skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím zdejší tlupu,jmenuju se Laďa.Chci vám představit svého Rapida na kterém pracuji již přes 3 roky od svých 16 let.Auto jsem tehdy pořídíl ve Strachotíně za 3000 kč a tím ho zachránil před šrotištěm kam mělo putovat.
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
Škoda Rapid 130
r.v.1985 Kvasiny
Karoserie
Komplet vyvařená,zesílené džáky stabilizátoru,lehce zamračená kapota,zahlazené blinkry na bocích,šachovnice v podbězích,Playboy králík na střeše po vzoru Generála Lee :))
Nápravy
Výměna svislych čepů,spojovacích materiálů a některých silentbloků,podélných ramen a následné vyztužení zadní nápravy,natřené alkytonempřední pružiny Tuner2,zadní kyvkové,všude nové tlumiče přední origo Vaz,zadní trw,podvázaná zadní náprava
Brzdy
Nové přední kotouče,destičky,vzadu nové prasátka,pakny,hadice,tru bky,kostky
Kola
Arc 5,5 r13
Pneu Semperit 185/60 r13
Barva
Bývala červená teď růžové
Interiér
Šedý origo koberec,Palubka klasika,chrom budíky gls z modrým podsvícením z diod a tachometrem v MPH,řadící páka z P405,některé detaily na bílo,odpojovač baterie pod sedadlem řidiče,hodiny pod palubni deskou,modrý neon (60cm) na zadním platě.Místo zadních sedadel stěna z dřevotřísky potáhlá zátěžákem s výklopným středem,Sportovní volant neznámého výrobce,přídavné budíky:voltmetr,tlak oleje,siréna s 3 zvuky,megafon,střední hasicí přístroj neupron pod nohy spolujezdce,stickers bomb na plechových a plastových částech
Audio příslušenství a jiné vychytávky
Dva oválné 3pásmové reproduktory jvc 2*350W,přední dvoupásmové Pioneer 60W,centrální zamykání s alarmem do budoucna uvažuji o úplném zrušení všeho audia v rámci snižování váhy
Motor
Původně 5-ti kanál 130,potom Favorit 135,uspůsobený pro zástavbu do rapidu,motor je komplet přetěsněn,snížená hlava o 0,8mm,vyleštěné ventily,kanály,zrepáslá ac pumpa a vodní z origo dílů,Elektronické zapalovaní,časem proběhne zřejmě zakoupení jiné vačky.Motor je vyčištěn zevnitř a zvenku,nalakován do stříbrné barvy,leštěné sání a víko ventilů,vyleštěný alternátor.
NYNÍ:
základ felicie mpi 50kw po kompletní go
hlava mpi, leštěný kanály slícovaný se sacím,snížená,
vačka 280,stočenej setrvák a komplet vyváženej spodek,spojka Sachs,palivové čerpadlo Pieterburg,převařený sání, karburátor 136 přetryskovanej, převařená příčka ala L/a…vše Bohouš Krejčí,leštěný alternátor a víko ventulů,malované plechy pod motorem (Hello Kitty a Medvídek škoda),palivové čerpadlo Pierburg zapojené na relé Bosch
Nějaké ty nové videa :
1:
2:
3: http://www.youtube.com/wa tch?v=9u5LjuKixtQ&feat ure=player_embedded
4. Slalom Luleč .. video č. 17 :plus.google.com/photos/.. ./5799666265493781746
17.4.2012 Tak první srazík na Slovensku v Senici dopadl i přez problémy pul hodiny před odjezdem výborně,krásně jsme si zařádily nejen autem a dovezly jsme první pohár za zručnost (díky přítelkyni které letí velká pusa ! ) A nyní se opět konečně ladí motor aby to jelo ještě lépe :)
23.6.2012 Druhý srazík tentokráte v Blansku Češkovicích a z novým motorem (favorit 135 seskládaný ze všeho co sem doma našel.. tj. blok,klika, atd..) opět poskládaným 4 dny před srazem (tudíž na sraze testovaným dopadl na výbornou! Sraz se celkově vyvedl ikdyž sme tentokrát nedovezly žádný pohár ale to vůbec nevadí! Celkově dle tabulek 10. místo ve sprintu na 400m do kopce , 7 místo v AOS denní což me velice potěšilo ! Více o srazu se dočtete ve forum jelikož se to nedá popsat slovy jak moc to byl vydařený sraz ! :-) děkuji ještě jednou všem zůčastněným a hlavně přítelkyni:-) Teď už jen rapida čeká opět uložení ke stání a tento týden frčíme sbírat inspiraci na další projekt k našim západním sousedům za oceán :))
