Petr/Rapid 1.5 Petr/Rapid 1.5

komentáře | popis | fotky | Petr Urban | 28.08.18 09:41 | 290x v oblíbených
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :

- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru



KOUPÍM :

- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ

- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší



Minulost (Žlutý Rapid 130) :

- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)

- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video



Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)



Karoserie:

- Komplet GO, vyztužená,

- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie

- baterie v kufru

- barva glazurit - zelená 06.05.18...



Přední náprava:

- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,

- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny

- pružiny Speedpro okruh,

- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport



Zadní náprava:

- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,

- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.

- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,

- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení



Kola:

- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15

- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama

- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy



Brzdy:

- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení

- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie



Převodovka:

- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky

- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly

- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,

- rozpěrka proti slisování 3 st.

- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,

- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek

- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové

- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm

- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.

- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu



Starý motor po bývalém majiteli :

- blok Felicia, klika Fabia

- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5

- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8

- hlava Felicia 50KW s min. úpravami

- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven

- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou

- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu

Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.



Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:

1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie

Petr/Rapid 1.5 - komentáře:

16:44:43
01.08.2011
havlik
-> Urbi: se ojede
16:43:18
01.08.2011
Petr Urban
Není to moc černé s nánosy ? Čistívá se to nebo to nechat tak a nandat hlavu.
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 01.08.2011 16:43:18
16:39:42
01.08.2011
Eidy
-> Urbi: Jsem teda zvědavej. Myslím, že poteče, ale přeju ti aby netekl. A ty nadstavce jsou fakt šílený. Nevím, proč jsou takhle divně "kratší". Když nabízím něco na nějaký auto, tak aspoň zaměnitelný za sériový díly a u lepších tlumičů snížení předpokládám a dle toho to vyvýjím a nabízím, ne?!

Tak bych to aspoň udělal já.
16:12:02
01.08.2011
Petr Urban
-> Eidy: Štve mě jen ten škrábanec a že jsou zkrácený o ten nepochppitelný nádstavec našroubovaný na pístnici, jinak dle mě velice dobře fungující tlumiče dle toho co sem se vezl,su zvědavy na mém autě až to projedu a hlavně zda zrovna tento tlumič nebude téct.
16:04:30
01.08.2011
Eidy
No když vidím ty detaily tlumičů, jsem rád, že mám SPAXy. Tohle zpracování nevypovídá zrovna o nejvyšší kvalitě. Nebo aspoň na mě to dělá divný dojem.
16:00:48
01.08.2011
Petr Urban
Asi precizní práce a zacházení s tlumiči při výrobě 10 8
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 01.08.2011 16:00:48
14:22:39
22.07.2011
Vrba
-> Urbi: je to malo,...misku prevarit o 15mm a podlozky koupit velke ve sroubkarne
14:17:40
22.07.2011
Petr Urban
A ty větší gum. podložky nesednou do těch škodováckých misek, mám je takle níčit viz. foto nebo raději dat pemitovské tvrdé ?
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 22.07.2011 14:17:40
13:59:46
22.07.2011
Petr Urban
Nechal sem auto bez motoru a bez zadních pružin klesnout na gum. dorazy, poskákal sem to ještě co sem mohl a zadní tlumiče chodí 13mm od svého dorazu. Myslíte dostatečná rezerva viz. foto? Na fotce jde vidět řešení výrobce jak ztratil 2cm nádstavcem pístnice o které to má míň než vlečkový tlumič a to mám kyvkové domky, takže další ztráta 3cm.
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 22.07.2011 13:59:46
upraveno 1x, naposled 22.07.2011 14:02:28
13:49:48
22.07.2011
Petr Urban
-> Vrba: Paráda, popřípadě to udělám vepředu stejně, i když mám vyvařené ty domky o 3,5cm v kufru, mám na místo pásoviny ten origo doraz otočený dolů, takže mi to chodí hlouběji.
07:37:44
22.07.2011
Vrba
Tak jsem měl vcera tlumice venku a dival jsem se kam az chodí-a končí cca 1cm od dorazu tlumice (najeto cca 400 kilaku po vsemožnych cestách a nešetrným způsobem). Tak jsem jeste namontoval zpatky původní doraz,který jsem zkrátil cca na polovinu a upravil jsem horni ulozeni tlumice tak,ze jsem vyhodil spodní opěrnou podložku na které sedí guma silentbloku,tu gumu jsem provrtal aby ní prošla zesílená část nádstavce pístnice a nechal sednout az uplně dolů na tu čepici.Potom shora vychází pro dotažení namontovat obě ty originální gumy (tlumič trčí více do kufru).Tímhle jsem získal další cca 1cm k dobru. Tímhle to beru jako uzavřené a doladěné.Tuhost 10.
21:37:00
21.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 21.07.11 12:37:07: Dynamické zatížení je zcela něco jiného než to zkoušet na místě. Já s autem na místě propéruju svýma 70+kg tak 1 - 2cm víc ani ň, ale za jízdy je to zcela něco jiného a problém jsou hlavně díry. Běžně to na dorazy nechodí vůbec, ale když je díra a nebo přeletíš obrubník tak věř, že to dorazy otestuje.4
upraveno 1x, naposled 21.07.2011 21:37:49
12:37:07
21.07.2011
TTomas
-> Urbi: Zkousel jsem to pochopitelne jeste v garazi prizvednutim kola.
01:11:16
21.07.2011
Petr Urban
-> TTomas: S těma 210mm to ale na dorazy chodí. A jak si to zjišťoval zda to chodí na dorazy ? Jen pocitově při jízdě ?
18:10:32
20.07.2011
TTomas
-> Urbi: Mam tam 230mm pruziny a na dorazy to nechodi.
upraveno 2x, naposled 20.07.2011 18:12:40
15:17:05
20.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 20.07.11 14:29:54: Mohl by jsi mě oměřit rozměry těla tlumiče a jeho délky při stlačení, vytažení? Já se svýma HP co mám lehce podležené třeba obyč podložkama jsem i při max. propružení pořád tak 1,5cm před jeho dorazem. Ono doraz se dokáže sakra zmáčknout což je tady vidět kde jsem heveroval jen jedno kolo na horu bez pružiny: skoda-virt.cz/cz/.../1431 84-to-t



Při opravdu velké ráně to takto může jít. Kov na kov to nešlo v té konfiguraci ani po přeletění obrubníku v Mostě a že to byla pecka když mě to zničilo kolo a vzadu poloosa brousila kasli.
upraveno 1x, naposled 20.07.2011 15:17:26
14:29:54
20.07.2011
Petr Urban
-> TTomas: Ale pokud to máš snížené jako my...tzn. originál doraz v nápravnici je zároven s dolním ramenem, jakoby zarovno, tak ti to na 100% chodí na doraz tlumiče, i když tam máš ten kratší gumový na pístnici. A to já nechci, chci aby náprava fungovala pomocí pružiny a tlumiče a né dalších gumových členů, jen v extrémních situacích chci aby zasahovali.
15:43:43
19.07.2011
TTomas
-> Urbi: O tom jsem vam s Vrbou rikal. Musi se to vzdy o par cvaknuti doladit. Jinak jsem koukal k sobe na auto a mam ty s kratkejma prachovkama a nejspis teda i s malym dorazem. Patrne se teda jedna o starsi provedeni.
Extreme Tyres