skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabízím úpravu rozdělovače či odladění motorů :
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
- skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
KOUPÍM :
- NOVÉ KONTAKTNÍ ROZDĚLOVAČE velký emkový typ
- karb. z CBR 900 rr r.v. 97-99 nebo jiný 4klapkový karb. Keihin, Mikuny z motorky o obsahu 900ccm a vyšší
Minulost (Žlutý Rapid 130) :
- na aute bylo téměř vse origo, krom několika zapravení laku (stříkání celého předního čela apod.)
- motor originál 130 bez úprav, sání z erka, karburátor originální zánovní, dole trapné video
Rapid 1.4 (minulý majitel - nick IvanC)
Karoserie:
- Komplet GO, vyztužená,
- rozpěrka mezi tlumiči, vepředu převařené domky pro uchycení tlumičů, vytažené lemy, plechové prahy z Felicie
- baterie v kufru
- barva glazurit - zelená 06.05.18...
Přední náprava:
- Komplet GO, poskládaná z nových dílů, vyztužená,
- otočené misky dorazů - nikomu nedoporučuji - auto chodí příliš nízko a na dorazy tlumičů, pružiny - musím předělat do roviny
- pružiny Speedpro okruh,
- převrtané a odlehčené náboje 4x100, v minulosti plynokapalinové tlumiče Sachs pro LR/B, pak GAZ, nyní Protlum Sport
Zadní náprava:
- GO, vyztužená 130 LA, náboje 4x 100,
- v minulosti plynokapalinové výškově stavitelné tlumiče Sachs, nyní GAZ uložený v tvrdých gumách.
- navařené úchyty na podélná rameno pro uchycení tlumiče Sachs - vyrobeno z pevnostních mat. 10.9,
- převařené úchyty šikmého ramene na příčce převodovky pro zachování odklonu při snížení
Kola:
- Ráfky Dotz Daytona 6,5x15
- Pneu Good Year Eagle F1 195/50 R15, v budoucnu něco měkčího... Toyo, Yokohama
- II ráfky: OZ Superleggera 7x15, 4x100 5kg, Velké díky m8rinek ! - v plánu lak + jiné středy
Brzdy:
- Vpředu 4 pístky s propojkou, chlazené kotouče s vybráními pro chlazení i náboje a zároveň odlehčení
- Vzadu kotouče s brzdičem z Octavie
Převodovka:
- minulá převodovka 4,22 z 135GLI vydržela 50km, poté slisování 3stupně na hřídeli jako u původní převodovky
- 5Q se stálým převodem 4,22, rozberáno 6 převodovek a vybrány nejlepší díly
- nová ložiska ZKL a ZVL krom ložiska s klecí, bylo jak nové,
- rozpěrka proti slisování 3 st.
- Všechny nerovnosti dosedacích ploch až úchylně srovnány,
- všechny synchrony od 5-kových kol z jiných převodovek
- všechny šruby, gufera a O-kroužky nové
- šruby utahovány na horní předepsané hodnoty Nm
- těsněno hnědým silikonem bez papírových těsnění.
- hodinkama vymezena vůle v převodu na 0,20mm, i když jsme to ladily hlavně dle sluchu na už jetém převodu
Starý motor po bývalém majiteli :
- blok Felicia, klika Fabia
- vačka 284/276, zdvihy 6,7 ; 6,5
- vrtání 75,5 mm, kompres 10,8
- hlava Felicia 50KW s min. úpravami
- přetryskovaný karburátor Sedr z 130 naladěný výrobcem vačky Muckem - nebyl ok : všechny problémy vyřešeny obrovským nákrmem hlavních systémů - trysky 130 a 155, takže zcela nesmyslné k sér. dif. a zalité v celém spektru ot.- karb. opraven/upraven
- rozdělovač z 120 s vlastní upravenou regulací, druhý bezkontaktní s jinou křivkou
- svody B Krejčí, tlumič vlastního návrhu
Tento motor to má už dlouhý čas za sebou skrz podceňěnou věc a mojí důvěřu v práci ostatních a kdysi "rádoby kamarádů" - podrazáckým mamonům.
Nový motor 1.5 byl po mnoha letech prodán:
1514ccm - vložky na zakázku, produkční písty, upravené ojnice Fab., vačka TOP rally group B, zapalování Ignitech, hlava s ventily 36/32 s max. úpravami a závodními pružinami Anglie
Petr/Rapid 1.5 - komentáře:
01:11:16
21.07.2011
21.07.2011
Petr Urban
-> TTomas: S těma 210mm to ale na dorazy chodí. A jak si to zjišťoval zda to chodí na dorazy ? Jen pocitově při jízdě ?
18:10:32
20.07.2011
20.07.2011
TTomas
-> Urbi: Mam tam 230mm pruziny a na dorazy to nechodi.
15:17:05
20.07.2011
20.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 20.07.11 14:29:54: Mohl by jsi mě oměřit rozměry těla tlumiče a jeho délky při stlačení, vytažení? Já se svýma HP co mám lehce podležené třeba obyč podložkama jsem i při max. propružení pořád tak 1,5cm před jeho dorazem. Ono doraz se dokáže sakra zmáčknout což je tady vidět kde jsem heveroval jen jedno kolo na horu bez pružiny: skoda-virt.cz/cz/.../1431
84-to-t
Při opravdu velké ráně to takto může jít. Kov na kov to nešlo v té konfiguraci ani po přeletění obrubníku v Mostě a že to byla pecka když mě to zničilo kolo a vzadu poloosa brousila kasli.
Při opravdu velké ráně to takto může jít. Kov na kov to nešlo v té konfiguraci ani po přeletění obrubníku v Mostě a že to byla pecka když mě to zničilo kolo a vzadu poloosa brousila kasli.