9.9.2012 A nakonec třetí srazík tentokrát v Pasohlávkách u Mikulova. Sraz dopadl velice dobře ikdyž domů jedeme boužel opět bez poháru.. auto fungovalo na jedničku,motor šlapal tak švýcary a nezlobil. Užili jsme si srandy na Aos a taky na slalomu a při blbnutí v mezičase aos :) večer po cestě domů sme pěkně topili,přes den chladili.Zkrátka až na pískající brzdy (po minulém sraze kdy se mi je podařilo značně přehrář mojí vinnou) auto funguje skvěle.Horší baterii nepočítám.. Pomalu se blíží konec sezony, no ani nevím kolik sem zas najezdil ale moc to nebude ale tento rok bez jediného problému nebo i náznaku a to jsem auto zatěžoval vždy jak to šlo abych si to užil ! Takže suma sumárum pár popojížděk ještě bude, možno jeden mini sraz ale zatím jedeme krásně :) jakoby to auto už vědělo že do roka půjde pryč a snaží se mě přesvědčit že je čímdál lepší a nechce :)
... bylo nebylo a taky to zkončilo...
dne 13.12.2012 byla kastle odvezena na sešrotování a většina dílů je rozprodána nebo je rozprodávám ještě co mi zbylo.. S tímto autem jsem zažil hlavně ze začátku zatím svoje nejlepší roky života,v době jeho pořízení,musím když se dívám zpět uznat, že jsem byl opravdu šťastný.. Byly to nejen s rapidem první dojmy a poznávání všeho možného a strašně rád bych si tuhle dobu zopakoval.. Boužel je to pryč.Z rapidem sem začal jako náctiletý čerstvý šestnáctník a zkončil jako skoro dva a dvacátník.Naučil jsem se na něm strašně moc věcí a technik mě neznámých a poznal jsem díky němu spoustu skvělých lidí, zvláště tady na virtu a poté na srazech.Taky mi umocnil ještě více moji zálibu v autech a nasměroval mě na správný směr úprav takže jsem víceméně přešel na vyzrálejší úpravy než jsou spoilery a mega křídla. Boužel jak jsem auto dělal a učil se, nebylo to ono a tak jsem rozhodl,že dávat auto do stavu aby se mi líbilo a bylo 100%by bylo dražší a pracnější než bych sám i stihl časově a finančně tak šel pryč.. o kastli seriozní zájem moc nebyl což mě mrzí protože až na pár much to byla pěkná zdravá kastle s novým rozvodem brzd.. ale co už. Mrzí mě to ale mám hodně pěkných a usměvných vzpomínek které budu snad jednou vykládat svému synovi..Po rapidu mi zbylo krom dílů a vzpomínek spousty fotek a videí které chci uchovat nejen na CD a prostřednictvím Youtube ale také po novém roce bych rád nechal udělat fotoknihu jako památku na moje krásné začátky které budu míst v paměti nadosmrti , a doufám že i vy a moje okolí si bude pamatovat tu růžovou škodovku o které se občas ještě mluví :) Goodbay Baby!
10.7.2016 téměř po 4 letech bez Rapida a 10 let po koupi prvního se začíná psát nový příběh.. byl zakoupen z nostalgie nový Rapid ! uvidíme co z něj bude.. nějaká plechovka s určitou barvou mi ještě ve sklepě zbyla :)
tunerlada/ "Pink" Rapid - komentáře:
08:30:41
27.10.2009
27.10.2009
J3STER
-> tunerlada: Jsem si přečet v popisu auta "A na závěr komu se to nelíbí,ať si prdel políbí..každej má svůj vkus", a napadlo mě jestli by sis nedal na zadní nárazník nápis "Není žůžovej, když je růžovej". Já jsem si málem kdysi koupil hnědýho rapida a chtěl jsem si dát na nárazník "Hnědka".
