skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
22:39:30
16.08.2011
16.08.2011
Discovera
-> Urbi: Byznys ano, ale u Bishopa origoše nemám strach...otec na něm frčel dlouhá léta a žádný náznak opotřebení ani rzi....ale ten efekt tam je a hooodně znatelný a to není reklama do špajsky suprový a do škodovácké téměř nutnost.....tam jde o to, že bys to musel slyšet a citit před nalitím a po nalití a ujetí 10km (na řazení to poznáš po těch 10km co se týče doslova neslyšných až extrémně jemných zařazení kvaltů....až se zdá, že tam nejsou žádné synchrony....je to zvláštní.....
11:53:01
16.08.2011
16.08.2011
Petr Urban
Mě už z oho hrabe ze všeho, převodovku sem řešil moc a strašně dlouho a zbytečně do detailu a pak se vůle taky dělali hlavně poslechem, na staré převodovce asi nic nenaměříš užitečného,ale snažili jsem se. Lepidlo je zde : 13:51:44 12.08.2011 skoda-virt.cz/cz/.../1511
10-oprava-sani-136
Nevím zda lít aditiva do oleje...nejsem toho zastáncem. Mám kvalitní olej viz. foto a nějaké přísady do olejů bude hlavně zase byznys.
Nevím zda lít aditiva do oleje...nejsem toho zastáncem. Mám kvalitní olej viz. foto a nějaké přísady do olejů bude hlavně zase byznys.
14:39:33
15.08.2011
15.08.2011
Discovera
Jinak nehrabe ti z těch převodovek? Mě stačily dvě.....měl jsem 4 a půl a z nich udělal dvě pořádné.....jen škoda, že jsem tam nešoupl ten rozpěrný váleček na hnací hřídel....no už to kuchat nebudu...byla to prasárna....a vůli jsem dělal od oka podle sluchu a citu, tak doufám, že to nebude dělat bordel a aolej vymezí případné odchylky a ještě tam šoupnu Bischopa originál....to se opravdu osvědčilo a je to super sračka....nejlepší je, že hned po aplikaci u vyráglované špajsky přestaly hučet ložiska a po 100km byla ticha, jak kdyby vyšla z fabriky a jak se sní řadilo
14:34:22
15.08.2011
15.08.2011
Discovera
-> Urbi: Můžeš písnout co je to za lepidlo?....není špatné si rozšířit obzory ...kdysi jsem měl takový váleček asi 2cm tlustý a byl dvou barev...prostřední žíla byla taková černá a okolní obal byl bílej. Až když jsi si kousek uřízl a jako plastelínu prohnětal, tak teprve vznikla hmota co do 15min ztvrdla (dvousložkové lepidlo).
Každopádně to nasere když se s tím drbeš a pak tohle.
Každopádně to nasere když se s tím drbeš a pak tohle.
14:16:51
15.08.2011
15.08.2011
Petr Urban
-> Discovera: Už to je lepidlem a drží to jako prase, zkoušl sem do toho normálně dávat rany kladivem přes šrubovák-drží, už dva dny mám kus toho ledpila ponořený do benzínu, další dokonce do acetonu, všechno jako kámen, jde to blbě rozbit i kladivem. Takže za mě...já mám problém vyřešen. Nechám ten kus lepidla v tom benzínu klidně pul roku, abych věděl zda se nerozpuští nebo nemění, kdby ano, budu hledat jiné řešení, třeba do té doby vyrbousím jiné sání
12:51:30
15.08.2011
15.08.2011
Discovera
Urbi 14.08.11 14:00:01 napsal:
Chlapci milí, dělám každý den na autě 12h a řeším to až moc do
detailů, ale to sání znova 15 hodin dělat nebudu,stálo mě to takových
sil aby vevnitř byl všude stejný průměr a povrch, navíc mají kanály pod
karb. ostrou hranu a těch hodin ani rači nepočítám, nebo se na to rači už
vyseru a zase to bude 2 roky stát jak minule kdy sem chytl takový kopr po
dvou zníčených převodovkách,že sem to auto nechtěl ani vidět !
