-> Urbi: Sání 136 ještě neurčuje, zda jde o sání pro 742 nebo pro 781. Zkušenost se sáním 136 (v sérii cca 24 mm), ale z Favorita(!), je taková, že už tam moc materiálu pro bezpečně zvětšení na 30 mm není, proto je lepší to převařit - přírubu pro karburátor Lekr na sání BMM 50kW (v sérii cca 27mm). Aby to nebylo prasácky navařeno, musí se to přesně odfrézovat a Sakyho člověk s frézou, do které by to šlo upnout a na kterou mají nějaký přípravek, je KO, viz. skoda-virt.cz/cz/.../1511
23-kdo-cekate-na-veci-od-s
akyho-od-jara-2011
Takže jsem s mým 30 mm sáním pro Lekr taky fpytli
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
12:47:39
12.08.2011
12.08.2011
Petr Urban
-> Nepér: To je sání 136 ! Máš s tím zkušenosti vůbec ?
Do vody sem se probrousil skrz moju blbost že sem na jednom místě vzal tak 5mm , jinak ty kanály jdou udělat 30 mm a ve vodě nebudeš ! ale musíš vědět kde ubírat. Jinak 28,5 sem dělal bez sebemenších problémů. A teď pro mnohé překvapení které sem psal už jinde : Sání 136 je to nejlepší sání k úpravám kanálů, oměřeno kuličkou a kalibry nadělanými na soustruhu. A to z důvodu že od polovinu svého poloměru zahnutí kanálů je už průměr 28,5-29mm,to sání se směrem ke karburátoru rozšiřuje, přímo pod ním začínají kanály 31-32mm(dle odlití). Takže není problém to sání rozbrousit v domácích podmínkách na 29-30mm,takovýto průměr bude mít po celé délce,prošel mi tím kalibr do kulata 29mm a ještě měl rezervy. Sání z favorita má 24-25mm po celé délce! Sání z BMM mám doma také, po celé délce 26,5-27mm. Všechno oměřeno ! Navíc bys ho musel prasácky převařit,protože ta příruba je tam dost masitá. Navíc se správným nářadím které nemám jde to sání udělat za 2-3 hodky bruskou 30 tis. ot. Já to dělal 12-15 h vrtačkou za 900,- a domácím udělátkem,dám foto později.
Závěr at si z toho udělá každý jak myslí, ale já sem ze "SVÉ ZKUŠENOSTI" přesvědčen že jdou ty kanály dělat bezpečně 29 mm. Já mám přes 30 a proto to dopadlo probroušením.
Do vody sem se probrousil skrz moju blbost že sem na jednom místě vzal tak 5mm , jinak ty kanály jdou udělat 30 mm a ve vodě nebudeš ! ale musíš vědět kde ubírat. Jinak 28,5 sem dělal bez sebemenších problémů. A teď pro mnohé překvapení které sem psal už jinde : Sání 136 je to nejlepší sání k úpravám kanálů, oměřeno kuličkou a kalibry nadělanými na soustruhu. A to z důvodu že od polovinu svého poloměru zahnutí kanálů je už průměr 28,5-29mm,to sání se směrem ke karburátoru rozšiřuje, přímo pod ním začínají kanály 31-32mm(dle odlití). Takže není problém to sání rozbrousit v domácích podmínkách na 29-30mm,takovýto průměr bude mít po celé délce,prošel mi tím kalibr do kulata 29mm a ještě měl rezervy. Sání z favorita má 24-25mm po celé délce! Sání z BMM mám doma také, po celé délce 26,5-27mm. Všechno oměřeno ! Navíc bys ho musel prasácky převařit,protože ta příruba je tam dost masitá. Navíc se správným nářadím které nemám jde to sání udělat za 2-3 hodky bruskou 30 tis. ot. Já to dělal 12-15 h vrtačkou za 900,- a domácím udělátkem,dám foto později.
Závěr at si z toho udělá každý jak myslí, ale já sem ze "SVÉ ZKUŠENOSTI" přesvědčen že jdou ty kanály dělat bezpečně 29 mm. Já mám přes 30 a proto to dopadlo probroušením.
11:26:34
12.08.2011
12.08.2011
Maaarty
nech to normalne zavarit hlinikem a pak to vybrus...ty pelidka asi nebudou na dlouho si myslim
11:13:02
12.08.2011
12.08.2011
Pavel P..
-> havlik: když to zalepi tak ne a nemusí se bát že mu tam bude prochcávat voda když se okruh natlakuje až pojede pilu
11:05:53
12.08.2011
12.08.2011
Vrba
Zalepit zvýkačkou
10:59:04
12.08.2011
12.08.2011
havlik
-> Pavel P..: dyt mu to bude tahat fales
10:58:39
12.08.2011
12.08.2011
Pavel P..
odpojit a neřešit
10:45:16
12.08.2011
12.08.2011
Jarinko
Zatmelit tekutym kovom a hotovo, pripadne prevrtat a zanitovat.
10:04:22
12.08.2011
12.08.2011
Mirda
Zavařit a vybrousit ještě jednou.
09:21:47
12.08.2011
12.08.2011
Nepér
To je co za sání? Favorití, nebo 742.136?
Do vody se probrousíš vždycky, když je třeba víc, než cca 27 mm ;) Co s tím? No vyplnit zevnitř PU pěnou a nevyhřívat...
Nebo je řešení použít spodek ze sání na 50kW BMM Favorita, který má v sérii 27 mm a na 30 by probrousit mělo jít, a převařit přírubu z karburátorovýho sání. Saky má ode mne od prosince 2010 tři páry Favoritích sání Lekr/BMM na předělání. Poslední půlrok mi neodpovídá na SMS a nebere telefon.
