Petr/Rapid 1.5 Petr/Rapid 1.5

komentáře | popis | fotky | Petr Urban | 28.08.18 09:41 | 290x v oblíbených
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :

- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru



KOUPÍM :

- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ

- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší



Minulost (Žlutý Rapid 130) :

- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)

- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video



Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)



Karoserie:

- Komplet GO, vyztužená,

- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie

- baterie v kufru

- barva glazurit - zelená 06.05.18...



Přední náprava:

- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,

- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny

- pružiny Speedpro okruh,

- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport



Zadní náprava:

- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,

- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.

- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,

- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení



Kola:

- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15

- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama

- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy



Brzdy:

- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení

- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie



Převodovka:

- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky

- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly

- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,

- rozpěrka proti slisování 3 st.

- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,

- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek

- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové

- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm

- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.

- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu



Starý motor po bývalém majiteli :

- blok Felicia, klika Fabia

- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5

- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8

- hlava Felicia 50KW s min. úpravami

- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven

- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou

- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu

Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.



Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:

1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie

Petr/Rapid 1.5 - komentáře:

21:32:40
05.04.2012
Petr Urban
-> čert: Správně 3 Změna že mi nemlátil plech.
upraveno 1x, naposled 05.04.2012 21:33:42
18:22:22
04.04.2012
čert
-> minno: tipnul bych to na gumu z duše:)
15:34:30
04.04.2012
minno
-> Urbi: čau. pozerám, že máš medzi priečkou motora a šusplechmi nejaké "antirezonačné" podložky. Čo je to za materiál? Spoznal si nejaký rozdiel, keď si ich tam dal? :)
12:22:00
16.03.2012
Petr Urban
-> minno: Mám to z USA za polovinu, jeden hodný američan mi to dovezl, když jel sem. Už to má i dušan a ukazuje mu to stále bohatou směs, mrkni na diskuzi u jeho auta.
22:29:14
15.03.2012
minno
-> Urbi: som debil3 ma nenapadlo že Air/Fuel bude asi vzduch/palivo1 Zaujímavá vecička, vidím niečo také prvý krát. Ale aj cena bola teda poriadna pálka.
21:04:40
15.03.2012
minno
-> Urbi: merač spotreby? kde sa to pripája, aké sú tam čidlá?
07:08:37
06.02.2012
Vrba
-> Čokin: No já zas nevidím rozdíl v tom,jestli zapaluješ 4 válcový motorkovy a nebo automobilovy motor 2
17:32:12
15.01.2012
jango
moc hezký rapid dobrá práce :-)
15:34:02
01.12.2011
Nepér
Změna byla v horní toleranci přesnosti měření 3
11:28:29
11.11.2011
Petr Urban
-> Nepér: Neříkej mi že když s 15g ubereš na té špičce 2g, že to není poznat ? Já ubral 0,5g na špičce a myslím že odměřím něco jiného. Ještě se dají používat různé kombinace pružinek a jejich předpětí, to udělá nejvíce.
08:48:31
11.11.2011
Nepér
TCIP4, jednodušší 2CH verze
08:32:26
11.11.2011
Čokin
-> Vrba: Nějak na jejich stránkách nevidím nic vhodného na auta......dělají samé moto.8
06:45:25
11.11.2011
Vrba
Ignitech bych doporucil taky.Domluva bych naopak rekl ze je velice solidni a nabizí i perfektní spolupráci co se týká požadavků na výrobek ,a to i bez přirážky na ceně.Navíc nabídnou různé alternativy.Doporučuju.
22:51:00
10.11.2011
Nepér
Hm, a já zase budu dělat reklamu na Ignitech, sic je s nima trochu horší domluva 1

Funguje to výborně.
upraveno 1x, naposled 10.11.2011 22:51:32
22:02:21
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: A co něco takovéko, vyprdnout se na odstředivou regulaci a honit předstih elektronickou cestou.1 imfsoft.cz/hardware/produ kty.asp
22:00:38
10.11.2011
Nepér
Já odebral na obou 2g a grafy vycházely stále vcelku podobně. Myslím, že rozdíl v kritických otáčkách okolo 4100 rpm nebyl víc, než -2°. No a pak to šlo ven úplně, visí to jen na předepnutých pružinkách, trvale opřeno o doraz a zbytek časuje nějakej čip 1
upraveno 1x, naposled 10.11.2011 22:01:54
21:52:31
10.11.2011
Petr Urban
-> Athlonek: Mám více než uspokojující výsledky zatím :) Ale pořád hledám sv. Grál zapalovací, který budu možná v budoucnu hledat až v elektronickém zapalování.
21:47:13
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: Jo odstředivá regulace, to neni jen tak seřídit, obzvlášť na upraveném motoru.8
21:41:00
10.11.2011
Petr Urban
-> Athlonek: U euroil či OMV, ale špatná otázka, spíše co používáš za rozdělovač ses měl ptat. Ten za to může, protože v 6-7 tis. se s tím výfukem blbě rozlišují detonace sluchem, když sem ještě neměl stroboskop. Teď už to řeším rozdělovačem vlastních úprav a nabízím i vám pokud by jste chtěly upravit rozdělovač k vačcce do 300st. mohu to udělat i odměřit graf. Ale piště do zpráv o info.
Extreme Tyres