skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
20:23:35
08.09.2011
08.09.2011
TTomas
-> Alenka: Anglicky neni problem, ikdyz tyhle odborne texty budou asi vyzivne. Rad bych do nich minimalne nahlidnul...link sem nebo do zprav a soubory pripadne na mail prosim...diky T.
20:18:54
08.09.2011
08.09.2011
vhml
-> Čokin: i mě prosím
-> Urbi: se sedrem se nikdy nesvezes jako s nejakym vhodnejsim krmenim
-> Urbi: se sedrem se nikdy nesvezes jako s nejakym vhodnejsim krmenim
19:22:07
08.09.2011
08.09.2011
Alenka
-> Urbi: v cestine o nicem zajimavem nevim, pokud uz mas nactene clanky od Cecha na TW, nebo co-to na strankach hotrally. Jedine anglicky, ale to jsou takove stripky, ktere se vzdy do hloubky venuji jednomu tematu, takze zadna univerzalni hrouda informaci.
19:05:03
08.09.2011
08.09.2011
TTomas
-> Čokin: Rad si taky poctu..diky T.
16:21:24
08.09.2011
08.09.2011
Čokin
-> Urbi: Mám někde PDFko o závodnich motorech, sice staré ale dost obsáhle a odborné....
Hodil jsem Ti to do emailu.
Hodil jsem Ti to do emailu.
23:37:03
07.09.2011
07.09.2011
Petr Urban
-> Alenka: Ještě sem se zapoměl zeptat nedoporučil by si mi nějakou dobrou knihu či nemáš v pdf něco kolem teorie motorů, už jsem četl co je na techwebu ale zajímalo by mě něco rozsáhlejšího...
23:34:47
07.09.2011
07.09.2011
Petr Urban
-> Alenka: Od včerejška už to jezdí, což mám obrovskou radost že zatím bez zásadních problémů. Zatím jen 2km kolem domu bez zadního čela, oprava prasklých hadic, protékajícího baroskopu apod. Zítra bude velké testování a zajíždění už v provozu, takže dám reference. Sání už sem nechal tak, když sem se s tím tak nadělal,tak už sem tam tu ostrou hranu nechal. Taky mě dost zajímá jak to pojede, protože bylo dost názorů že už jsou ty kanály moc velké. Pokud auto nepojede pro mě dostatečně, asi půjdu cestou cestou karb. z yamaha R1 (zatím nevím kdo mi udělá sání) a vačka 296 chovanec, případně lehčí písty. Ale já doufám že i s touto modifikací se trochu "svezu"
PS: na vkládání fotek nemám čas,později
PS: na vkládání fotek nemám čas,později
18:18:28
07.09.2011
07.09.2011
Alenka
Urbi 15.08.11 11:27:26 napsal:
→ Alenka: S kama máš takovou informaci ? To to mám zase
zakulatit, to už by byl menší problém než tam udělat tu hranu. To
vím dobře že dycky saje jen jeden válec, ale proč by tam měly vznikat
turbolence, šak si to nebere vzduch z dalších větví když jsou zavřený
ventily u dalších, tak přes tu hranu nemůže jít směs přece. Můžeš mi
nějak více technicky vysvětlit proč by tam být neměla ?
Je to tam v podstate vstup vzduchu "z atmosfery" do kanalu a na vstupu neni dobry nappad mit nejakou ostrou hranu. Jak uz to jednou do kanalu vleze, tak hrana proud rozrizne a nic se nedeje, ale vzhledem k tomu, ze tady do te diry proudi vzduch hlavne ze stran, bude to tam delat trochu neplechu. Ne ze bys to na vykonu poznal, ale kdyz uz se s tim tak patlas, proc to neudelat poradne :)
Jinak, kdy uz to bude jezdit? Zajima me, jak ty obrovsky kanaly budou fungovat :)
→ Alenka: S kama máš takovou informaci ? To to mám zase
zakulatit, to už by byl menší problém než tam udělat tu hranu. To
vím dobře že dycky saje jen jeden válec, ale proč by tam měly vznikat
turbolence, šak si to nebere vzduch z dalších větví když jsou zavřený
ventily u dalších, tak přes tu hranu nemůže jít směs přece. Můžeš mi
nějak více technicky vysvětlit proč by tam být neměla ?