21:19:53
26.10.2009
26.10.2009
krtik
-> tunerlada: a ještě mě zajímá, že: ,,mám jen 1" , jako jeden den na dokončení? já už ji měl mít dávno, ale nemám. Musim ji teď o tom volnu dodělat...
21:00:54
26.10.2009
26.10.2009
krtik
-> tunerlada: No Škůdka bude bohužel jezdit , ale prý minimálně... no uvidíme, ale potřebovala by chuděrka už renovaci, protože levý práh je viditelně hnilý u zadního podběhu (já si to vždycky představuju, jaká tam neni orezlina ale neni to nějak extrémní, ale je to tam, takže to my dělá starosti společně s předníma podběhama, protože se mi při štelování dveří protočil šroub, co drží panty na kastli, takže, pokud možno musím, co nejdřív sehnat plechařinu: podběhy, vnitřní prahy s výztuhama , asi i dveře - na ty se mám jít podívat ke kámošovi: skoda-virt.cz/cz/.../, pak ještě haupnu atd... no, problém je, že Škůdka pořád jezdí, a bude jezdit pravděpodobně do té doby než budu mít řidičák a kůpim nějaké auto na denní ježdění. Stoprocentně to bude Škodovka, asi Feli... a pak bude Škůdka pravděpodobně jezdit jen když bude hezky a potom (asi za dlouho ještě) se bude renovovat. Nedá se říct, jak to bude...
20:30:04
26.10.2009
26.10.2009
tunerlada
-> Ultim: no pokroky ani nee neska sem se na to konečně dostal ptz sem se vysral na učení tak sem začal čistit hlavu zevnitř zvenku a vytáh sem ten nalisovanej kroužek na klice kam dám ložisko,sem se na to dostal po skoro měsíci kůli škole absolutně nic nestíhám akorát celou sobotu sem ztrávil opravování neduhů na spotřebáku typu prasklá pružina,nažízlé brzdové hadičky atd
20:06:21
26.10.2009
26.10.2009
Ultim
-> tunerlada: Zdar,jak pokracujes na tom motore,nejake pokroky?
21:57:42
25.10.2009
25.10.2009
tunerlada
-> Marcius: ajo ták já všude fidim fialovou růžovou a takový barvy -> krtik: joo tak to mas vpoho ja myslel ze mas jen 1 a bude se jezdit v zimě neob bude ušetřena škůdka ?
08:06:38
25.10.2009
25.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tunerlada 19.10.09 17:25:34 napsal:
→ Marcius: ehm fialovy? estli myslis ty bile na
1 fotce tk ty maj 4×100 a ty by tam nešly nebo šly ale vylejzaly
by mi z blatniků a škrkaly o lemy ci nechat na aute neake origo
skoda abych si nezkurvil ¨mechanicke casti auta preci jen ty ty
napravy nejsou staveny na takovyhle kola.stejne ubec nestiham nic delat na aute
a je zima jak svina → krtik: no kola budou nakonec cerný
z lestenym límcem a budou tam malý růžový lemy ja kse dávaj na motorky
a co ten referat jak ti dopad ?
Ne fialovy ae F I A T ovy
→ Marcius: ehm fialovy? estli myslis ty bile na
1 fotce tk ty maj 4×100 a ty by tam nešly nebo šly ale vylejzaly
by mi z blatniků a škrkaly o lemy ci nechat na aute neake origo
skoda abych si nezkurvil ¨mechanicke casti auta preci jen ty ty
napravy nejsou staveny na takovyhle kola.stejne ubec nestiham nic delat na aute
a je zima jak svina → krtik: no kola budou nakonec cerný
z lestenym límcem a budou tam malý růžový lemy ja kse dávaj na motorky
a co ten referat jak ti dopad ?
