještě opraveny zadní světla (chyba byla v záměně žárovek 12V/5W na 12W/10W a 12V/21W za 24V/21W) a už zase "spinká" v garáži. :-)
20:15:14
09.07.2012
Hurdis
Nešlo to vydržet, hned dnes objednán do výroby nový výfuk. Po vynikajících zkušenostech u eRka sázím opět na Ronelt a poctivou kovářskou práci. Bohužel zásoba laděných koncovek došla už ke sklonku minulého roku, takže jsme se s paní majitelovou dohodli na variantě na celonerezovém vyústění z tlumiče průměr 50 mm.

Uvidíme tak za 7-10 dní, jak to bude vypadat a fungovat, pokud to dokáže ulehčit vyprazdňování stejně jako u kupátka, bude to bohatě stačit.
07:56:04
18.06.2012
Hurdis
Z nedostatku zásob jsem při skládání doplnil trio předních ložisek ZVL čtvrtým do party ZČL (zkurvené čínské ložisko), že to přes léto vydrží. 1 Změna tvaru z kruhu s válečky na šestihuhelník s hranolky byla extrémně rychlá a cesta od Polska bez možnosti sehnání nového kusu zábavná. Šmejdi :-)
07:48:40
13.06.2012
minno
-> Hurdis: mňa by zas zaujímalo, na koľko korún to auto znalec ohodnotil :)
18:46:59
11.06.2012
Ultim
-> Hurdis: Co v realu znamena ten znalecky pozudek? Jakoze kdyz si to pojistis (coz vlastne musis), tak ti pri nehode nevyplati cca 5000kc, ale castku odpovidajici tomu znaleckemu posudku?

Na kolik to vyjde, takova sranda?
17:15:11
11.06.2012
pepik-lepik
moc hezký :)
17:47:27
13.05.2012
Hurdis
-> Michal N 283: Stanice žádná. Objekt patří k pevnostnímu městu. foto.mapy.cz/1000-Pevnost -Josefov
16:25:00
13.05.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Hurdis: 160. fotka...čo je to za stanica?
19:24:20
10.05.2012
Pavel P..
-> Hurdis: no nevim.... já to musel nožem pracně oškrabat... dneska už to nefrčí, zvlášť když tam máš vymalovaný nějaký Matadorky3
19:04:56
10.05.2012
Hurdis
-> Pavel P..: Ty se smažou časem samy. Takhle už jsem kola pořídil, není to můj výtvor.
Extreme Tyres