Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

21:25:20
21.04.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: tak a po dokončení můžeš auto převézt k mantrovi a ten ti za to dá jinou kastli kterou si můžeš dát taky opravit1
20:09:54
21.04.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: jen jsem o tom slyšel ale vidět to je mazec!
16:39:14
21.04.2011
MOLSO
tak to uz hej krasna praca - klaniam sa 1
upraveno 1x, naposled 21.04.2011 16:42:19
15:43:27
21.04.2011
minno
-> Hurdis: čo dodať, profi práca.
15:39:26
21.04.2011
Hurdis
Vloženo foto od Katky z pomalu končících klempířských prací.
09:15:04
21.04.2011
Hurdis
-> ondie: Mám k dispozici na rozebrání celý motor 781.136B, uvidím co z toho vyndám.
22:34:57
20.04.2011
ondie
-> Hurdis: ..nejlepší z těch "seriových" bys měl najít v prvních FE MPI 50kw,ty měly ještě malé uložení do určitého roku (zřejmě ještě se starou tváří).
20:05:36
19.04.2011
Hurdis
Druhý motor (původní z tohoto vozu) rozebrán a připraven na GO. Dle skladatelů stav 1A. 2 Pouze jeden horší kroužek, zbytek luxus.

Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.

Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?

Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.

Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.

Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
21:05:11
14.04.2011
tunerlada
-> Hurdis: tý jo super prácička to vyvařování 9 skláním se nad tím kdo to tak dělá krásně4
21:01:49
14.04.2011
Hurdis
Tak můžu říci, že už jsem pár šílených klempířských úkonů viděl v postupně přesunovaných dílnách fordever klubu, posléze autoklinik Bílovice, posléze Zákolany a nyní zde.

vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci



BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.



Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
20:43:02
14.04.2011
kachník
-> doly120: Ačkovej sloupek se střechou byl trochu jinde, než má být a podlaha s B sloupkem byla trochu smrsklá6 tohle byl nejlepší způsob, jak to všechno dát na správnou míru a povedlo se5

-> Vyspu: děkuji142
19:05:17
14.04.2011
Hurdis
-> doly120: Dle dokumentů, které mám k dispozici, auto bylo někdy v prvním pololetí roku 2001 bourané na bok (27.8.2001 zapsán celolak) a špatně opraveno.



Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:

→ kachník: nádherná práce


To rozhodně ano.
18:44:31
14.04.2011
Vyspu
Tak tohle je masakr -> kachník: nádherná práce
18:20:39
14.04.2011
doly120
-> kachník: za lempla se určitě nepovažuj :)



Můžu vědět proč je ten bok tak očesaný? :)
07:41:16
12.04.2011
Hurdis
-> kachník: Díky za foto, teď už to je pořádně odlehčené, skoro jako příprava na bok ve stylu Mazdy RX8.

Tak tedy dnes držím pěsti. 4
20:57:22
11.04.2011
kachník
-> Mantrabeach: viděla jsem ho určitě, ale už si nepamatuju19

doly120 11.04.11 20:47:07 napsal: → kachník: Hezká práce4 Už budeš mít asi hodně praxe co? :) až budu umět z rovnýho plechu vyklepat blatník na Aerovku, tak budu mít hodně praxe za sebou a můžu se považovat za karosáře. Ale nepovažuju se za uplnýho lempla3baví mě to a živí mě to6
20:47:07
11.04.2011
doly120
-> kachník: Hezká práce4 Už budeš mít asi hodně praxe co? :)
20:41:45
11.04.2011
Mantrabeach
-> kachník: tak pokud si viděla RICe od Dalleho tak asi budeš vědět.je to bořený zrovna na podlahu kufru,pedálovou konzolu a něco se najde u nádobky na ostřikovače.já jestli to mám hodit do šrotu a nebo si to nechat do budoucna na zálohu.taky jde o cenu kolik by to stálo
20:16:09
11.04.2011
Hurdis
-> kachník: Pravda, to bude přeci jen praktičtější. 4
19:54:44
11.04.2011
kachník
-> Hurdis: ..já myslela, že z toho chceš pickupa, lícuju to s laminátovou boudou71
Extreme Tyres