Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

17:30:40
08.01.2012
Hurdis
Ráno jsem našel při shánění dílů nový náhon tachometru, takže s radostí a písní Zaviše - Já to m*dám, jsem vytahal včera nasazený použitý náhon s budíky a průchodkou tunelu a natáhl nový.

Dále proběhla výměna nefunkčního zámku dveří řidiče a předělání zapojení bočních blinkrů.

A aby se to taky místo dozadu pohnulo kupředu, nasadilo se hliníkové závaží kvůli zatížení pružin.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 08.01.2012 17:30:40
17:28:52
08.01.2012
Jarinko
Pekná škodovečka... 4
17:28:44
08.01.2012
peter13789
-> Hurdis: vyzerá to super, výborná práca 4
22:43:24
07.01.2012
Hurdis
-> Tomaso435: Tzv. fotka před cca 18 kilogramy. :-)
22:40:33
07.01.2012
Tomaso435
-> Hurdis: a v autě hurdis se začínajícím porostem :-D
22:31:45
07.01.2012
Hurdis
Náhodně nalezena jedna archivní fotka u kamaráda. Jaro 2002. To jsou věci.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.01.2012 22:31:45
19:36:09
07.01.2012
Pavel P@nkáč
-> Hurdis: kdyz uz si stim tak hrajes nechtelo dat i nejakou stetkolizu na nadrz?
18:55:06
07.01.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: pěknééé, už ať to vrčí2
18:31:47
07.01.2012
Hurdis
Zase mírně pokročeno.

Dnes nové ostřikovače, táhlo řazení s průchodkou, natahány hadice topení, cívka, nějaké hadice chladícího okruhu, ošetřeny dutiny dveří.

Na motor namontována převodovka, propojovací hadice, držáky a příčka.

Zítra by se snad mohlo uvažovat o založení do budky.
17:21:42
30.12.2011
DEKODOVAC
-> Nwkt: dakujem krasne4
17:17:26
30.12.2011
DEKODOVAC
Nwkt 30.12.11 17:04:04 napsal: → Shatter 30.12.11 17:00:33: Tam nemá zapojený sání 40počuj chcem sa opytat čo ma za nasledok to nezapojene sanie čo to roby ked nieje zapojene a na čo to vlastne je dobre 6
17:04:04
30.12.2011
Nwkt
-> Shatter 30.12.11 17:00:33: Tam nemá zapojený sání 40
17:02:44
30.12.2011
Shatter
-> Hurdis: nz, tak ja tu foto zas zmažem 1
17:01:37
30.12.2011
Hurdis
Nj. all clear. Dík.
17:00:33
30.12.2011
Shatter
-> Nwkt: no, tak.. našiel som fotku, na 120tke mgbiker-a www.skoda-club.net/graphi cs/.../6507_272_snmka272sk .jpg
16:56:43
30.12.2011
Nwkt
-> Shatter: Na 8k ten malej propoj neni, protože to teče přes sání
16:56:27
30.12.2011
exwrcteam
to co mas zakrouzkovany je u motoru podle me neznatelna vec.. to propojeni tou malou hadickou
16:55:38
30.12.2011
Shatter
-> Hurdis: tá pod sviečkami má presne taký tvar ako na obrázku..ten prepoj si neviem teraz vybaviť ako vyzerá, ale jeden kamoš to má na origo 136ke, otázne je ale či to tam bolo od výroby..mám pocit že na 135/136 to nebolo, len na liatinových hlavách, zrejme pre skoršie zohriatie?..fakt neviem
16:53:33
30.12.2011
Nwkt
-> Hurdis: Určo to bude u motoru, podívej se na dýlku hadice 26, to bude přes půl auta tunelem. Vepředu jsou jenom ty dvě kolínka
Extreme Tyres