Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

11:27:51
03.04.2012
Max
-> U-Geen: náhodou...takový dobře znějící dětský písničky nejsou špatný,ne ? :o)
09:49:05
03.04.2012
U-Geen
-> MATTESS: jj, jehlanovej molitan... mozna by pomohlo rouno, ale to uz je jedno, vracet to tam nebudu/nemuzu :)
09:17:13
03.04.2012
MATTESS
-> U-Geen: dal si do tý "krabice" nějaké tlumení?
09:12:41
03.04.2012
gim
-> Hurdis: repracky mam taky pod sedackama, ale necpal jsem to az pod vyztuhu ale prirazil k ni zezadu. Vejdou se tam v pohode. Prichyceny to mam skrz vyztuhu.
upraveno 1x, naposled 03.04.2012 09:12:56
21:33:49
31.03.2012
Hurdis
-> U-Geen: Začíná se mi nápad s "hranolky" zamlouvat. Kabeláž je připravená a nespěchá to. Někde se objeví.





Teprve teď začínám poznávat pravý rozdíl mezi sedanem a coupé. Ve 2D nic neschováš. :-)
upraveno 1x, naposled 31.03.2012 21:35:23
21:20:54
31.03.2012
U-Geen
-> Hurdis: v pondeli byly na prodej takovyhle MTCcka .-) ale bedynka pod sedacky a optimalne vejsky nekam na palubku by mohly bejt dobra volba... akorat ja si skousel delat bedynky pod sedacky do Vitary a nejak se to nepovedlo, divne to dunelo.
20:15:29
31.03.2012
Hurdis
-> Pavel P..: No zkusit to můžu, jestli je někde uvidím.
20:08:47
31.03.2012
Pavel P..
-> Hurdis: Já mám právě tyhle reproskříňky pod sedačkama a měl jsem i dvě zadní za sedačkama a taky to hrálo slušně4
20:06:29
31.03.2012
Hurdis
-> Pavel P..: Nad tímhle už jsem taky přemýšlel. Ve své době jsme to na rodinných povozech ani jinak neměli. Převážně AudioTON apod. Ob dva roky vždy nové z Rakouska, bo to ve městě z plata vždycky někdo ukradl. Ale plato nechám prázdné, do doby výskytu tmavých opěrek, kvůli kterým bych nemusel koupit celé auto, jako teď jsou aktuálně dokonce 2.
20:01:17
31.03.2012
Pavel P..
-> Hurdis: aha tak to jo... tak pak bych se poohlídnul po nějakých dobových dvou až třípásmových bedýnkách co se dávali přímo do auta.



něco takovýho.: aukro.cz/auto-repro-i2112 603781.html
19:42:40
31.03.2012
Hurdis
-> Pavel P..: Ty už mají odjetou sezonu v užovce. img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7461_2011-04 -30_19-36-31_67.jpg



Měl jsem v plánu použít sadu vymontovanou z předchozího Rapida, jelikož nemám žádné audio ambice, co do dB a vystačím si s kvalitním dobovým radiem a jakýmikoliv třípásmovými bednami co nebudou praskat.

Ale tohle je na schovávačku trochu problém, ale mám určitou představu jak na to, možná realizace však bude až po nasazení všech sedadel. Pod přední to myslím nakonec nacpu nebo koupím menší, ale v zavazadlovém prostoru za sedadly je jediná možnost oboje dolů a na střed. Už umístění CD měniče byl drobný oříšek, jelikož jsem nechtěl přijít o místo na poličku u spolujezdce, místo to pro AOS jako stvořené.



Vím, zdejší hifista zapláče, zaskřípe zuby a spolkne plombu, ale pro mne je důležitější celistvost tapecírů a čalounění, vč, koberců a zadní "sitzcny" rovněž musí být tak jak být mají.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 31.03.2012 19:42:40
19:31:45
31.03.2012
Pavel P..
-> Hurdis: a ty co jsem ti poslal? ty jsem měl pod sedačkama ve výztuže a vešli se tam dobře...6
19:26:46
31.03.2012
Hurdis
-> Pavel P..: To přesně jsem měl vymyšlené dávno dopředu.

Jenže repra co mám z předchozího Rapida se nikam nevejdou. Přední pod váztuhu sedaček nedostanu o cca 7 mm a zadní se mi pod plato nevejdou kvůli zacvaknutí opěráků, dolů se vejde jen ta vpravo, druhá se kvůli AKU nevleze vůbec.

Já snad budu ještě kupovat novou sadu chrastítek s metrem a posuvkou v ruce, to abych si vzal do krámu kameru a dal to pak na YouTube. 21 21 1



Zkusím ještě možnost zadní strany opěráků.



-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jendo jak vůbec ta barva? Máš nějaký zbytek, nebo mám nechat namíchat? Ve vedlejším bloku mám míchání autolaků, nechám si kdyžtak 2dl zkusit jen dle čísla. Zadní čelo potřebuje pár mm2 korekce na růžcích a panty dveří na šroubech apod.
upraveno 1x, naposled 31.03.2012 19:27:46
19:18:10
31.03.2012
Pavel P..
-> Hurdis: Tak zadní repro dej za sedačky třeba pod plato aby nevadili v prostoru a přední pod sedačky a přidělej k výztuze pod nima, ničemu nevaděj a hraje to dobře.
19:17:17
31.03.2012
castrol
-> Hurdis: -> Zeke-ten šestý: co ich dat pod predne sedacky ?
19:15:14
31.03.2012
Zeke-ten šestý
-> Hurdis: S tím umistením reproduktoru mám taky problem, vubec nevím kam s nima, jsem zvedav co vymyslíš, možná budu kopírovat1
19:12:25
31.03.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Mám z toho trochu vítr, mám abnormální štěstí na Murphyho zákon prvního pokusu.



Zítra teda alespoň vylezu na půdu a přehrabu se haldou zabalených sad sedaček. Snad stihnu připravit alespoň zadek.



Jinak dnes jsem zkoumal umístění 4x repro, a nevím kam ani s jednou. Vůbec netuším, kam je schovat. Nechci, aby byly v interiéru kdekoliv vidět. I za cenu snížené poslechovosti. Hudbu v autě beru jako kulisu, nejsem hifista.
19:11:34
31.03.2012
castrol
-> Hurdis: dobre dobre to beriem ako fajn argument 1
19:08:10
31.03.2012
Hurdis
-> minno: Chvostík chcu, bílá dostane taky jeden. 1

-> castrol: Ano, přesně dle plánu, odhaduji, že si ještě do cca 10 mm sedne a zbytek dělají tyhle pneu. Na normálních šlupkách to při sundávání z podválu lízalo čelem. Nechci žádnou plazivku, ale auto, se kterým normálně dojedu na chatu nebo chalupu bez nutnosti dojít zbývající 2 km pěšky, nebo se bát na srazu parkovat někde na louce. Vůle na snížení je dostatečná, uvidí se podle "jízdních zkoušek".
Extreme Tyres