skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
21:32:40
05.04.2012
05.04.2012
Petr Urban
-> čert: Správně Změna že mi nemlátil plech.
18:22:22
04.04.2012
04.04.2012
čert
-> minno: tipnul bych to na gumu z duše:)
15:34:30
04.04.2012
04.04.2012
minno
-> Urbi: čau. pozerám, že máš medzi priečkou motora a šusplechmi nejaké "antirezonačné" podložky. Čo je to za materiál? Spoznal si nejaký rozdiel, keď si ich tam dal? :)
12:22:00
16.03.2012
16.03.2012
Petr Urban
-> minno: Mám to z USA za polovinu, jeden hodný američan mi to dovezl, když jel sem. Už to má i dušan a ukazuje mu to stále bohatou směs, mrkni na diskuzi u jeho auta.
22:29:14
15.03.2012
15.03.2012
minno
-> Urbi: som debil ma nenapadlo že Air/Fuel bude asi vzduch/palivo Zaujímavá vecička, vidím niečo také prvý krát. Ale aj cena bola teda poriadna pálka.
21:13:35
15.03.2012
15.03.2012
Petr Urban
-> minno: si vedle : www.nakupka.cz/vyrobek/pr
idavny-digitalni-budik-aem
-a-f-ratio-s-wideband-lamb
dou
21:04:40
15.03.2012
15.03.2012
minno
-> Urbi: merač spotreby? kde sa to pripája, aké sú tam čidlá?
07:08:37
06.02.2012
06.02.2012
Vrba
-> Čokin: No já zas nevidím rozdíl v tom,jestli zapaluješ 4 válcový motorkovy a nebo automobilovy motor
17:32:12
15.01.2012
15.01.2012
jango
moc hezký rapid dobrá práce :-)
15:34:02
01.12.2011
01.12.2011
Nepér
Změna byla v horní toleranci přesnosti měření
11:28:29
11.11.2011
11.11.2011
Petr Urban
-> Nepér: Neříkej mi že když s 15g ubereš na té špičce 2g, že to není poznat ? Já ubral 0,5g na špičce a myslím že odměřím něco jiného. Ještě se dají používat různé kombinace pružinek a jejich předpětí, to udělá nejvíce.
08:48:31
11.11.2011
11.11.2011
Nepér
TCIP4, jednodušší 2CH verze
08:32:26
11.11.2011
11.11.2011
Čokin
-> Vrba: Nějak na jejich stránkách nevidím nic vhodného na auta......dělají samé moto.
06:45:25
11.11.2011
11.11.2011
Vrba
Ignitech bych doporucil taky.Domluva bych naopak rekl ze je velice solidni a nabizí i perfektní spolupráci co se týká požadavků na výrobek ,a to i bez přirážky na ceně.Navíc nabídnou různé alternativy.Doporučuju.
22:51:00
10.11.2011
10.11.2011
Nepér
Hm, a já zase budu dělat reklamu na Ignitech, sic je s nima trochu horší domluva
Funguje to výborně.
Funguje to výborně.
22:02:21
10.11.2011
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: A co něco takovéko, vyprdnout se na odstředivou regulaci a honit předstih elektronickou cestou. imfsoft.cz/hardware/produ
kty.asp
22:00:38
10.11.2011
10.11.2011
Nepér
Já odebral na obou 2g a grafy vycházely stále vcelku podobně. Myslím, že rozdíl v kritických otáčkách okolo 4100 rpm nebyl víc, než -2°. No a pak to šlo ven úplně, visí to jen na předepnutých pružinkách, trvale opřeno o doraz a zbytek časuje nějakej čip
21:52:31
10.11.2011
10.11.2011
Petr Urban
-> Athlonek: Mám více než uspokojující výsledky zatím :) Ale pořád hledám sv. Grál zapalovací, který budu možná v budoucnu hledat až v elektronickém zapalování.
21:47:13
10.11.2011
10.11.2011
Athlonek
-> Urbi: Jo odstředivá regulace, to neni jen tak seřídit, obzvlášť na upraveném motoru.
21:41:00
10.11.2011
10.11.2011
Petr Urban
-> Athlonek: U euroil či OMV, ale špatná otázka, spíše co používáš za rozdělovač ses měl ptat. Ten za to může, protože v 6-7 tis. se s tím výfukem blbě rozlišují detonace sluchem, když sem ještě neměl stroboskop. Teď už to řeším rozdělovačem vlastních úprav a nabízím i vám pokud by jste chtěly upravit rozdělovač k vačcce do 300st. mohu to udělat i odměřit graf. Ale piště do zpráv o info.