Znova některým opakuji že zavařit to nejde a to mi řekl více než
zkušený svářeč,který svařuje hliník každý den 10 let, je tam přiliš
tenká stěna a není se tam jak dostat…to by se rozpadalo směrem dál ke
karb. a tam už by to neprovařil nijak, navíc by prý udělal návar do
kanálu obrovský a ten by byl mnohme tvrdší než hliník z kterého je
sání. Sám mě řekl at to udělám tím lepidlem co sem tam dal. Je na něm
psané že odolává louhům, kyselinám benzínům apod. Proč by nemělo
vydržet ? Dám kousek toho lepidla do sklinky s benzínem na týden a uvidí
se. Tlaková zkouška 1h vodou 4,5 atm. dopadla dobře, ani kapička, viz.
foto. které dodám. Poslyš víš jak já to dělám, když už narazím na takový prasácký problém?....vezmu 2,5mm tlustý Al pásek a NATVARUJI (v tvém případě bych to šoupl do vodního okruhu v sání hned pod díru) a pak superkónickou hubicí jde téměř vše....neříkám, že vše ale téměř vše....a to dělám ss MIGem .....jen to je drbačka...tím páskem hodíš oblouk a vytvoří opěrnou stěnu "maso" ve kterém se ten oblouk už netaví skrz....
...ale máš to fajnový :-)
Chlapci milí, dělám každý den na autě 12h a řeším to až moc do
detailů, ale to sání znova 15 hodin dělat nebudu,stálo mě to takových
sil aby vevnitř byl všude stejný průměr a povrch, navíc mají kanály pod
karb. ostrou hranu a těch hodin ani rači nepočítám, nebo se na to rači už
vyseru a zase to bude 2 roky stát jak minule kdy sem chytl takový kopr po
dvou zníčených převodovkách,že sem to auto nechtěl ani vidět !
Znova některým opakuji že zavařit to nejde a to mi řekl více než
zkušený svářeč,který svařuje hliník každý den 10 let, je tam přiliš
tenká stěna a není se tam jak dostat…to by se rozpadalo směrem dál ke
karb. a tam už by to neprovařil nijak, navíc by prý udělal návar do
kanálu obrovský a ten by byl mnohme tvrdší než hliník z kterého je
sání. Sám mě řekl at to udělám tím lepidlem co sem tam dal. Je na něm
psané že odolává louhům, kyselinám benzínům apod. Proč by nemělo
vydržet ? Dám kousek toho lepidla do sklinky s benzínem na týden a uvidí
se. Tlaková zkouška 1h vodou 4,5 atm. dopadla dobře, ani kapička, viz.
foto. které dodám. Poslyš víš jak já to dělám, když už narazím na takový prasácký problém?....vezmu 2,5mm tlustý Al pásek a NATVARUJI (v tvém případě bych to šoupl do vodního okruhu v sání hned pod díru) a pak superkónickou hubicí jde téměř vše....neříkám, že vše ale téměř vše....a to dělám ss MIGem .....jen to je drbačka...tím páskem hodíš oblouk a vytvoří opěrnou stěnu "maso" ve kterém se ten oblouk už netaví skrz....
...ale máš to fajnový :-)
11:27:26
15.08.2011
15.08.2011
Petr Urban
-> Alenka: S kama máš takovou informaci ? To to mám zase zakulatit, to už by byl menší problém než tam udělat tu hranu. To vím dobře že dycky saje jen jeden válec, ale proč by tam měly vznikat turbolence, šak si to nebere vzduch z dalších větví když jsou zavřený ventily u dalších, tak přes tu hranu nemůže jít směs přece. Můžeš mi nějak více technicky vysvětlit proč by tam být neměla ?
08:21:03
15.08.2011
15.08.2011
Alenka
Zrovna v tomhle miste bych na to vubec nesahal a nechal to jak je to v serii, protoze lip to za danych podminek udelat nejde a to, co je tam ted, je z funkcniho hlediska urcite horsi nez to, co tam bylo predtim.
Umysl byl dobry, ale aplikovany na spatnem miste. U ctyrventilovych hlav, kde se kanal rozvidluje k jednotlivym ventilum to k necemu je, ale tady to spis uskodi, protoze sousedici kanaly nesaji najednou, takze tam akorat budou na ostre hrane vznikat turbulence.
Umysl byl dobry, ale aplikovany na spatnem miste. U ctyrventilovych hlav, kde se kanal rozvidluje k jednotlivym ventilum to k necemu je, ale tady to spis uskodi, protoze sousedici kanaly nesaji najednou, takze tam akorat budou na ostre hrane vznikat turbulence.
07:36:09
15.08.2011
15.08.2011
sep
-> Urbi: :paráda,nedivím se že jsi to chtěl zachránit stůj co stůj....
