skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
21:24:58
10.11.2011
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: Pěkně popraskanej píst, u jaké benzinky tankuješ? Takto popraskaný píst mezi kroužky muže mít za následek malé oktanové číšlo!
21:23:26
10.11.2011
10.11.2011
Petr Urban
-> m8rinek: OK.
21:11:55
10.11.2011
10.11.2011
m8rinek
Pánve nech jak jsou...
10:07:41
17.09.2011
17.09.2011
Alenka
-> Urbi: no, neco tam urcite muselo byt spatne a muselo to byt HODNE spatne, protoze kdyz pist zajde na dlouhodobejsi detonace, tak nese znamky prehrati, na vrchliku je vytrhany material, jsou opalene hrany atd. a tenhle vypada uplne normalne, takze to muselo jit raz na raz. Na pretaceni trpi vsechno jen ne pisty samotne, takze tady bych problem nevidel.
Osobne bych to videl tak, ze to chvili jezdilo s tema poradnyma "cinkacima" detonacema, pist byl nacnutej a pak uz staci malo a jde do kytek.
Ja jsem najezdil s upravenou 1.4 vic nez 70,000km, vsechno jsem si ladil doma na kolene a kdyz jsem vyndal pisty, tak byly jen spinavy, jinak uplne v pohode, takze vsechno jde, kdyz se chce, jen je to asi holt obtiznejsi, kdyz se clovek musi spolehat i na nekoho dalsiho.
Osobne bych to videl tak, ze to chvili jezdilo s tema poradnyma "cinkacima" detonacema, pist byl nacnutej a pak uz staci malo a jde do kytek.
Ja jsem najezdil s upravenou 1.4 vic nez 70,000km, vsechno jsem si ladil doma na kolene a kdyz jsem vyndal pisty, tak byly jen spinavy, jinak uplne v pohode, takze vsechno jde, kdyz se chce, jen je to asi holt obtiznejsi, kdyz se clovek musi spolehat i na nekoho dalsiho.
08:18:32
17.09.2011
17.09.2011
Petr Urban
-> Alenka: Nějakou vyšší teplotu dle mě asi měl, ale protože byl už posledních min. 500km zníčený a bez tlaku, tak se zakarbonoval a možné přehřátí třeba není viditelné ? Dříve po zdechnutí se motor ještě 3x převalil samozápaly, teď po složení už ani náznaku po tomto jevu ani po ostré jízdě.
23:54:04
16.09.2011
16.09.2011
Minik03
Hoši má tohle cenu?
23:43:44
16.09.2011
16.09.2011
Petr Urban
-> Ivan,C: Cape víš dobře že by to nikdo nekoupil, proto si mi to tak mocně vnucoval a mluvil o autě v superlativech. Já bych auto nikdy nestavěl, protože si umím přiznat že na udělání kastle já nemám, ty si sám přes sebou neumíš přiznat nic.
23:39:29
16.09.2011
16.09.2011
Petr Urban
-> Ivan,C: Od jiných, od koho ? Zase jenom vaříš z vody. To jestli se to zníčilo mě nebo ještě tobě jě jedno, zkurvilo se to kvuli rozdělovači. Narozdíl od tebe právě svůj názor mám. Ty si bral všechno co si slyšel od debila Mrkvana jako dogma a taky si to tak interpretoval dále. Tebou do nebe vychvalovaný rozdělovač od mistra Poláška byl normální origo zmrd.