Do vody se probrousíš vždycky, když je třeba víc, než cca 27 mm ;) Co s tím? No vyplnit zevnitř PU pěnou a nevyhřívat...
Nebo je řešení použít spodek ze sání na 50kW BMM Favorita, který má v sérii 27 mm a na 30 by probrousit mělo jít, a převařit přírubu z karburátorovýho sání. Saky má ode mne od prosince 2010 tři páry Favoritích sání Lekr/BMM na předělání. Poslední půlrok mi neodpovídá na SMS a nebere telefon.
07:04:47
12.08.2011
12.08.2011
Čokin
-> Urbi: Kuva, tak je je voe pruser jak jsi ve vodě, asi bych to zkusil zalepit epoxidem, třeba to bude držet, bylo by dobré hlavní lepení udělat zer strany vody. A nebo pak do Martinic a zkusit zavařit....
06:37:07
12.08.2011
12.08.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Urbi: velice pěkná práce, jdeš do oblíbených
01:20:31
04.08.2011
04.08.2011
Petr Urban
-> Čokin: Doma je,ale musím si nějaký drobnosti dodělat. Třeba celý sání a nalít spalováky případně doupravit.
20:22:11
03.08.2011
03.08.2011
Čokin
-> Urbi: Aááá pozor hlava je doma, tak to je jiná liga
19:05:35
01.08.2011
01.08.2011
Čokin
-> Urbi: Myslím, že to zhruba ty dva - tři týdny trvalo, zkus kdyžtak napsat Ugeenovi.
18:51:33
01.08.2011
01.08.2011
Petr Urban
ALL : Před dvěma týdny sem platil příspěvek virtu, jak dlouho trvá než mi otevřou více místa na fotky ?
18:50:27
01.08.2011
01.08.2011
Petr Urban
-> Čokin: A co se týče rýhy na tlumiči...není na prstech cítit,na nehet už maličko ano, to je jen tak vyfocené že je to dost...tak nevím jestli je dobrý nápad na to vzít třeba lapovací brusný papír 2000 ? Dám to tam asi a zkontroluju za 1 tis. km.
18:47:02
01.08.2011
01.08.2011
Petr Urban
-> Čokin: Pro hlavu jedu teď,ale budu si muset to sání dobrousit,říkal že udělá max. prvních 5cm,že na to nemá vercajk a že nemá čas,no hlavně že ta hlava je u něho od října minulého roku a to ještě musím sehnat tlustší těsnění, protože IvanC jak mi dal tu hlavu napůl hotovou, tak už byla snížená tak že teď vychází KP 11,3,takže kde sehnat tlustší těsnění ? Sem dost zvědavý na provedení a cenu,už mi slibuje měsíc že to bude a pořád výmluvy s časem.
Já sem ten zadní tlumič podložil na jedné straně o 6mm a na druhé o 4mm,aby ten držák nebyl tak vyvrácený a nemačkal stranové tu gumu a tu dosedací plochu v držáku sem zklepal na rovno a vzal z ní trochu flexou, ten držák neotáčej rozhodně, to někde vemeš o cestu pak, ufikni cca 1cm na tom držáku včetně té podložky a navař velkou tlustou podložku od nás ze šroubárny.. 1cm rezerva k tomu centimetru co tam je když sem skákal po dorazech bez pružin už stačí,dá se s tím jezdit i tak,úprava je jen pro klid.
Já sem ten zadní tlumič podložil na jedné straně o 6mm a na druhé o 4mm,aby ten držák nebyl tak vyvrácený a nemačkal stranové tu gumu a tu dosedací plochu v držáku sem zklepal na rovno a vzal z ní trochu flexou, ten držák neotáčej rozhodně, to někde vemeš o cestu pak, ufikni cca 1cm na tom držáku včetně té podložky a navař velkou tlustou podložku od nás ze šroubárny.. 1cm rezerva k tomu centimetru co tam je když sem skákal po dorazech bez pružin už stačí,dá se s tím jezdit i tak,úprava je jen pro klid.
17:59:58
01.08.2011
01.08.2011
Čokin
Tak GAZy splnili moje očekávání a fungují perfektně. Jediné co mě štvalo bylo množství nutných úprav, a souhlasím s Eidym. Fukčně mě ty tlumiče dost překvapili a jsem nadmíru spokojený.
-> Urbi: To je ten tlumič z té sady s kratší dorazovou plochou?Docela blbý asi bych se to snažil aspon rozbrousit a rozleštit, jinak to gufero dostane na prdel.
Co hlava kdy bude, jsem na to zvědav.
Vrba: Myslíš, že je blbý nápad otočit tu misku zadního uchycení tlumiče jakoby opačně a dovařit ji dosedací plochu? Dostal bych se zase o nějaký cca 1-1,5 cm níž což se v mém případě docela počítá.
-> Urbi: To je ten tlumič z té sady s kratší dorazovou plochou?Docela blbý asi bych se to snažil aspon rozbrousit a rozleštit, jinak to gufero dostane na prdel.
Co hlava kdy bude, jsem na to zvědav.
Vrba: Myslíš, že je blbý nápad otočit tu misku zadního uchycení tlumiče jakoby opačně a dovařit ji dosedací plochu? Dostal bych se zase o nějaký cca 1-1,5 cm níž což se v mém případě docela počítá.
17:27:41
01.08.2011
01.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 01.08.11 16:39:42: Jenže ty přední na naše auta jsou původně na Mini Cooper dozadu pokud mě paměť neklame. Proto asi ten vývoj jiným směrem než máme my. U Spaxe se zas dost často posere ten čůrek a tečou takže si nevybereš GAZ na mě působil lépe.