Petr/Rapid 1.5 Petr/Rapid 1.5

komentáře | popis | fotky | Petr Urban | 28.08.18 09:41 | 290x v oblíbených
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :

- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru



KOUPÍM :

- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ

- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší



Minulost (Žlutý Rapid 130) :

- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)

- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video



Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)



Karoserie:

- Komplet GO, vyztužená,

- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie

- baterie v kufru

- barva glazurit - zelená 06.05.18...



Přední náprava:

- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,

- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny

- pružiny Speedpro okruh,

- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport



Zadní náprava:

- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,

- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.

- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,

- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení



Kola:

- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15

- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama

- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy



Brzdy:

- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení

- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie



Převodovka:

- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky

- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly

- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,

- rozpěrka proti slisování 3 st.

- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,

- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek

- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové

- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm

- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.

- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu



Starý motor po bývalém majiteli :

- blok Felicia, klika Fabia

- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5

- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8

- hlava Felicia 50KW s min. úpravami

- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven

- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou

- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu

Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.



Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:

1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie

Petr/Rapid 1.5 - komentáře:

18:51:33
01.08.2011
Petr Urban
ALL : Před dvěma týdny sem platil příspěvek virtu, jak dlouho trvá než mi otevřou více místa na fotky ?
18:50:27
01.08.2011
Petr Urban
-> Čokin: A co se týče rýhy na tlumiči...není na prstech cítit,na nehet už maličko ano, to je jen tak vyfocené že je to dost...tak nevím jestli je dobrý nápad na to vzít třeba lapovací brusný papír 2000 ? Dám to tam asi a zkontroluju za 1 tis. km.
18:47:02
01.08.2011
Petr Urban
-> Čokin: Pro hlavu jedu teď,ale budu si muset to sání dobrousit,říkal že udělá max. prvních 5cm,že na to nemá vercajk a že nemá čas,no hlavně že ta hlava je u něho od října minulého roku a to ještě musím sehnat tlustší těsnění, protože IvanC jak mi dal tu hlavu napůl hotovou, tak už byla snížená tak že teď vychází KP 11,3,takže kde sehnat tlustší těsnění ? Sem dost zvědavý na provedení a cenu,už mi slibuje měsíc že to bude a pořád výmluvy s časem.



Já sem ten zadní tlumič podložil na jedné straně o 6mm a na druhé o 4mm,aby ten držák nebyl tak vyvrácený a nemačkal stranové tu gumu a tu dosedací plochu v držáku sem zklepal na rovno a vzal z ní trochu flexou, ten držák neotáčej rozhodně, to někde vemeš o cestu pak, ufikni cca 1cm na tom držáku včetně té podložky a navař velkou tlustou podložku od nás ze šroubárny.. 1cm rezerva k tomu centimetru co tam je když sem skákal po dorazech bez pružin už stačí,dá se s tím jezdit i tak,úprava je jen pro klid.
upraveno 2x, naposled 01.08.2011 18:47:37
17:59:58
01.08.2011
Čokin
Tak GAZy splnili moje očekávání a fungují perfektně. Jediné co mě štvalo bylo množství nutných úprav, a souhlasím s Eidym. Fukčně mě ty tlumiče dost překvapili a jsem nadmíru spokojený.

-> Urbi: To je ten tlumič z té sady s kratší dorazovou plochou?Docela blbý asi bych se to snažil aspon rozbrousit a rozleštit, jinak to gufero dostane na prdel.

Co hlava kdy bude, jsem na to zvědav.



Vrba: Myslíš, že je blbý nápad otočit tu misku zadního uchycení tlumiče jakoby opačně a dovařit ji dosedací plochu? Dostal bych se zase o nějaký cca 1-1,5 cm níž což se v mém případě docela počítá.



upraveno 1x, naposled 01.08.2011 18:05:46
17:27:41
01.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 01.08.11 16:39:42: Jenže ty přední na naše auta jsou původně na Mini Cooper dozadu pokud mě paměť neklame. Proto asi ten vývoj jiným směrem než máme my. U Spaxe se zas dost často posere ten čůrek a tečou takže si nevybereš 8 GAZ na mě působil lépe.
16:44:43
01.08.2011
havlik
-> Urbi: se ojede
16:43:18
01.08.2011
Petr Urban
Není to moc černé s nánosy ? Čistívá se to nebo to nechat tak a nandat hlavu.
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 01.08.2011 16:43:18
16:39:42
01.08.2011
Eidy
-> Urbi: Jsem teda zvědavej. Myslím, že poteče, ale přeju ti aby netekl. A ty nadstavce jsou fakt šílený. Nevím, proč jsou takhle divně "kratší". Když nabízím něco na nějaký auto, tak aspoň zaměnitelný za sériový díly a u lepších tlumičů snížení předpokládám a dle toho to vyvýjím a nabízím, ne?!

