Test kol, již legálních, přesoustružení nábojů, nové kotouče, nové štefty, výměna ložisek.
Na čtyřech kolech bude zase až seženu nové těsnící kroužky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
18:47:35
19.02.2012
19.02.2012
Hurdis
20:30:07
31.01.2012
31.01.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Právě že moc ne. Počítal jsem, že už budu mít touhle dobou za sebou zkušební jízdu kolem komína.
Ale zase na druhou stranu, 51 hodin práce věnovaných jednomu autu v jednom kalendářním měsíci mimo pracovní dobu asi těžko brzy překonám.
Právě že moc ne. Počítal jsem, že už budu mít touhle dobou za sebou zkušební jízdu kolem komína.
Ale zase na druhou stranu, 51 hodin práce věnovaných jednomu autu v jednom kalendářním měsíci mimo pracovní dobu asi těžko brzy překonám.
20:37:24
30.01.2012
30.01.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
ty jedeš, paráda
11:50:00
30.01.2012
30.01.2012
Hurdis
-> Bobesh: Děkuji za šlechetnou nabídku.
Dle předpovědi počasí to ale vidím o víkendu na uhelné prázdniny.
Kamna na instalaci by sice byly, ale doba ledová je doba ledová.
Dle předpovědi počasí to ale vidím o víkendu na uhelné prázdniny.
Kamna na instalaci by sice byly, ale doba ledová je doba ledová.
21:09:31
29.01.2012
29.01.2012
Bobesh
-> Hurdis: Zatím jsem doma,tak pokud budeš tápat,tak se můžu stavit
19:28:13
29.01.2012
29.01.2012
Hurdis
Dokopal jsem se i k alternátoru a zdrátování.
Konečně připraveno na start.
Jen z přesvědčování čidel k práci se asi osypu. Olejové se nerozsvítí vůbec, zato zpátečka svítí pořád.
Konečně připraveno na start.
Jen z přesvědčování čidel k práci se asi osypu. Olejové se nerozsvítí vůbec, zato zpátečka svítí pořád.
20:28:53
28.01.2012
28.01.2012
Hurdis
-> minno: Nemám žádnou kompletní zálohu pro případnou výměnu kus za kus. Dva jsou v autech, dva rozebrané - jeden na již vyčištěný záložní blok a komponenty a druhý, (který měl být zálohou) do šrotu.
18:56:50
28.01.2012
28.01.2012
minno
-> Hurdis: načo toľko motorov? :)
17:51:01
24.01.2012
24.01.2012
Hurdis
Jasný příklad nerovnoprávnosti pohlaví.
Být pěkná blondýna, měl bych nové klíčky od starého, takhle jen nové klíčky ke staré (spínačce), a ještě za svoje.
Být pěkná blondýna, měl bych nové klíčky od starého, takhle jen nové klíčky ke staré (spínačce), a ještě za svoje.
18:54:00
21.01.2012
21.01.2012
Hurdis
Další sobotní etapa. Vytrhané poškozené interiérové čalounění stěny motoru, nahrazeno novým.
Nasazeny folie pod tapecíry (vřele doporučuji produkt - pytel odpadní na suť - - lepší folie než originál), zadní tapecy s ipurem, ustrojeny L dveře, sluneční clony a pár dalších opičáren.
Pro radost nasazeny nové Beskydky.
Domluveno provedení geometrie s donáškou do domu.
Pokračování zítra.
Nasazeny folie pod tapecíry (vřele doporučuji produkt - pytel odpadní na suť - - lepší folie než originál), zadní tapecy s ipurem, ustrojeny L dveře, sluneční clony a pár dalších opičáren.
Pro radost nasazeny nové Beskydky.
Domluveno provedení geometrie s donáškou do domu.
Pokračování zítra.
18:28:49
15.01.2012
15.01.2012
Hurdis
-> doly120: Olej motorák syntetika po 1000 km proplachového chodu.
Toho smradu se nebojím, jelikož se nemá kde usídlit díky absenci interiéru, tak to stihne vyvětrat. Už dneska to bylo snesitelné. Viz. test s potomkem. :-))
Toho smradu se nebojím, jelikož se nemá kde usídlit díky absenci interiéru, tak to stihne vyvětrat. Už dneska to bylo snesitelné. Viz. test s potomkem. :-))
18:21:30
15.01.2012
15.01.2012
doly120
-> Hurdis: Díky, a olej jsi dával konkor nebo nějaký obyčejný?
Nemáš strach,že ti ten rezisti půjde cítět v interieru nějaký čas?
Nemáš strach,že ti ten rezisti půjde cítět v interieru nějaký čas?
18:15:01
15.01.2012
15.01.2012
Hurdis
-> doly120: Rezistin car říznutý olejem. Poměr cca 3:1. Olej kvůli tomu, aby to po zaschnutí nešupinkovalo.
Názorů a možností je více, tahle volba je ze zvyku.
Názorů a možností je více, tahle volba je ze zvyku.
18:11:58
15.01.2012
15.01.2012
doly120
-> Hurdis: Můžu se zeptat,čím jsi střikal dutiny? Body900 nebo rezistin? Nebo nějaká spešl ,,míchanice,,?
Děkuji předem
Děkuji předem
18:11:30
15.01.2012
15.01.2012
Hurdis
-> maca: Kdybych měl udělat seznam věcí, které by bylo možné ještě vylepšit, pár bodů by se našlo.
Ale nic co by nešlo časem odladit. Stejně se budou muset vychytávat mouchy a jistě jich nebude úplně málo.
Až se to pohne vlastní silou z místa, projde STK a vydají mi z depozitu značky, budu spokojený. Toť momentálně jasný a "skromný" cíl. Dál zatím nepřemýšlím.
Ale nic co by nešlo časem odladit. Stejně se budou muset vychytávat mouchy a jistě jich nebude úplně málo.
Až se to pohne vlastní silou z místa, projde STK a vydají mi z depozitu značky, budu spokojený. Toť momentálně jasný a "skromný" cíl. Dál zatím nepřemýšlím.
18:01:59
15.01.2012
15.01.2012
maca
-> Hurdis: to chápu,ale výsledek bude super.....nebo ne?
17:57:24
15.01.2012
15.01.2012
Hurdis
-> maca: Kdybych byl trošku zručnější mechanik, nehledal pořád nějakou blbost po všech syslých norách a nemusel si to každou sobotu připravovat a v neděli balit šlo by to lépe.
Takhle mám teď z radosti povinnost a dělat musím, dokud se nedá pracovat venku.
Každou sobotu a neděli když ráno zvoní budík "do práce" si říkám, jaký jsem debil.
Takhle mám teď z radosti povinnost a dělat musím, dokud se nedá pracovat venku.
Každou sobotu a neděli když ráno zvoní budík "do práce" si říkám, jaký jsem debil.
17:42:07
15.01.2012
15.01.2012
maca
-> Hurdis: Pěkně jedeš pane