skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
13:39:38
12.08.2011
12.08.2011
m8rinek
Sání poslat za 20kč/kg do šmelcu, tohle v kanálu nikdo nezavaří akorát se bude propadávat a nečistoty z venku zajistí, že mu to bude pěnit.
13:31:56
12.08.2011
12.08.2011
havlik
-> Urbi: samozřejmě že se s nim da domluvit ale nechce to spoléhat na virt:)
13:21:49
12.08.2011
12.08.2011
Petr Urban
-> Nepér: Myslel jsem že si to pochopil a že to jde vidět z fotky, originální sání z klasické škodovky, automobilu Škoda 136L z roku 89. Šlo by to rozbrousit na 29 i na BMM, jen by to chtělo zapřemýšlet co na to použít a jak by to šlo, než jak většina přemýšlí jak by to nešlo. A nebo ti zvětším sání 136, klidně ho pošli. A navař si přirubu lekr na něho, když to jde na BMM, tak to půjde i na tohle. Jasný když je někdo šikovný,tak to asi zavaří pěkně, stejně se pak ty sváry vevnitř musí trochu opilovat a zabrousit,ale to je maličkost. Se Sakym se dá rozumně domluvit na nějaké práci ? Ten se tu objevuje jak monzunové deště a s čekací dobou na jeho díly a celkovou domluvu je to ještě horší !!!
13:05:00
12.08.2011
12.08.2011
Maaarty
Urbi: mas pravdu ty kanaly jsou v pohode probrousit ja to delal taky nedavno a oproti favu maj mnohelm vetsi prumer...jen ja sem ten zacatek delal frezou a pak dodelaval smirglem....delal jsem to na prumer diry v tesneni
13:02:46
12.08.2011
12.08.2011
Nepér
-> Urbi: Sání 136 ještě neurčuje, zda jde o sání pro 742 nebo pro 781. Zkušenost se sáním 136 (v sérii cca 24 mm), ale z Favorita(!), je taková, že už tam moc materiálu pro bezpečně zvětšení na 30 mm není, proto je lepší to převařit - přírubu pro karburátor Lekr na sání BMM 50kW (v sérii cca 27mm). Aby to nebylo prasácky navařeno, musí se to přesně odfrézovat a Sakyho člověk s frézou, do které by to šlo upnout a na kterou mají nějaký přípravek, je KO, viz. skoda-virt.cz/cz/.../1511
23-kdo-cekate-na-veci-od-s
akyho-od-jara-2011
Takže jsem s mým 30 mm sáním pro Lekr taky fpytli
Takže jsem s mým 30 mm sáním pro Lekr taky fpytli
12:47:39
12.08.2011
12.08.2011
Petr Urban
-> Nepér: To je sání 136 ! Máš s tím zkušenosti vůbec ?
Do vody sem se probrousil skrz moju blbost že sem na jednom místě vzal tak 5mm , jinak ty kanály jdou udělat 30 mm a ve vodě nebudeš ! ale musíš vědět kde ubírat. Jinak 28,5 sem dělal bez sebemenších problémů. A teď pro mnohé překvapení které sem psal už jinde : Sání 136 je to nejlepší sání k úpravám kanálů, oměřeno kuličkou a kalibry nadělanými na soustruhu. A to z důvodu že od polovinu svého poloměru zahnutí kanálů je už průměr 28,5-29mm,to sání se směrem ke karburátoru rozšiřuje, přímo pod ním začínají kanály 31-32mm(dle odlití). Takže není problém to sání rozbrousit v domácích podmínkách na 29-30mm,takovýto průměr bude mít po celé délce,prošel mi tím kalibr do kulata 29mm a ještě měl rezervy. Sání z favorita má 24-25mm po celé délce! Sání z BMM mám doma také, po celé délce 26,5-27mm. Všechno oměřeno ! Navíc bys ho musel prasácky převařit,protože ta příruba je tam dost masitá. Navíc se správným nářadím které nemám jde to sání udělat za 2-3 hodky bruskou 30 tis. ot. Já to dělal 12-15 h vrtačkou za 900,- a domácím udělátkem,dám foto později.
Závěr at si z toho udělá každý jak myslí, ale já sem ze "SVÉ ZKUŠENOSTI" přesvědčen že jdou ty kanály dělat bezpečně 29 mm. Já mám přes 30 a proto to dopadlo probroušením.
