Rapid Rapid

komentáře | popis | fotky | Petr P | 27.11.06 21:32 | 31x v oblíbených
Tak to je můj Rapid 136. :-) Do minulého roku jezdil s upraveným motorem z Favorita a karburátory MIKUNI z motocyklu Yamaha FZR, difuzer 32. Připravuje se motor 1.4 MPI s plně programovatelnou řídicí jednotkou vstřikování s možností ladění při běhu motoru, viz www.vems-group.org/ .



Právě probíhá velká akce, spojenou s výměnou blatníků, prahů, čela, kapoty, motoru, novým lakem a další drobnosti. V převodovce také vyměním co se dá.

A hlavně sestavit motor a rozchodit svtřikování... :-)



Parametry starého motoru:

blok Favorit

vrtání 77 mm

zdvih 72 mm

objem 1341 ccm

kompresní poměr 10,15:1

vačka 266

odlehčený setrvačník

zvětšené sací kanály slícované se sáním

výfuk 130 L/A za nárazníkem





Jak jsem se zmínil, pracuje se na novém motoru původem z Fabie.

Parametry nového motoru:

blok Fabia

vrtání 75,5 mm

zdvih 78 mm

objem 1397

kompresní poměr 10,7:1

vačka 278/265, větší zdvih vaček, Motor Excel

mechanická zdvihátka

odlehčený setrvačník a řemenice

zvětšené sací kanály slícované se sáním

víko rozvodů původní Fabia bez rozdělovače

vstřikování MPI, trysky a čidla z Fabie, speciální řídicí jednotka, podle částečně "open" projektu www.vems-group.org/ Tak to v Rapidu ještě nikdo nemá... :-)



výfuk nerez 130 L/A za nárazníkem



Podvozek:

přední pružiny 250 od Sakyho

"ostré" hřebenové řízení "Saky" :-)

doufám že bude i stabilizátor 18mm



zadní náprava vyztužená podle L/A

kotouče a čtyřpístky

všechny náboje kol s roztečí děr pro šrouby 4 x 100 a 4 x 130

přitvrzené tlumiče

disky ATS 6 x 13, ET27, 4x100mm

pneu vzadu 205/60 - 13

vpředu 185/60 - 13











Chci aby auto mělo originální vzhled .



Jinak v létě 2004 mě svezl během měsíce přes 4000 km na skvělý výlet - okruh po Evropě. Trasa od Kladna přes Slovensko, křížem krážem Maďadrsko, Chorvatsko, Slovinsko, Rakousko a zpět. Až na jednu komplikaci s prosakujícím policajtem oleje v Maďarsku to zvládl výborně a často budil zájem místních obyvatel :-))

Rapid - komentáře:

19:06:05
06.12.2005
zufo
good motor kolik má KW? a na kolik te kompletne višel?
14:37:33
06.12.2005
Petr P
-> zdrub: Jezdit bude počítám během léta, jestli zbydou peníze na lak.. Přidal jsem nějaké fotky, jak se práce pohnula. Už stačí v podstatě nasadit motor s převodovkou a jelo by to.. 1 Ty jsou ale zatím do šroubku rozebrané. Jo zapomněl jsem ještě taky udělat výfukové svody. ..

Teď mě čeká kitování a broušení, složit motor s převodovkou a hlavně rozchodit, nainstalovat a doladit vstřikování. O vstřiky a zapalování se bude starat elektronika, bude tam i elektricky ovládaná škrticí klapka a elektrickej plynovej pedál. 2
14:36:37
06.12.2005
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:43:02
23.11.2005
zdrub
-> Petr P: Koukám že kladeňáci na týhle stránce maj skoro samý rozebraný rapidy, kdy to uvidíme na Kladně taky jezdit?
23:57:12
10.10.2005
Petr P
Prahy mam normalni na 120. Neni to problem, akorat se urizne nabeh na sloupek a dira po nem se musi zavarit. Na prave strane bude i novy zadni blatnik, takze pouziji jen predni cast prahu. Vlevo jsem uriznul jen spodni prahovou cast blatniku a z prahu zas odriznul horejsek, ze zbyl jen spodek co pasuje k blatniku.. 4
21:38:58
10.10.2005
Kuba F1
Ty nové prahy jsi sehnal origo nebo to nahrazuješ klasickejma na sedana a upravuješ je pro použití v rapidu?
23:16:20
25.07.2005
Petr P
Tak furt dělám hlavně na plechařině, prahy, pravý bok.. Mezitím rozebírám nápravy a stříknul motor s převodovkou na stříbrno.
14:56:52
11.07.2005
Petr P
Konečně jsem po zkončení školy trochu pokročil.. 6

Klika je na vyvážení, hlava na snížení.. Blok motoru a převodovku vezu zítra jemně opískovat a přijde na ně lak..

Konečně je taky na cestě ke mě programovatelná řídicí jednotka vstřikování s tím si určitě pořádně vyhraju. 1
00:05:40
13.04.2005
Honis
Moc cením tu práci na autě, vím o čem to je 1 Zatím dávám 8b! Jen tak dál4
23:43:44
12.04.2005
jenik120
To bude peklstroj to ti teda povim... musim taky obodovat! 4
00:40:56
04.04.2005
happy.exe
Fakt dobrá práce s tím motorem. Chtěl jsem se zeptat-za kolik by byl k mání? Nemam vůbec odvahu si tipovat,tak bych chtěl slyšet jaká by byla představa4 Jinak body++4
23:14:50
09.01.2005
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
23:13:22
09.01.2005
Petr P
-> Štěpán: Jako ostatíi na tomhle motoru je to taková pokusná improvizace, ale účel splnila. 6

Je to omotané zbylým proužkem hlukové a tepelné izolace do motorového prostoru. Jsou to nějaká minerální vlákna - vata s Al fólií navrchu. Přes to ještě alobal a drát. Jen ta izolace něla vespod nějaké lepidlo, které nejdřív pekelně smrdělo, jak se pálilo...1 8
23:11:44
09.01.2005
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
17:41:32
07.01.2005
Štěpán
-> Petr P: Prosim Te,cim mas omotane ty svody vyfuku?Jinak peknej motor :-)
20:17:24
24.12.2004
Crack
Decela umělecký fota!!Pěknej motor a okolí..
11:18:55
20.12.2004
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:17:40
20.12.2004
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:17:30
20.12.2004
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
11:17:07
20.12.2004
Petr P
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
Extreme Tyres