-> Čokin: Děkuji za povzbuzení k práci od kamaráda, za to si kámošů určitě budu vážit.
-> Tuner#2: Nebyly zlatý, možná to tak vypadá na předchozích fotkách, je to foceno při západu slunka Nikonem za 2 tis. Na posledních fotkách je vidět opravdová barva a stav. Ty kola jsou docela tmavý a nelesklý a dívej na foto níže... jde o to jak to vyfotíš, to ty budeš vědět nejlíp. err0neous.org/mbz/oz_supe
rleggera_1000.jpg
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
16:06:58
09.08.2012
09.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Proč jsi nenechal OZtka zlatý?
16:03:29
09.08.2012
09.08.2012
Čokin
-> Urbi: Nehaž všechno na Chovance, kdybys místo leštění pičovinek to za jeden víkend zprovoznil můžeš jezdit. S takovou to auto nepojede ještě min. rok. Někdo má auto na ježdění a někomu hold jen stoji v garáži......
15:50:34
09.08.2012
09.08.2012
Petr Urban
Všechno má svůj čas pánové. Řeším nejednu věc a čekám půl roku na motor který je u CHovance, tehdy mě říkal že do května ho bude mít,... není nad profesionalitu.
15:43:24
09.08.2012
09.08.2012
minno
-> havlik: vyzerá to výborně, ale nejede to - to je dost podstatná závada na auto
15:40:27
09.08.2012
09.08.2012
havlik
No tak eště to zprovoznit aby to jelo
19:04:58
27.07.2012
27.07.2012
Petr Urban
OK, nechám jen vybroušené teda, děkuji všem za rady.
20:06:15
26.07.2012
26.07.2012
jarda.u1
-> Urbi: mam to viko uplne stejne udelane jako ty
15:48:24
26.07.2012
26.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
Já to mám jen vybroušené bez laku a 6 let pořád stejné.
15:28:55
26.07.2012
26.07.2012
čert
-> Urbi: mám to taky nezalakované asi 4 roky a vypadá stále dobře...
13:23:13
26.07.2012
26.07.2012
Eidy
-> Urbi: Neboj, moc to nezajde. Ono se to nezdá, ale kolem motoru se točí trocha mastnýho vzduchu a udělá to mikrofilm. Stačí to občas přelíznout hadrem a dobrý. Já to měl takhle asi 3 roky a žádné velké zhiršení nenastalo.
13:15:44
26.07.2012
26.07.2012
Petr Urban
-> fortkiller: Smirk. papírem na molitanu sem trochu pobrousil víko, nechal ho nakomaxitovat černým matem a vzal jen lamelovým kotoučem hrubost 60 co vidíš na obrázku, ale protože sem si dal otáčky cca 20 000 ot.,tak to bralo krásně rovnoměrně - 10min. Je to akorád dobře vyfocený z úhlu, jinak je to ještě hnusný, vezmu kus rovného dřeva, nalepím přes oboustranku papír hrubost 800,1200,... a ještě se to musí dotvořit, ale bojím se že když to nezalakuju průhledným lakem, tak to bude rychle zacházet na motoru a když zalakuju, tak to bude hnusný, protože už nebude černý mat ale černý lesk
06:06:18
26.07.2012
26.07.2012
fortkiller
-> Urbi: ten dekl je moc pěknej, jak si toho docílil? To je nějak leštěný?
00:56:43
13.07.2012
13.07.2012
Petr Urban
-> radekp: Jo Němcovi to půjde, o něm sem uvažoval hned jako o prvním, ale nemám s ním osobní zkušenost...tak sem zvědavý co na to řekne a hlavně kolik bude chtít...
18:09:19
12.07.2012
12.07.2012
radekp
-> Urbi: tak už máš konečně kolesa...Němec opravuje kola, co je dát jemu?
07:49:54
10.07.2012
10.07.2012
Petr Urban
-> dakar.cz: Neposkládaj, poskládám. Než bych se ho od Chovance dočkal poskládanýho, tak mi vypadnou i zbytky vlasů :( Takže mu každou chvíli volám, aby udělal jen ty strojní věci a zbytek si udělám doma zřejmě. Odpol. tam jedu se snímačem pro Ingnitech, aby se mohla vyvážit klika konečně, to teď viselo na mě...Ignitech poslal kolečko na řemenici na prd, takže se rýsovalo a dělalo kolečko laserem nové pro snímání otáček na řemenici. Chovanec ale nemá futra do ojnic a prej je Kolben zadrbal s objednávkou a má to přijít zas až v srpnu, tyhle řeči už mě ale pěkně mrdají, takle by se kurva neměla řešit zakázka kterou má od února. Měl to všechno naobjednávat dávno,stejně je to jen výmluva. Takže výstraha pro ostatní, pokud si od něho berete vačky, pístní sady atd., tak v pohodě. Ale pokud vám bude něco dělat na zakázku, chce to asi větší důraz na to kdy to má být nebo i oslovit někoho jiného. Palec dolů.
19:03:44
09.07.2012
09.07.2012
dakar.cz
-> Urbi: Toš ale škoda,žes nebyl. Akce to byla fakt dobrá a hlavně se tam dalo potkat dost lidí.
A už máš aspoň nějaký ten nouzový motor poskládaný a nebo pořád čekáš,až ti poskládají ten tvůj?
A už máš aspoň nějaký ten nouzový motor poskládaný a nebo pořád čekáš,až ti poskládají ten tvůj?
18:58:06
09.07.2012
09.07.2012
Petr Urban
-> m8rinek: Určitě za to nemůžeš, tak jsem o říct nechtěl, pokud to tak vyznělo ! Nové sehnat nejdou a já jsem velice rád že si to pro mě udělal a vážím si toho ! Jen sem prostě tu investici nečekal, ale dám ji, kola jsou vyjímečná.
16:04:50
09.07.2012
09.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 09.07.12 13:19:44: NZ a není to jen mohe rada, takto se dělají i nová kola. Základ šedivá prášková vypalovací neb ideálně přilne na surovou slitinu (pod mokrou bys musel vymejšlet podklad něco jako Galvinol apod.) a pak se kolo jen z venku stříkne třeba stříbrnou. takto mám svoje ATSa a takto to dělá většina výrobců. To co radí v autolakovně nemusí být nutně to nej protože s kolama jich moc zkušeností nemá, alespoň u nás co jsem se ptal...