skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
09:21:38
18.08.2013
18.08.2013
Petr Urban
-> Star LC20: Toš cosi se dělá, ale chuť není skrz zklamání chovancem a času už vůbec. Navíc moto mě teď nějak více chytlo.
13:50:11
15.08.2013
15.08.2013
MOLSO
-> Star LC20: hnidopichu
12:51:03
15.08.2013
15.08.2013
Star LC20
Peťo děláš něco, nebo zahálka, nebo co?
00:17:55
16.04.2013
16.04.2013
Šediváček
-> Urbi: No rozdíly tam jsou v desítkách gramů A to ještě můžeš mít různý toleranční třídy u ojnic, u pístů to není tak divoký. Ale 10g by se tam taky našlo, takže když někdo odlehčuje aby se dostal na hmotnost, jakou má druhej v sérii.... Ukázky si nechám pro sebe, na tyhle poznatky bylo potřeba hodně motorů rozebrat Pročpa myslíš, že byli tolerance ve výkonu motoru, ve finále máš jeden motor s 50 a druhý třeba se 60koňma, pro domácí trh tak se 48 Jako se všim.
14:51:15
12.04.2013
12.04.2013
Petr Urban
-> Šediváček: Ano, je stočený. To by mě teda zajámalo jaké jsou hmotnosí rozdíly těch ojnic 742,136 vs. Fel. a rozdíly těch pístů, dle mě minimální. Zvážit, předložit důkazy !
22:16:48
11.04.2013
11.04.2013
Šediváček
-> Urbi: Jen tak pro upřesnění, pravděpodobně nemáš feldovou, ale favoriťáckou (nebo 742.136) ojnici. Jak podle vzhledu, tak podle váhy A pístů se dělalo taky dost typů a hmotností. Ale to už neřeknu, co to je zač, je to dlouho. Ojnice jsem vážil nedávno Ale každopádně ten nový píst je hodně hezká hodnota, na takový vrtání. Asi nějaký koncern s utočenou kompresní výškou, že nemá žádnou značku.
12:00:04
11.04.2013
11.04.2013
minno
-> Urbi: pekné hmotnostné porovnanie :)
12:50:46
06.01.2013
06.01.2013
Čokin
21:09:53
04.12.2012
04.12.2012
Arnold
-> Urbi: nádhera s těma kolečkama
20:59:40
04.12.2012
04.12.2012
Matysek007
Hmmm OZ jí sluší ;)
00:19:06
22.10.2012
22.10.2012
Kurier Grobar
-> Urbi: Co to za dziwne koła ?
20:21:22
17.10.2012
17.10.2012
ochoda
ty OZ sou uplne krasny na tom
20:29:13
10.09.2012
10.09.2012
Felinka 1.3mpi
OZetka mu sluší
20:20:06
10.09.2012
10.09.2012
jarda.u1
-> Urbi: moc pekny kolecka
16:14:36
10.09.2012
10.09.2012
Placko
moc pekné kola
15:11:28
10.09.2012
10.09.2012
Petr Urban
-> koko: To je moc 5,63 metrů za 1 rok a jak to půjde do garáže tak to samí, takže 11 metrů celkem a pokud se nedovolám tomu hodnému pánovi co dělá motor, tak tento rok ty metry už nepřibudou Asi sem mu pěkně
PS : Kola jsou boží, furt na to auto čumím, až je mladá nasratá jak to vidí Ale dozadu nutnost 1,5 cm podložky, furt je to moc v lemu, to se mi nepáčí.
PS : Kola jsou boží, furt na to auto čumím, až je mladá nasratá jak to vidí Ale dozadu nutnost 1,5 cm podložky, furt je to moc v lemu, to se mi nepáčí.
15:03:35
10.09.2012
10.09.2012
koko
-> Urbi: Ty jo letitý posun, celých 15 m:)
Ale vážně, nevypadá to zle
Ale vážně, nevypadá to zle
18:20:34
10.08.2012
10.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 10.08.12 12:23:01: Na fotkách teda vypadají fakt zlaté o stříbrné mám jinou představu. Pravda na netu chodím v práci a doma na obyč NTB co je jen na net. Monitor co má zkalibrován na fotky mám na druhém PC kam mě net nesmí...
-> Urbi: Aha, jasný
-> Urbi: Aha, jasný
12:23:01
10.08.2012
10.08.2012
U-Geen
-> Urbi: na fotkach teda vypadaj stribrny i pri tom zapadu slunce :-) Mozna by si T2 mel zkalibrovat monitor.