skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
17:05:53
12.09.2011
12.09.2011
Petrson
-> Tuner#2 12.09.11 16:59:36: JJ Honza z ME ho taky měl a nikdy už víc.
16:59:36
12.09.2011
12.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.09.11 15:38:35: Co jsem slyšel, tak tyhle budíky jsou docela poruchové, alespoň v době kdy jsem já scháněl mě to napsal jeden prodejce/známý na autohifi. Šel bych do KGMY. Sice taky prý občas zazlobí čidla, ale koupíš to čidlo klidně samostatně nové což u té činy ne a navíc když mu dáš obrouček a dobarvíš ručičku, tak je k nerozeznání od PALu viz. moje karta
16:47:16
12.09.2011
12.09.2011
Eidy
-> Urbi: Sympatická cena. Svému účelu postačí bohatě. A napoj ho raději až u třetího ložiska. Ať máš sichr, že jde tlak do celýho motoru.
15:38:35
12.09.2011
12.09.2011
Petr Urban
-> Eidy: Nevím co tam je pod košem,protože je to od minulého majitele,ale já už rači postavím celý motor,bduu věřit jen své práci a né min. majitele,kvůli kterému mám možná ted problémy s tlakem na 1 válci. No čerpadlo většinou jede dycky,ale Vrba už měl problém že se mu ve vysokých ot. prohla příruba toho koše nebo se sekl přetlakový ventil.
Samozřejmě je zbytečné hádat, všechno se uvidí, až se to rozebere,ale ted chcu od toho mít aspon dva týdny klid,pak se rozhodne. Tohle je dostačující tlakoměr ? shop.fkt.cz/tlakomer-olej e-analogovy-equus+dp61193
Samozřejmě je zbytečné hádat, všechno se uvidí, až se to rozebere,ale ted chcu od toho mít aspon dva týdny klid,pak se rozhodne. Tohle je dostačující tlakoměr ? shop.fkt.cz/tlakomer-olej e-analogovy-equus+dp61193
12:37:53
12.09.2011
12.09.2011
Marty_pv
-> Urbi: jak píše Eidy - jedině tlakoměr abys vyloučil případnou zradu čidla/elektriky, už jsem zažil víc takových "nemaže to" kterým akorát sérový čidlo ukazovalo nesmysly
Ohledně ztráty komprese na č.1 - já bych to rozhodil, vyndal píst a zkoumal kde je zrada, jezdit/ladit to v současným stavu není moc košer
Ohledně ztráty komprese na č.1 - já bych to rozhodil, vyndal píst a zkoumal kde je zrada, jezdit/ladit to v současným stavu není moc košer
12:26:05
12.09.2011
12.09.2011
Eidy
-> Urbi: Doporučuju napojit tlakoměr. Ten ti řekne nejvíc. Ale jestli to fakt maže málo, tak bych hledal na klice. Je to opruz, vím. Jo a pod olejové čerpadlo jsi dával těsnění nebo ne? Není povolený? Jinak vzhledem k pohonu od rozdělovače čerpadlo buď jde nebo nejde. Nic mezi tím.
11:46:50
12.09.2011
12.09.2011
Petr Urban
-> Evž@: Jesli ti tlakuje, tak to hlavou zřejmě nebude, hlava nemá kama tlakovat do oleje, když jsou u ventilů gufera a netěsnosti ventilů se neprojevují foukáním do oleje. Navíc to jsem zkoušel jako první kde je příčina, po nalítí 0,5ml oleje do prního válce tlak soupl z 9 na 12 okamžitě.
-> Šediváček: -> TTomas: Souhlas kluci, díky. Vyměním ty písty a vložky co mi Čokin nabídl a tímto mu také velice děkuji za přátelský přístup, protože sem z toho už zklamaný a unavený velice.
PS: Včera mi to přestalo i mazat pod 2 tis. ot. svítí kontrolka, že by se naředil benzínem s profoukajícího pístu, oleje ale nepřibylo. A teplotu oleje to ukazovalo 80-90 st.,výměník funguje perfetkně,takže olej upečený nebyl, doufám že se nězníčilo nějaké uložení v motoře. Jaká je pravděpodobnost že by to mohlo být třeba čerpadlem ?
-> Péďa17: Děkuji,ale za vzhled já zodpovědný nejsem, nýbrž IvanC,bývalý majitel. Já už řeším hlavně jen techniku, ta byla nedostačující a nedořešená hlavně.
-> Šediváček: -> TTomas: Souhlas kluci, díky. Vyměním ty písty a vložky co mi Čokin nabídl a tímto mu také velice děkuji za přátelský přístup, protože sem z toho už zklamaný a unavený velice.
PS: Včera mi to přestalo i mazat pod 2 tis. ot. svítí kontrolka, že by se naředil benzínem s profoukajícího pístu, oleje ale nepřibylo. A teplotu oleje to ukazovalo 80-90 st.,výměník funguje perfetkně,takže olej upečený nebyl, doufám že se nězníčilo nějaké uložení v motoře. Jaká je pravděpodobnost že by to mohlo být třeba čerpadlem ?
-> Péďa17: Děkuji,ale za vzhled já zodpovědný nejsem, nýbrž IvanC,bývalý majitel. Já už řeším hlavně jen techniku, ta byla nedostačující a nedořešená hlavně.
14:02:19
11.09.2011
11.09.2011
Péďa17
-> Urbi: moc pěkný rapid
12:38:04
11.09.2011
11.09.2011
Šediváček
-> Evž@: A těsnost ventilů je snad samozřejmost zkontrolovat......
