skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 135 - s originál papíry, karoserií a motorem. ...respektive blokem motoru :)
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Rok výroby únor 1989.
Motor:
- z originál motoru 135 pouze blok + klika
- vložky + písty + o 18 gramů odlehčené ojnice z Favoritu 136 B
- hlava Felicie MPI, zvětšené + slícované sací a výfukové kanály, snížená o 0,8 mm (KP 10,8 : 1)
- sportovní těsnění pod hlavou MERAKO o 0,4 mm nižší než sériové
- vačice přebroušená a povrchově upravená 278°/270° Ing. Chovanec :)
- ocelové zdvihací tyčky, ventilové vůle za tepla 0,45 mm
- odlehčená řemenice, setrvačník 2x tolik než doporučení pro skupinu A (hmotnost 4,3 kg)
- nový rozdělovač Š 120, předstih na volnoběh 10°
- svíčky NGK pro Citroen AX Sport
- zvýšený mazací tlak o 1 bar
- přetryskovaný karburátor
- 1. st. 190 vzdušník / 120 tryska
- 2. st. 140 vzdušník / 150 tryska
- přechodový systém 70 tryska
- zvětšené difuzory (ála Tatra 613) 1.st. 23, 2.st. 27
- převrtaný jehlový ventil na 2,5 mm
- svody Bohouš Krejčí 4 do 1 + trubka
- omotávky svodů Thermo-Tec
- otevírání druhé komory do plna po sešlápnutí plného plynu ovládáno mechanicky
- výkonem se necháme překvapit... :)
Podvozek:
- přední i zadní náprava opískovány, vystuženy dle specifikace skupiny A, odrezovač/základ Chelade, jedna vrstva syntetiky základu, dvě vrstvy černého Alkytonu
- všude nová ložiska
- vpředu i vzadu repas 4 písty (vzadu rozdělené) + hydraulická ruční brzda
- přední náboje odlehčené do čtvercového tvaru
- vpředu pod vrchními rameny 5 mm podložky pro větší příklon kol
- přední stabilizátor z nerezu, průměr 18mm
- zadní kotoučové brzdy www.tym-motorsport.cz
- pancéřové hadice k ruční brzdě www.motorsportshop.cz
- duralové průchozí podložky vpředu 10 mm, vzadu 30 mm
- přední pružiny o 80% tužší, MADE FROM Tuner#2, uřezané všechny mrtvé závity.
- zadní pružiny krátké z kyvadlové nápravy tužší o 90% + domky série 130/5/6.
- všechny tlumiče jsou PAL, vepředu ze žigula a zadní přitvrzené ze 120, ve všech je hustější hydraulický olej.
- dobová kola Ronal 5,5 x 13, et 19. Pneu Fulda 175/60
- nejnižší bod vpředu nad zemí (stabilizátor): 7,5 cm
- nejnižší bod vzadu nad zemí (příčka převodovky): 8 cm
- do budoucna: Tuhostně stavitelné tlumiče GAZ, přední stabilizátor 22 mm, zadní stabilizátor 17 mm. Přední silentlbloky od Pemita.
Interiér:
- 2 přídavné budíky, teplota oleje a tlakoměr ze škody 110 R spolu s hadicí až k budíku (trochu nešťastné řešení)
- sériové přední sedačky poposazeny ještě o 6 cm více dolu než dovoluje nejnižší seřiditelné nastavení z fabriky. Níž už nejdou, leda, že by se odstranil posuv :D
- volant průměr 30 cm "Sport Line" z devadesátých let, v novém koženkovém obšití od Ládi Ladiče. Poposazený dolu k podlaze o 3 mm jen v zadní části. Finální poposazení je o cca 1 cm dolu.
- zadní opěrky hlavy (vývozní verze)
- zadní trojúhelníky vyklápěcí pomocí sady z tehdejšího Tuzexu :-) (přípravu v karoserii na montáž zadních pantů mají jen typy 135 & 136, sada se dala koupit v Tuzexu nevím za kolik bonů a přímo z linky s tím sjelo jen pár aut do vývozu, tuzemský prodej již na voze se údajně neuskutečnil, pouze v Tuzexových doplňcích jako díl)
- nový koženkový nehořlavý černý strop + zadní koženkové plato, také made by LL
- cyklocomputer Sigma Sport (do 160 km/h ukazuje stejně s GPS, přes 160 se rozchází s narůstající rychlostí od 1 do 10 km/h => GPS ukazuje více)
- před spolujezdcovo sedačkou hasící přístroj ABC 2kg
Video současného ( 11.4.2011 ) běhu motoru:
Rychlovka ke dni 14.8.2012:
Petr / Rapid 135 - komentáře:
22:46:12
18.12.2010
18.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135: Tak kde je včerejší nákup? Dojel si dobře?