Tak bych to aspoň udělal já.
16:12:02
01.08.2011
Petr Urban
-> Eidy: Štve mě jen ten škrábanec a že jsou zkrácený o ten nepochppitelný nádstavec našroubovaný na pístnici, jinak dle mě velice dobře fungující tlumiče dle toho co sem se vezl,su zvědavy na mém autě až to projedu a hlavně zda zrovna tento tlumič nebude téct.
16:04:30
01.08.2011
Eidy
No když vidím ty detaily tlumičů, jsem rád, že mám SPAXy. Tohle zpracování nevypovídá zrovna o nejvyšší kvalitě. Nebo aspoň na mě to dělá divný dojem.
16:00:48
01.08.2011
Petr Urban
Asi precizní práce a zacházení s tlumiči při výrobě 10 8
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 01.08.2011 16:00:48
14:22:39
22.07.2011
Vrba
-> Urbi: je to malo,...misku prevarit o 15mm a podlozky koupit velke ve sroubkarne
14:17:40
22.07.2011
Petr Urban
A ty větší gum. podložky nesednou do těch škodováckých misek, mám je takle níčit viz. foto nebo raději dat pemitovské tvrdé ?
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 22.07.2011 14:17:40
13:59:46
22.07.2011
Petr Urban
Nechal sem auto bez motoru a bez zadních pružin klesnout na gum. dorazy, poskákal sem to ještě co sem mohl a zadní tlumiče chodí 13mm od svého dorazu. Myslíte dostatečná rezerva viz. foto? Na fotce jde vidět řešení výrobce jak ztratil 2cm nádstavcem pístnice o které to má míň než vlečkový tlumič a to mám kyvkové domky, takže další ztráta 3cm.
zvětšit Petr/Rapid 1.5 - obrázek od Petr Urban vložen 22.07.2011 13:59:46
upraveno 1x, naposled 22.07.2011 14:02:28
13:49:48
22.07.2011
Petr Urban
-> Vrba: Paráda, popřípadě to udělám vepředu stejně, i když mám vyvařené ty domky o 3,5cm v kufru, mám na místo pásoviny ten origo doraz otočený dolů, takže mi to chodí hlouběji.
07:37:44
22.07.2011
Vrba
Tak jsem měl vcera tlumice venku a dival jsem se kam az chodí-a končí cca 1cm od dorazu tlumice (najeto cca 400 kilaku po vsemožnych cestách a nešetrným způsobem). Tak jsem jeste namontoval zpatky původní doraz,který jsem zkrátil cca na polovinu a upravil jsem horni ulozeni tlumice tak,ze jsem vyhodil spodní opěrnou podložku na které sedí guma silentbloku,tu gumu jsem provrtal aby ní prošla zesílená část nádstavce pístnice a nechal sednout az uplně dolů na tu čepici.Potom shora vychází pro dotažení namontovat obě ty originální gumy (tlumič trčí více do kufru).Tímhle jsem získal další cca 1cm k dobru. Tímhle to beru jako uzavřené a doladěné.Tuhost 10.
21:37:00
21.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 21.07.11 12:37:07: Dynamické zatížení je zcela něco jiného než to zkoušet na místě. Já s autem na místě propéruju svýma 70+kg tak 1 - 2cm víc ani ň, ale za jízdy je to zcela něco jiného a problém jsou hlavně díry. Běžně to na dorazy nechodí vůbec, ale když je díra a nebo přeletíš obrubník tak věř, že to dorazy otestuje.4
upraveno 1x, naposled 21.07.2011 21:37:49
12:37:07
21.07.2011
TTomas
-> Urbi: Zkousel jsem to pochopitelne jeste v garazi prizvednutim kola.
Extreme Tyres