14:29:54
20.07.2011
20.07.2011
Petr Urban
-> TTomas: Ale pokud to máš snížené jako my...tzn. originál doraz v nápravnici je zároven s dolním ramenem, jakoby zarovno, tak ti to na 100% chodí na doraz tlumiče, i když tam máš ten kratší gumový na pístnici. A to já nechci, chci aby náprava fungovala pomocí pružiny a tlumiče a né dalších gumových členů, jen v extrémních situacích chci aby zasahovali.
15:43:43
19.07.2011
19.07.2011
TTomas
-> Urbi: O tom jsem vam s Vrbou rikal. Musi se to vzdy o par cvaknuti doladit. Jinak jsem koukal k sobe na auto a mam ty s kratkejma prachovkama a nejspis teda i s malym dorazem. Patrne se teda jedna o starsi provedeni.
12:19:34
19.07.2011
19.07.2011
Petr Urban
Poradíte mi někdo k tomuto ? skoda-virt.cz/cz/.../7342
6-kabel-k-baterce-do-kufru
11:25:05
19.07.2011
19.07.2011
Petr Urban
-> TTomas: No já sem pak doma taky čuměl, škoda že sem si toho nevšiml jak si tu byl, ale jako vyřešili jsme to s Vrbou vyndáním toho dorazu a vypodložením tlumiče o cca 1,5cm, sice není ideální na naše cesty,ale jinak to prostě nejde aby to fungovalo. Ještě je jeden zádrhel, jeden přední tlumič i na nejnižší tuhost chodí o dost tužší než ty další 3,jakože fakt znatelně, pozoroval si někdy něco takového ? Je možné že při tuhosti cca 10 polohy už to chodí stejně na autě,ale i na tu 10 to bylo trochu znát v ruce,i když ne tak jako na polohu 0, tak nevím.
17:12:15
18.07.2011
18.07.2011
TTomas
-> Urbi: Hmm tak to cumim jak puk.
16:16:14
18.07.2011
18.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 18.07.11 15:34:46: Po ráně po Mostě bych se moc nespoléhal na to, že za jízdy to nepůjde dál než na polovic stlačení gumy dorazu taky si nadávám, že jsem nepředělal horní uchycení tlumičů jako IvanC, ale vařit se mě teď nechce.
15:34:46
18.07.2011
18.07.2011
Petr Urban
-> Tuner#2: Než sem stihl přidat další fotku, už se ptáš na to co je na této Viz. níže: Tlumič vpravo je ten s dlouhým převlekem a doraz je dost měkký-pěnový jakoby, ten vlevo je s tím krátkým převlekem a gumovým dorazem zhruba stejně tak tuhým jako jsou uchycovací gumy do kastle. S Vrbou jsme na jeho autě ty dlouhý pěnový museli zdělat a tlumič v uchycení dole podložit o cca 1,5cm, gumový doraz v nápravnici má za rovno s ramenem,tzn. místo plechového dorazu je tam pásovina jako máš ty a má to pár milimetrů nad ní. Když jsme vyndali ten pěnový doraz, potřeli pístnici mazivem a skákali v kufru na nejnižší tuhost tlumiče, tak se hýbal při největším propružení do cca 1cm od svého vnitřního mechanického dorazu. Ale to jsme ten gumový na nápravnici mačkali uplne na více jak polovinu jeho délky, takže doufám že více už to za jízdy chodit nebude a nic se tlumiči nestene. Já mám ten tlumič vlevo a protože mám o 3,5cm zvýšené uchycení v kufru,tak doufám že to bude ok i bez vyndání dorazu i když to mám auto ještě níž.
15:25:30
18.07.2011
18.07.2011
Petr Urban
Tady jsou ty samé v úplně roztaženém stavu, takže délka totožná i celkově tlumič. Zhruba to taky stejně chodí v ruce na stejně danou tuhost.
15:23:42
18.07.2011
18.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 18.07.11 15:17:21: Není tam nějaký doraz pod tím převlekem co jde vyndat? Objednací čísla uvedeny stejné? Předky se myslím objednávají jako zadky z Mini Coopera.
15:17:21
18.07.2011
18.07.2011
Petr Urban
Trochu mi není jasné provedení Gazů na předek, dvě ty samé sady se objednávali v Anglii,ale provedení dorazů a ochraných modrých převleků je jiné, jinak tlumiče zřejmě totožné. Tohle je úplně stažené délka na vnitřní dorazy obou tlumičů.
22:05:48
08.07.2011
08.07.2011
Ultim
-> Vrba: Tak mu vzkaz, ze mu donesu nejake rezave lesenovky jo?
01:17:28
08.07.2011
08.07.2011
Petr Urban
-> Ultim: Mohly by být, uvidím jak to auto dám do kupy. Zkus mi napsat v srpnu.
22:13:39
07.07.2011
07.07.2011
Vrba
-> Ultim: Pak je má zamluveny jeden borec z vrakoviště.Pry ty trubky potřebuje na opravu plotku.
15:49:47
07.07.2011
07.07.2011
Ultim
-> Urbi: A pak nebudou na prodej?
14:17:24
07.07.2011
07.07.2011
Kurier Grobar
-> MOLSO: :D kto povedal že na auto :D len tak na stenu si zavesiť a sa kochať :D, . Už sa ani po meste nevozím :D
14:14:51
07.07.2011
07.07.2011
MOLSO
-> Kurier Grobar: na to tvoje prdkanie po meste su zbytocne radsej mne kup take na vianoce
14:07:12
07.07.2011
07.07.2011
Kurier Grobar
dalšie zvody :D musím si aj ja zohnať