12:31:33
11.09.2011
11.09.2011
Šediváček
Tak je to každýho věc, ale za mě je měnit jeden píst zabíhaný v uplně jiný vložce a možná i jiný toleranci než mají ty ostatní prasárna. A písty se 40 000km, by měli být OK...ne, že musí. Když měnit píst, tak i s vložkou a do motoru co mě má dopravit z bodu "A" do "B" a chci aby nějak fungoval. Ale když pěkný motor, tak z gruntu a to mě nikdo nevymluví Pak se mě odmění výdrží a možná i výkonem,.....upřímně není nic jistýho, ale je to větší pravděpodobnost
12:15:23
11.09.2011
11.09.2011
Evž@
-> Urbi: může být i něco s ventilem když je nová hlava ne? netěsnost atd...Mě motor taky docela tlakuje do dolévacího víčka....to ale zmízí se zvyšujícími se otáčkama.
11:48:50
11.09.2011
11.09.2011
TTomas
-> Urbi: Myslim, ze Dusan menil taky jenom jeden pist, ale pohledove bych skouknul i ty ostatni. Pokud budes mit celou sadu, tak je klidne pro klid duse vymen vsechny. Jinak pisty ze seriove fabie s nabehanejma 40tis a alespon jednou vymenou oleje budou urcite v poradku a vubec bych se jich nebal. T pisty uz z podstaty musej vydrzet min a to ani neresim kvalitu Almetu.
11:42:11
11.09.2011
11.09.2011
Petr Urban
-> TTomas: To mám měnít jenom jeden ? To zrovna všechny asi...nevím zda už nějaký další píst nění nahlodaný...třeba už jsou v něm trhlinky někde a zatím se to neprojevilo, já teda nejsem žádný motorář, ale asi bych vyměnil všechno už. A Chovanec mi nabídl že do 10 tis. by se dal udělat 1450ccm i s téčkama. Almet nemá větší výdrž než sériové,ale ani menší. To proč se někomu rozpadají je zase jen a jen o správném nastavení.
11:34:24
11.09.2011
11.09.2011
TTomas
-> Urbi: Osobne bych vymenil ten pist s krouzkama a jezdil. Nezabere to moc casu ani penez a kdyz bude chut i penize pres zimu poskladat neco noveho, tak proc ne. Na T pisty z Almetu bych se ale vyprdnul. Vetsi vydrz nez tyto seriove mit urcite nebudou.
11:24:13
11.09.2011
11.09.2011
Šediváček
-> Urbi: Tak buď jezdi, nebo to rozeber uplně a holt se letos už nesvezeš. Přeměř mikrometrem jestli neni šišatá klika, kdyžtak dej přebrousit. Lágry máš stejně favoritový ne? Takže by výbrusový neměli být problém. Že to výrobce nedoporučuje na to kašli, těch 25setin tomu na pevnosti moc neubere. Kup nějakou pořádnou pístní sadu aby to něco vydrželo a máš to. Ojnice sou vetšinou O.K. Budeš mít investici do 10 000 a motor už dost pěkně postavený
11:06:48
11.09.2011
11.09.2011
Petr Urban
-> Šediváček: To už asi taky udělám, pokud budu vůbec něco dělat. Ale předběžně sem to počítal....cca 15-20 tyček zase navíc. To nevím zda chcu investovat, jestli mi zábavnost svezení vrátí všechno to usílí a ty peníze co do toho dám, protože zatím do toho valím všechno, nemám velký plat.
10:55:24
11.09.2011
11.09.2011
Šediváček
A co takhle postavit motor pořádně od základu z nových dílů? Upravovat ježděný motor nemá smysl. Je to pak zbytečná práce, jak vidíš sám.
10:31:52
11.09.2011
11.09.2011
Petr Urban
Teď se nabízí pár variant...prvním co mě napadá na všechno se vysrat, tolik energie a tak pečlivě to člověk dělá, jednu věc neudělá kde počítá že je určitě 100% a zrovna ta není,jak naschvál. Další varianty: vzít všechny vložky,písty a kroužky od Čokina, který mi je přátelsky nabídl z orig. fab. která měla najeto 40 tis. Nebo koupit celý set nový s T-písty nebo dojezdit sezonu s tímto a v zimě postavit 1490 nebo 1525ccm konečně do origo bloku 136, měl by mít stejnou pevnost a kvality jako blok z fel.,který už nemá otvor pro ben. pumpu ?
10:26:32
11.09.2011
11.09.2011
Petr Urban
Začínám mít pocit že je to auto zakleté nebo že vysílám nějakou negativní energii...už potřetí nenajezdilo ani 100km. Když už teda převodovka vydržela a je perfektní, tak zase něco jiného... Tlaky 1-4 válec: 9,16,16,16. Už od prvního startu po složení se zdálo jakoby to jelo na 3,místama na 4 válce,takže to muselo být už z dřívějška, ted mě strašně sere že jsem tlaky nezměřil před rozděláním motoru. Včera jsme si všimly že se nějak podezřele hodně tlakuje olej a z dolevacího víčka jdou při nakopnutém autě spaliny-kouř jak z výfuku, olej to neháže naštěstí. Tak jsem změřil tlaky a výsledek už sem psal. Takže špatný kroužky nebo můstek jak měl Dušan. I tak jde motor krásně točit do 7 tis. a nejede to zas tak zle i když vím že by mělo jet více.
13:50:32
10.09.2011
10.09.2011
Dušan
-> Urbi: ventilova vule je spravna ? Ja jak dam trosku min tak to proste nejde jak ma. Ten predstih je to co jsem zkousel u me taky dost, ikdyz mame jine vacky. Jinak ten karbec co mam 23/26 je oproti 22/24 znat