20:38:02
14.08.2011
14.08.2011
Vrba
-> Urbi: Než začneš dávat hlavu na motor,doporučuju ještě našroubovat svorníky do pozic ,kde se šroubují šrouby,co drží klaviaturu k hlavě.Dneska jsme opravovali stržený závit v hliníku a na svým autě už to mám taky urvany,ale jěště to naštěstí drží.Svorníky jsou určitě trvanlivější řešení.Já už je po zkušenostech budu dávat na každou hlavu.
18:19:14
14.08.2011
14.08.2011
Petr Urban
-> sep: Úplně perfektní jako ostří to není, ale rozhodně sem to výrazně zlepšíl a nevím zda to fotákem půjde pod takovým úhlem vyfotit, pokusím se. Já mám velkou trpělivost než něco zahodím, ale znovu bych to sání už asi nedělal :D
16:56:27
14.08.2011
14.08.2011
sep
-> Urbi: :jestli to budes fotit,prosim o fotku te smesovaci komory pod karbem kde je to delane do jehly,to jsem zatim snad u nikoho poradne udelane nevidel,kazdy od toho po par hodinach odejde a pilnik leti do kopriv.-)
14:00:01
14.08.2011
14.08.2011
Petr Urban
Chlapci milí, dělám každý den na autě 12h a řeším to až moc do detailů, ale to sání znova 15 hodin dělat nebudu,stálo mě to takových sil aby vevnitř byl všude stejný průměr a povrch, navíc mají kanály pod karb. ostrou hranu a těch hodin ani rači nepočítám, nebo se na to rači už vyseru a zase to bude 2 roky stát jak minule kdy sem chytl takový kopr po dvou zníčených převodovkách,že sem to auto nechtěl ani vidět !
Znova některým opakuji že zavařit to nejde a to mi řekl více než zkušený svářeč,který svařuje hliník každý den 10 let, je tam přiliš tenká stěna a není se tam jak dostat...to by se rozpadalo směrem dál ke karb. a tam už by to neprovařil nijak, navíc by prý udělal návar do kanálu obrovský a ten by byl mnohme tvrdší než hliník z kterého je sání. Sám mě řekl at to udělám tím lepidlem co sem tam dal. Je na něm psané že odolává louhům, kyselinám benzínům apod. Proč by nemělo vydržet ? Dám kousek toho lepidla do sklinky s benzínem na týden a uvidí se. Tlaková zkouška 1h vodou 4,5 atm. dopadla dobře, ani kapička, viz. foto. které dodám.
Znova některým opakuji že zavařit to nejde a to mi řekl více než zkušený svářeč,který svařuje hliník každý den 10 let, je tam přiliš tenká stěna a není se tam jak dostat...to by se rozpadalo směrem dál ke karb. a tam už by to neprovařil nijak, navíc by prý udělal návar do kanálu obrovský a ten by byl mnohme tvrdší než hliník z kterého je sání. Sám mě řekl at to udělám tím lepidlem co sem tam dal. Je na něm psané že odolává louhům, kyselinám benzínům apod. Proč by nemělo vydržet ? Dám kousek toho lepidla do sklinky s benzínem na týden a uvidí se. Tlaková zkouška 1h vodou 4,5 atm. dopadla dobře, ani kapička, viz. foto. které dodám.
13:21:30
13.08.2011
13.08.2011
radekp
-> m8rinek: epoxid vydrží, mám tak zalepenou nádrž
12:13:02
13.08.2011
13.08.2011
Robert 106
Vzhledem ke kvalitě auta bych to sání zahodil a začal znova, samo by tě to štvalo, že to tam máš.
08:58:51
13.08.2011
13.08.2011
m8rinek
-> Urbi: zkus jak se chová lepidlo ve stiku s benzinem ;).
08:42:58
13.08.2011
13.08.2011
Mirda
Na 100% zavařit - lepidlo je nesmysl.
03:44:04
13.08.2011
13.08.2011
Petr Urban
Zalepil sem to ve velké vrstvě lepidlem na kov, snad to vydrží. Přemýšlím že ještě zruším vodu, jak mi doporučoval úpravce hlavy a dám místo vody do sání PUR pěnu k lepší izolaci od tepla z výfuku, tím by mi nehrozilo žádné velké nebezpečí, od vody to mám skoro jako zátku. Jen bych to musel zase více obohatit na karb, aby to nepoškubávalo a další zvýšení spotřeby...
13:58:58
12.08.2011
12.08.2011
Eidy
-> havlik: Já se s ním domlouvám už rok a půl mimo virt a to je svátek se mu dovolat.