23:25:30
16.09.2011
16.09.2011
Ivan,C - zrušená registrace
-> Urbi: urbi já vím jak si s tím autem jezdil, že si před vrbou jezdil slušně nic neznamená, ale vím to od jiných, jediný co umíš tak je akorát pičovat na ostatní jak s tebou každý vyjebal jak kdyby ti pořád někdo ubližoval, sory že jsem ti to auto prodal a že neumíš veškerý tvoje teorie, který si někde slyšel nebo četl přenést do praxe a udělat si svůj názor, vzhledem k tomu že jsem s tím autem najezdil úplný hovno a skoro jsem s tím autem ani neprasil tak to nesváděj na mě to že sis to zavinil sám, pomlouváš každýho a vychvaluješ akorát toho kdo ti akorát řekne to co chceš zrovna slyšet. Nešiř o mě tady pičoviny, když si ted tak chytrý tak sis to auto měl složit sám od začátku a nebo si koupit uplně nový, ale to bys stejně nebyl spokojený. Já jsem to auto prodal z důvodu toho že jsem prostě končil se škodovkama a už mě to nebavilo, auto nebylo dodělaný uplně jak jsem si představoval a to jsem ti sám říkal, tak se do mě neser, kdybych to věděl že to tak dopadne tak radši počkám a prodám to někomu kdo si toho bude vážit a ne akorát pičovat a šířit takový keci.
23:13:32
16.09.2011
16.09.2011
Petr Urban
-> Ivan,C: Pěkně zajímavý bludy píšeš stejně jako si mě pokaždé o autě namluvil ! Navíc každou chvílu říkáš něco jinýho jak Mrkvan. Mám doma nakreslou křivku dle stroboskopu toho údajně upraveného rozdělovače, je možná ještě strmější než origo 120, proč to nedetonovalo s údajně upraveným je, že si dal prostě ten předstih menší, navíc je u tebe ještě silná autosugesce a to že věříš kecům úpravce Mrkvana, který pokaždé říká něco jiného jako ty. Dokud tam byla tvá seriová hlava, bál sem se jezdit přes 5500 ot. (skutečných 5000,tvůj zuse údajně perfektní Pal otáčkoměr o 500 přeměřuje jako všechno co bylo údajně perfektní při prodeji a ted všechno řeším znova), a to ti Vrba může dosvědčit jak opatrně sem s tím jezdil, protože to stejně nahoře jet nechtělo, s autem sem od tvého prodeje najezdil max. 1000km a to ve velice slušném režimu,laborovalo se až s Vrbou rozdělovačem. Takže není možné že by se to zkurvilo nějakým mým přetáčením. Motor sem vytáčel až ted po složení a to s předstihem 32st. max, píst byl špatný zřejmě hned při prvním startu, protože to jelo jakoby na 3, při přidání plynu na 4 válce. Než sem začal vůbec tvým rozdělovačem točit, udělal sem si na něm rysku kde byl a ty si mi ho dával tak že v nejvyšších ot. bylo cca 45st. Ty zase vykládáš jen těžce nepodložené věci co se jen domníváš nebo ti někdo řekl. Rozdělovač byl nastaven na té nejspodnější hranici aby to vubec nechcípalo, protože na jakékoli seřízování na karb. už to nereagovalo a to všechno jen kvuli tomu že to byl rozdělovač horší než origo 120. V životě nikdy by si neuznal že by si mohl něco dělat špatně nebo že je něco taky tvé přičinění. Ty sis hlavně s autem už nevěděl rady,narychlo si poskládal polomotor neodladěný,mě se navykládal hromady keců o perfektní vyladěné káře a byl si rád že ses toho střepal za takový těžký prachy. Nepiš mi sem, nestojím o tvé doměnky co ti někdo navykládá.
21:41:40
16.09.2011
16.09.2011
Ivan,C - zrušená registrace
-> Alenka: z jetýho motoru, ten motor měl před úpravou najeto 30t km, pak tam byla 284 vačka se kterou jsem najezdil já 10t km, urbi pak dělal hlavu, spodek zůstal stejný, jestli to spíš není tím že ten motor přetáčel přes 7000 ot. to by byla pro ty sériový písty smrt. Rozdělovač byl dobrej, protože když jsem zkoušel seriový uplně nový ze 120 tak to byl detonátor jak cip, tak jsem zůstal u rozdělovače který jsem měl od Poláška a volnoběh mě to drželo i při 0 st. základním předstihu.
