skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
08:28:24
16.09.2011
16.09.2011
Vrba
-> Tuner#2: Osobně po zkušenostech bych si tipl,že největší problém u tohoto je o něco vyšší předstih než ideální popřípadě maličko chudší směs a v důsledku toho neustálé vnitřní přehřívání motoru a oslabení pístů.Sám jsem nějakou dobu jezdil na chudou směs se spotřebou 6 litrů-ladil jsem karburátor 613 a nějak se to nedařilo.Ovšem nikdy jsem to nepřeháněl s předstihem a nebylo mi proti srsti jezdit i -5st. při zastaveném motoru.Problém těch vylámaných pístů je tedy dle mě vnitřní přehřívání a motor ani detonovat nemusí.
20:00:06
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
Začínám mít pocit, že je to ale jen u 1,4. On už Saky a Veron ještě když sem chodili psali, že ty Fabia písty k tomu mají daleko větší sklony - respektive jsou náchylnější na špatnou směs. Sice Vrba dokazuje, že to jde, ale jinak těch problémů je fakt hodně
19:34:07
15.09.2011
15.09.2011
Marty_pv
-> Urbi: no ty kráso, takže další detonacema popraskaný písty na virtu? Začínám být rád za tu stříkačku, tohle je nepříjemný
11:53:27
15.09.2011
15.09.2011
Dušan
-> Mirda: taky mivam 16
11:20:27
15.09.2011
15.09.2011
Petr Urban
-> Mirda: To je na tom měřáku,nevím co to je za jednotky. KP je ted 10,65 - 10,7.
11:16:47
15.09.2011
15.09.2011
Mirda
Proč tam máš tak velký tlaky? Neni 16 až mnoho?
09:45:29
15.09.2011
15.09.2011
lukynn105l
Ty šupinky v oleji jsem měl také-po vypuštění oleje z motoru po GO,vypouštěl jsem ho cca po prvích 1000km,myslel jsem že jsem něco udělal špatně tak jsem sundal vanu a aspon kouknul na oj. ložiska a vše bylo v pořádku.Takže ty šupinky jsou v oleji z motoru po GO asi normál,pokud tam neplavou kusy 0,5 x 0,5mm.Při další výměně oleje po 8000km v pořádku,monžná lehce ale zanedbatelně.
09:39:47
15.09.2011
15.09.2011
VeTeV
-> Urbi: hliník je paramagnetický - takže to asi nepůjde :-)
09:38:02
15.09.2011
15.09.2011
Dušan
-> Urbi: z toho pistu tam vzdycky neco odlitne, nebal bych se toho
09:28:19
15.09.2011
15.09.2011
m8rinek
-> Urbi: S tim sháněnim magnetu na hliník si děláš srandu viď?
09:26:00
15.09.2011
15.09.2011
Petr Urban
-> Eidy: -> sep: Budu doufat že je to hliník jen z pístů a né třeba s uložení vačky. Ale proč to nemaže je mi záhadou, jdu rozebrat ještě olej. čerpadlo.
09:17:51
15.09.2011
15.09.2011
Eidy
-> Urbi: Jestli nemáš magnet na hliník :) bude to jak říká sep.
09:10:24
15.09.2011
15.09.2011
sep
-> Urbi: :šupinky bude hliník nebo kompozit když to nevzal magnet....
09:07:12
15.09.2011
15.09.2011
Petr Urban
-> Eidy: Tak po projetí oleje magnetem na magnetu nezůstalo absolutně nic, takže nevím co se to třpytí v oleji ? Možná bych to typl na nějaké úsady či frakce karbonu nebo něčeho co vzniká při hoření z profoukajícího pístu na 1 válci...viz. foto.
17:23:41
14.09.2011
14.09.2011
Eidy
-> Urbi: Tak ale jestli je motor seskládanej z nových dílů, tak to bejvá, než se ohladěj všechny otřepy na ložiskách, čepech atd. Ačkoliv tohle by měl chytit olejovej filtr. A nebo jsou tak jemný, že ne. Nevím, neviděl jsem, nemůžu posoudit.
16:10:40
14.09.2011
14.09.2011
Petr Urban
-> Dušan: ale ne v převodovce,ale v motoře a je toho úplně plný olej, stačí ten vypuštěný přejet prstem a objeví se miliony malých třpytek.
08:49:28
14.09.2011
14.09.2011
Dušan
-> Urbi: piliny na vypustaku budou vzdycky, Motor se opotrebovava kazdym km
08:10:45
14.09.2011
14.09.2011
Petr Urban
Mikroskopické piliny v oleji při vypuštění. Dnes rozebrání motoru.
08:50:05
13.09.2011
13.09.2011
Petr Urban
-> Tuner#2: Jj, nevypadá to zle,ale líbil by se mi nějaký s více detailní stupnicí...takže Equus je čína ? Tak to asi nebrat, jak já se nas...., tak koupím všecky ukazatele od VDO a s těch pěněz se pos....
PS: Kdo mátě ještě zkušenosti s tím EQUUS tlakoměrem oleje ? Už vám to někomu vypovědělo službu nebo dělalo nějakou neplechu ?
PS: Kdo mátě ještě zkušenosti s tím EQUUS tlakoměrem oleje ? Už vám to někomu vypovědělo službu nebo dělalo nějakou neplechu ?
17:51:26
12.09.2011
12.09.2011
Péďa17
-> Urbi: vždyt myslím po technické stránce že je pěkný