Ne fialovy ae F I A T ovy
21:26:17
24.10.2009
24.10.2009
krtik
-> tunerlada: no právě my máme jednu dobrou, asi tak jako je ta dobrá od Marciuse a druou vyblednou od sluníčka, protože, když je Škůdka v garáži tak bývá otevřené jedno křídlo garážových vrat. Takže ta horší, je asi jako ta druhá od Marciuse Takže máme jednu dobrou na Škůdce a druhou dobrou doma ve skříňce
21:10:50
24.10.2009
24.10.2009
tunerlada
-> krtik: jéé to se mas ja na natirani a lakovani venku muzu zapomenout diky pocasi kapku byt tebou schovam az budes mit dve ja nemám ani jednu nějak se mi zalíbíly origo čtverce tak sem sehnal funglovky
23:37:59
23.10.2009
23.10.2009
krtik
-> tunerlada: ještě musim stihnout udělat nátěr prahů a lemů, to možná v zimě v garáži a přes zimu vyleštit nárazníky, a mlhovky a ještě mám doma na výměnu od Marciuse jednu dobrou kapku a jednu horší, tak nevim jestli dát aby byli dvě pěkný nebo je šetřit na renovaci...
20:58:59
22.10.2009
22.10.2009
tunerlada
-> krtik: no tk ty cepisky by byli luxus ae ty asik jen tak nesezenu a delas neco na aute ted vty zime ?
20:00:40
22.10.2009
22.10.2009
krtik
-> tunerlada: jo, tak to bude libovka , ale víš, co by bylo dóst hůstý? čepičky se zajochem ...myslíš tu prezentaci? no ještě neni dodělaná , ale pak se možná i tu na virtu pochlubim
17:25:34
19.10.2009
19.10.2009
tunerlada
-> Marcius: ehm fialovy? estli myslis ty bile na 1 fotce tk ty maj 4x100 a ty by tam nešly nebo šly ale vylejzaly by mi z blatniků a škrkaly o lemy ci nechat na aute neake origo skoda abych si nezkurvil ¨mechanicke casti auta preci jen ty ty napravy nejsou staveny na takovyhle kola.stejne ubec nestiham nic delat na aute a je zima jak svina -> krtik: no kola budou nakonec cerný z lestenym límcem a budou tam malý růžový lemy ja kse dávaj na motorky a co ten referat jak ti dopad ?
18:37:31
17.10.2009
17.10.2009
krtik
-> tunerlada: a co bílý s leštěným límcem?? nebo bílo-černý? to už asi ne, že? jinak souhlasím s Marciusem
08:30:48
17.10.2009
17.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: ty fiatovy kola vypadaj hoodne pekne... ty by rapidovi slusely... ae nema to stejnou roztec nemylim-li se? ae ty kola co mas ted, az je das do kopy, tak budou fajne
15:48:55
14.10.2009
14.10.2009
tunerlada
-> Ultim: no asi to do tý černý pujde ty kolca udelam neakou montaz na pc jak to bude vypadat a pude se na to,ted hhanim neakou formu de mi to za dobry penize udelaj abych pk moh prez zimu lestit.venku je zima jak svina tkze premejslim co ted dal ptz lakovat motorovej prostor nepripada v uvahu a cervenej ho nechat necu
20:23:38
13.10.2009
13.10.2009
Ultim
-> tunerlada: Tak je hod do cerne s lestenym limcem,pujde ti to k interieru a k naraznikum... nebo grafitova sed vypada dobre...
20:18:42
13.10.2009
13.10.2009
tunerlada
-> Marcius: nee tak lesknout upe sme nemyslel ale ventily by se lesknout mohli to by pomohlo nee?jinak ten motor v cerný vypadá fajně -> krtik: joo na jaře tam ide kola bile sem koupil na fiata,svoje kola na rápo budu piskovat tk premejslim prave nad barevnou kombinaci..jediny co vim je ze cu lestenej limec
17:34:48
12.10.2009
12.10.2009
krtik
-> tunerlada: no nekecej! zajoch na střechu? A ty bílé kolesa tam budů? ty vypadají fajne, nebo dáš na bílo ty Loukotě co máte teď?
17:57:27
11.10.2009
11.10.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> tunerlada: no ony se lesknout nemusí... spíš by ani neměli... aby nedocházelo ke stékání paliva (pak by to mohlo smívat olejovej film na stěnách vložek válců) ale tak decentně to vadit nebude... jiank fakt bych ti doporučil tam hodit LEKR karbec a poupravit.