15:07:52
16.09.2011
16.09.2011
Alenka
-> Vrba: aha, tak buhvi co tomu vlastne bylo. Ty pisty byly vytazeny z jety seriovky, nebo uz predtim byly v nejakym lepsim motoru?
14:52:31
16.09.2011
16.09.2011
Vrba
-> Alenka: Ten motor jel na 3 valce hned po složení,takže pist už byl KO,nelze tedy soudit z momentálního vzhledu.
14:26:16
16.09.2011
16.09.2011
Alenka
-> Urbi: ten tvuj pist se nijak zvlast neprehral. Prehraty pisty vypadaj jinak, tvuj byl az na vykouslej mustek uplne normalni.
12:53:15
16.09.2011
16.09.2011
Dušan
-> Urbi: kolik jsi predtim jezdil predstih ?
12:47:32
16.09.2011
16.09.2011
Ivan,C - zrušená registrace
-> Urbi: Urbi kdybys raději neházel vinu na ostatní a něco dělal, ten rozdělovač byl dobrej, ale když si začal do toho mrdat tak sis to pokazil sám, já jsem volnoběh neřešil zýšením předstihu jak ty, tak to tady furt nehaž na mě. Já jsem měl motor seřízený vždycky aspon tak že se mi píst nikdy nepropálil, tak hledej chyby u sebe.
11:49:15
16.09.2011
16.09.2011
Petr Urban
-> Vrba: Jo je to tak. Nebude tak velký problém v pístech jako spíše v lidech :)
Fel. píst asi dovolí větší prasácké zacházení,ale fab. už ne. Takže budu začínat ladit s úplně bohatou směsí a s max. předstihem do 30 st. Ten píst se nezníčil ani tak chudou směsí, ale hlavně detonacema, protože karb. od Mucka byl hodně bohatý 1st.: tr.130/vz.200, výfuk úplně černý, ale bohužel předstih se pohyboval někde kolem 40-46st.,to jsem nevěděl dokud sem nekoupil sroboskop, byl sem IvanemC ujištěn o upraveném rozdělovači k 280 vačce, přitom to byl normální originální roz. a ho někdo ojebal a já ani tehdy netušil jak správně by se to mělo chovat a jet. Takže vlivem toho že směs se zapalovala velice brzo a téměř do protipohybu pístu, píst se tímto velmi přehříval a detonace ho zníčily. Samotné detonace píst asi nějaký čas vydrží, ale zřejmě né když je přehřátý a já si pořád dřív říkal proč musím zdechat přes kvalt...spal. prostor byl uvařený a vznikaly samozápaly, skrz vačku musely být hodně otevřené klapky, takže směsi se tam dostávalo i po vypnutém klíčku.
Fel. píst asi dovolí větší prasácké zacházení,ale fab. už ne. Takže budu začínat ladit s úplně bohatou směsí a s max. předstihem do 30 st. Ten píst se nezníčil ani tak chudou směsí, ale hlavně detonacema, protože karb. od Mucka byl hodně bohatý 1st.: tr.130/vz.200, výfuk úplně černý, ale bohužel předstih se pohyboval někde kolem 40-46st.,to jsem nevěděl dokud sem nekoupil sroboskop, byl sem IvanemC ujištěn o upraveném rozdělovači k 280 vačce, přitom to byl normální originální roz. a ho někdo ojebal a já ani tehdy netušil jak správně by se to mělo chovat a jet. Takže vlivem toho že směs se zapalovala velice brzo a téměř do protipohybu pístu, píst se tímto velmi přehříval a detonace ho zníčily. Samotné detonace píst asi nějaký čas vydrží, ale zřejmě né když je přehřátý a já si pořád dřív říkal proč musím zdechat přes kvalt...spal. prostor byl uvařený a vznikaly samozápaly, skrz vačku musely být hodně otevřené klapky, takže směsi se tam dostávalo i po vypnutém klíčku.