18:12:04
15.12.2010
15.12.2010
Petr - Rapid 135
Jojo, je to tak. Fakt se mi to nezdálo, že by to tak mohlo být. Laboroval jsem a ve finále když jsem si to spočítal kolik je síly na stlačení pružiny o 1 cm, tak jsem uznal, že to lež není. Kyvadlo a vlečka je opravdu tuhostní rozdíl 90% To znamená že tuhost zadku mám vyřešenou celkem lehce... zbývá dořešit předek.
17:35:09
15.12.2010
15.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 15.12.10 16:43:46: Přesně tak je to 40kN versus 21kN a to je přesně 90% co mám v popisu.
16:43:46
15.12.2010
15.12.2010
Petr - Rapid 135
Dobře uznávám, přepočítal jsem si kolik je síly potřeba na stlačení každé pružiny o 1 cm a opravdu je na kyvadlo skoro dvakrát tolik než na úhlovku (407 N a 211 N = 40,7 kg a 21,1 kg na 1 cm stlačení). No jo, tak už všem věřím, v pořádku
13:45:09
15.12.2010
15.12.2010
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: Že si zaměnil stlačení na 227 (resp. 270mm) a stlačení o 98,5 (resp. 166mm)? Jinak si nedovedu vysvětlit, proč Ti to tak nevyšlo
13:37:49
15.12.2010
15.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr - Rapid 135 15.12.10 13:06:39: Věř tomu, že jsou konzultoval jsem to v pérovně a sám je mám na autě
13:33:37
15.12.2010
15.12.2010
vhml
-> Petr - Rapid 135: jsou o 90% tužší a ty s tím nic nenaděláš.
Ona pružina oproti tlumiči nepotřebuje velkou sílu na stlačení
Ona pružina oproti tlumiči nepotřebuje velkou sílu na stlačení
13:12:56
15.12.2010
15.12.2010
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: dle tabulky vyšla tuhost kyvky 42,1 kN, vlečky 22,3 kN. Když dáš 2 vlečkový vedle sebe, je výsledná tuhost o něco větší než jedna kyvka (čili 44,6 kN)
13:06:39
15.12.2010
15.12.2010
Petr - Rapid 135
Zkoušel jsem to počítat vícekrát, furt jsem se podezíral, že dělám chybu, ale prostě mi nevychází 90% rozdíl. Od 90% do 100% není zase takovej rozdíl, tak si to vezmeme prakticky. Mmám na Rapidovi vzadu origo péra. Když bych dal z kyvadla, tak mám o 90% tužší? To znamená, jak kdybych dal vedle sebe na každý zadní rameno dvě pružiny co tam mám teď? To by asi bylo o dost tvrdší, než s jednou z kyvadla, ne? Tomu prostě nevěřim! Netvrdim, že je to stejně tvrdé. Kyvadlové pružiny jsou o trošku, fakt jen trošku tužší, ale ne o 90%!
12:20:53
15.12.2010
15.12.2010
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: spočítej si tuhost pružin dle té tabulky
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4747_2010-12-15_ 11-18-38_83.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4747_2010-12-15_ 11-18-38_83.jpg
18:25:20
13.12.2010
13.12.2010
Petr - Rapid 135
Šířka zadních podložek je 30 mm ;)
18:01:48
13.12.2010
13.12.2010
peter13789
-> Petr - Rapid 135: smiem sa spýtať na šírku podložiek pod zadnými kolesami?? dakujem za odpoved
20:28:32
17.11.2010
17.11.2010
Cesnek
Moc pěkný šup do oblíbenejch
20:39:14
22.10.2010
22.10.2010
jarda.u1
-> Petr - Rapid 135: moc peknej rapid,okukoval jsem Ti ho s kamosem Jardou na Zelivi (jak jsme se vyptavali na ty vyklopny trojuhelnicky).Jinak gratuluju k STK,ale v tomhle stavu to nemohl byt velky problem.
19:33:41
22.10.2010
22.10.2010
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: taky Tvůj Rapid udělal velký pokrok
19:01:37
22.10.2010
22.10.2010
Petr - Rapid 135
Opěrky zadní tam byli originál, ale černobílý. Já si je jen doma přešil do fialového vzoru, tak jsem shánět nic nemusel. Ale dají se sehnat po inzerátech na internetu, burzách, aukro, atd. Chce to jen hledat
18:57:50
22.10.2010
22.10.2010
Petr - Rapid 135
To u mě „šetřily“ inkoustem tentokráte poprvé. To je nejmenší seznam kterej jsem kdy viděl. Vždycky jsem míval toho o dost víc
18:49:38
22.10.2010
22.10.2010
Šulda
-> Petr - Rapid 135: Kde si sehnal ty zadní opěrky ?
18:36:48
22.10.2010
22.10.2010
MATTESS
-> Petr - Rapid 135: to mi píšou na STK taky s oblibou. Ikdyž 2x byli nadmíru hodní a šetřili si náplň v tiskárně