Je to tam v podstate vstup vzduchu "z atmosfery" do kanalu a na vstupu neni dobry nappad mit nejakou ostrou hranu. Jak uz to jednou do kanalu vleze, tak hrana proud rozrizne a nic se nedeje, ale vzhledem k tomu, ze tady do te diry proudi vzduch hlavne ze stran, bude to tam delat trochu neplechu. Ne ze bys to na vykonu poznal, ale kdyz uz se s tim tak patlas, proc to neudelat poradne :)
Jinak, kdy uz to bude jezdit? Zajima me, jak ty obrovsky kanaly budou fungovat :)
18:00:51
07.09.2011
07.09.2011
Petr_LLL
Paráda, konečně fotky... Stále držím palce
09:55:20
30.08.2011
30.08.2011
Petr Urban
-> jack51: Ano, vyřešeno, oprava 15 min.,daly jsme s chovancem pružiny co dává k své 296, jsou nové z nějakého auta koncernu vw. Ty mé z BMW jsou dobré, ale delší o závit, muselo by se to upravit v hlavě či na talířkách. Práce jdou pomalu,znáš to jak je to se mnou, navíc mě odešel elán,chtěl sem stihnout maďarsko a nestihl skrz hlavu.
13:05:46
24.08.2011
24.08.2011
jack51
-> Urbi: Tak jak pokračuješ? Pružiny už jsou vyřešeny?
19:19:22
19.08.2011
19.08.2011
James1991
Krása ty práce na "motoru". Doufám že jednou budu tolik zkušeností abych se do něčeho podobného taky jednou pustil
18:20:32
19.08.2011
19.08.2011
Petr Urban
Nevyšly vůle mezi závity pružin v hlavě, hlava dolů a vybrat dosedací plochy pružin v hlavě. Tohle mělo být už vyřešeno, ale úpravce si myslel že to vyjde, nevyšlo,protože asi přeslechl nebo zapoměl že mám zdvihy 7,5 na sacím a pružiny se mačkají úplně na doraz k sobě, bude to chtít cca 2mm vybrání v hlavě A to sem si myslel že už budu o víkendu jezdit. No hlavně že sem tomu objetoval 3 týdny dovolené, začínám litovat že sem si nekoupil Suzuki GSX-R jak sem dycky chtěl a neřešil bych denně kupy problémů.
17:57:15
19.08.2011
19.08.2011
Petr Urban
-> Mirda: Když je hlava na autě, velice blbě se úplně přesně dává horní/dolní úvrať, do tohohle se mi moc nechce, protože nevěřím přesnosti měření,navíc by s tím byla práce,aby pak byl motor naopak a všechno z něho vyteklo, aby mi v spal. nevznikla bublina, takže motor natočený tak aby otvor pro svíčku byl kolmo nahoru a navíc nevystihneš to kam ho až nalít,protože nevím kde končí svíčka, navíc je v ní ještě vybrání kolem elektrody,kde je taky nějaký prostor. Nebýt vybrání v pístech, jde to jednoduše spočítat,když znáš průměr, zdvih, tloušťku těsnění a vím úplně přesně kolik je objem spal. prostoru.
15:16:27
19.08.2011
19.08.2011
Mirda
Dej těsnění, zatáhni hlavu na 4kg, vezmi servoolej, horní úvratˇ, z odměrného valce naplň, odečti z odměrného válce, přetoč do spodní úvrati, dolej z odměrného válce, odečti množství kapaliny a nakonec ty hodnoty porovnej. No a máš poměr
03:40:51
19.08.2011
19.08.2011
Petr Urban
Neporadil by mi někdo jak správně spočítat KP s těmi fábiovými písty s vybráním ? Písty chodí 0,3 nad vložky ale vybrání dovnitř mají cca 1,5mm. Kdybych počítal s tím že by jakoby chodily zároveň s vložkama, tak mám KP 10,7. Nebo nespočetl by to někdo s těsněním 2mm a 1,5 mm ? Objem spal. postoru v hlavě je všude 25,8ml. Děkuji za rady či výsledek.
03:26:12
19.08.2011
19.08.2011
Petr Urban
-> Discovera: Tak to máš teda pravdu že cena mě nenadchne, za to mám plnou syntetiku do celé převodovky nebo vlastně celou jinou převodovku :D a to ještě pochybuji o nějaké zásadní funkci.
23:34:41
18.08.2011
18.08.2011
Discovera
-> Urbi: Receptura 451 jen cena tě nenadchne....ale stojí to za to. www.bishopsoriginal.cz/?c
at=16
12:54:38
18.08.2011
18.08.2011
Fávo forever
-> Urbi: Smekám, parádní práce!
01:16:22
17.08.2011
17.08.2011
Petr Urban
-> Discovera: Ok, klidně se nechám o novou zkušenost přesvědčit účinkem na vlastní kůži, pošli odkaz na ten zázrak co si nalill do převodoky. Cena ?