skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130 Rapid
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
Adam / Rapid 1.4 - komentáře:
-> Majkl: jess, vyfotím a pošlu ti to. Fotku jsem už někde měl, ale asi shořela se starým HDD. Ono na tom celkem nic neni co ukazovat - závitová tyč a pět šroubů a podložky. Akorát si musíš obědnat delší řemen, pokud nedáváš klíňák, to nevím, jaký se tam dává, to se kdyžtak zeptej Tunera2..
-> TUNER: jj, to je možný, ale v těch místech mi jde jen o jedno - netrefit nějakou díru
-> Pavel Korbelář: no já do nich půjdu určitě, už mi nějak dochází inspirace, jaké jiné použít. Mě se na nich líbí, že prý mají nižší zdvih - takže budou zabírat blíž svému optimu. Jsem zvědavý na zkušenosti!

-> Pavel Korbelář: no já do nich půjdu určitě, už mi nějak dochází inspirace, jaké jiné použít. Mě se na nich líbí, že prý mají nižší zdvih - takže budou zabírat blíž svému optimu. Jsem zvědavý na zkušenosti!
Hele včera jsem tě viděl v Rokycanech u penny na těch kostkách...Jestli jsi to byl ty.Jel jsem proti tobě na mašině (skůtru))))

Jinak na obalu je napsaná rusky záruku na 20 tis km

Tlumiče jsem teď taky z lady nasadil, jinak je byla docela fuška je sehnat nejdřív sem byl v mototechně tam mi řekli že by je objednaly že je dělá už jen Monroe ale za 1100Kč/ks, potom jsem se doslech že v nějakém servisu Daewu pár km ode mně mají ještě staré zásoby tak jsem tam kopil asi za 750Kč oba, zážitky z jízdy zadím nemám mám auto rozebrané trochu a makám na něm jsem na to zvědavej mám to s faanovejma pružinama
-> Veron: Jj, teoreticky by měly vydržet víc, ale až praxe ukáže.;)
-> Veron: muzes mi prosim detailne vyfotit drzak toho altiku jak to mas vyresený? taky se chystam na tenhle
-> Pilot 105: no jasně, oni podle mě nevydejchaly záběr až dole a velké namáhání od per. Uvidíme, jaké budou další.. Zkusim tlumiče z lady - mě na nich láká, že mají nižší zdvih a budou fungovat trochu blíž svému normálu.
-> Zdany:
Já a navážet, nikdy.
-> Veron: Ani se nedivím, že odešly. Jsou to normální sériové tlumiče a v kombinaci s tvrdšíma pružinama odejdou velmi rychle, životnost tak 10 tis. je běžná.


-> Veron: Ani se nedivím, že odešly. Jsou to normální sériové tlumiče a v kombinaci s tvrdšíma pružinama odejdou velmi rychle, životnost tak 10 tis. je běžná.
-> Pilot 105: Za chvilku to bude jezdit na plataku.. :))))))))))
-> Veron: Se do nas navazi, prej socky.. :)) No jo, no se stava, ze se tovari jako dobry. Tak vyreklamovat. :))
-> Veron: Se do nas navazi, prej socky.. :)) No jo, no se stava, ze se tovari jako dobry. Tak vyreklamovat. :))
-> Zdany: hmmm, moc dlouho nešlapaly -((( asi jsem je zezačátku přechválil.
-> Pilot 105: jaký nejsockovatější!? -)))))
-> Pilot 105: jaký nejsockovatější!? -)))))
-> Zdany: To je taky pravda, zachvílo to auto začneš přenášet.

-> Pilot 105: Zase toho tolik nenajezdim. :)) Vzdyt to furt stoji. :))
-> Zdany: Si měl koupit aspoň ty plynokapaliny.;)
-> Pilot 105: Ja ti dam nejsockovatejsi. Staly vic nez ATSa. :(((((
-> Zdany: To víš nesmíš kupovat ty nejsockovatější. :o)
-> Veron: S tim vejfukem s tebou zcela souhlasim. Mel jsem neco podobneho a kdyz jsem to po ranu parkrat pridrzel, aby se spalil olej, tak jsem mel 4x propichane gumy. Postupne a ve finale vsechny 4. :(
Hele, ty kayaby nejak moc dlouho nevydrzely.. Co je to za srac??? Me se vali jedny doma... :(((
Hele, ty kayaby nejak moc dlouho nevydrzely.. Co je to za srac??? Me se vali jedny doma... :(((
-> TUNER:
to bych mohl jezdit s rampouchem pořád, já potřebuju auto, který trochu vypadá a nebude každý vědět, že jsem v Praze, když tam pojedu. Prostě něco nenápadnýho, ne plečkovitýho, žádnej tuning... prostě octávii nebo fóbii

-> Veron: No disel....Kup nějakou starou 205 a mixuj to s olejem do friťáku a hned to bude levnější...

-> TUNER: zatím mě to tak netlačí, LPG je ještě pořád výhodnější naž nafta. Ale během léta určitě něco koupim a pak můžu začít dělat na Rampouchovi divočiny