Do vody sem se probrousil skrz moju blbost že sem na jednom místě vzal tak 5mm , jinak ty kanály jdou udělat 30 mm a ve vodě nebudeš ! ale musíš vědět kde ubírat. Jinak 28,5 sem dělal bez sebemenších problémů. A teď pro mnohé překvapení které sem psal už jinde : Sání 136 je to nejlepší sání k úpravám kanálů, oměřeno kuličkou a kalibry nadělanými na soustruhu. A to z důvodu že od polovinu svého poloměru zahnutí kanálů je už průměr 28,5-29mm,to sání se směrem ke karburátoru rozšiřuje, přímo pod ním začínají kanály 31-32mm(dle odlití). Takže není problém to sání rozbrousit v domácích podmínkách na 29-30mm,takovýto průměr bude mít po celé délce,prošel mi tím kalibr do kulata 29mm a ještě měl rezervy. Sání z favorita má 24-25mm po celé délce! Sání z BMM mám doma také, po celé délce 26,5-27mm. Všechno oměřeno ! Navíc bys ho musel prasácky převařit,protože ta příruba je tam dost masitá. Navíc se správným nářadím které nemám jde to sání udělat za 2-3 hodky bruskou 30 tis. ot. Já to dělal 12-15 h vrtačkou za 900,- a domácím udělátkem,dám foto později.
Závěr at si z toho udělá každý jak myslí, ale já sem ze "SVÉ ZKUŠENOSTI" přesvědčen že jdou ty kanály dělat bezpečně 29 mm. Já mám přes 30 a proto to dopadlo probroušením.
11:26:34
12.08.2011
12.08.2011
Maaarty
nech to normalne zavarit hlinikem a pak to vybrus...ty pelidka asi nebudou na dlouho si myslim
11:13:02
12.08.2011
12.08.2011
Pavel P..
-> havlik: když to zalepi tak ne a nemusí se bát že mu tam bude prochcávat voda když se okruh natlakuje až pojede pilu
11:05:53
12.08.2011
12.08.2011
Vrba
Zalepit zvýkačkou
10:59:04
12.08.2011
12.08.2011
havlik
-> Pavel P..: dyt mu to bude tahat fales
10:58:39
12.08.2011
12.08.2011
Pavel P..
odpojit a neřešit
10:45:16
12.08.2011
12.08.2011
Jarinko
Zatmelit tekutym kovom a hotovo, pripadne prevrtat a zanitovat.
10:04:22
12.08.2011
12.08.2011
Mirda
Zavařit a vybrousit ještě jednou.
09:21:47
12.08.2011
12.08.2011
Nepér
To je co za sání? Favorití, nebo 742.136?
Do vody se probrousíš vždycky, když je třeba víc, než cca 27 mm ;) Co s tím? No vyplnit zevnitř PU pěnou a nevyhřívat...
Nebo je řešení použít spodek ze sání na 50kW BMM Favorita, který má v sérii 27 mm a na 30 by probrousit mělo jít, a převařit přírubu z karburátorovýho sání. Saky má ode mne od prosince 2010 tři páry Favoritích sání Lekr/BMM na předělání. Poslední půlrok mi neodpovídá na SMS a nebere telefon.
Do vody se probrousíš vždycky, když je třeba víc, než cca 27 mm ;) Co s tím? No vyplnit zevnitř PU pěnou a nevyhřívat...
Nebo je řešení použít spodek ze sání na 50kW BMM Favorita, který má v sérii 27 mm a na 30 by probrousit mělo jít, a převařit přírubu z karburátorovýho sání. Saky má ode mne od prosince 2010 tři páry Favoritích sání Lekr/BMM na předělání. Poslední půlrok mi neodpovídá na SMS a nebere telefon.
07:04:47
12.08.2011
12.08.2011
Čokin
-> Urbi: Kuva, tak je je voe pruser jak jsi ve vodě, asi bych to zkusil zalepit epoxidem, třeba to bude držet, bylo by dobré hlavní lepení udělat zer strany vody. A nebo pak do Martinic a zkusit zavařit....
06:37:07
12.08.2011
12.08.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Urbi: velice pěkná práce, jdeš do oblíbených
01:20:31
04.08.2011
04.08.2011
Petr Urban
-> Čokin: Doma je,ale musím si nějaký drobnosti dodělat. Třeba celý sání a nalít spalováky případně doupravit.
20:22:11
03.08.2011
03.08.2011
Čokin
-> Urbi: Aááá pozor hlava je doma, tak to je jiná liga
19:05:35
01.08.2011
01.08.2011
Čokin
-> Urbi: Myslím, že to zhruba ty dva - tři týdny trvalo, zkus kdyžtak napsat Ugeenovi.