skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
22:13:29
06.10.2013
06.10.2013
Eidy
-> minno: To máš vytahanej rozvoďák, vůli v zubech z vačky na hřídel náhonu čerpadla, pak zámek na spodku rozdělovače a nakonec ani ten zaoblenej čtyřhran pro kladívko nemusí bejt přesně. Tam stačí, když bude někde o setinku menší/větší a jeden válec pak pojede vždycky jinak.
22:04:48
06.10.2013
06.10.2013
Vrba
-> minno: Spíš ten rozdělovač dokáže udělat pěknou paseku. Ty rozvody sice taky skačou,ale není to nic pravidelného.
21:59:49
06.10.2013
06.10.2013
minno
-> Vrba: veľký rozptyl predstihu medzi jednotlivými valcami spôsobujú predpokladám vylágrované rozvody a vôle v rozdeľovači?
19:47:22
06.10.2013
06.10.2013
dragon_cb_cz
-> Vrba: Jasný, to jen že jsem tu zahlíd debatu k problému kterej pozoruju tak nasávám informace... dneska jsem trochu prohřál motor při cestě pro proviant, tak po příjezdu jsem nastavil bohatost dle tvojí rady - zaškrtit skoro ke chcípnutí a pak povolit o půl otáčky, tak zítra cestou do práce otestuju
Do většího laborování s tryskama bych se asi nepouštěl, ne na tomhle karburátoru, to jedině kdybych dal nový a pořád by to zlobilo...
Do většího laborování s tryskama bych se asi nepouštěl, ne na tomhle karburátoru, to jedině kdybych dal nový a pořád by to zlobilo...
10:02:15
06.10.2013
06.10.2013
Vrba
-> dragon_cb_cz: Ještě mám jeden tip. Může to byt celé chudé na prvním stupni. Můžeš zkusit zvednout hlavní trysku o 2-5 stupně. Tohle je taky docela dost důležité. Například motor 136 karburator originál,průchodnější výfuk. Puvodní tryska 115,myslím,že motor pocukával. Použil jsem trysku 118 a bylo OK. Je to sice hodně dávno,ale tenkrát jsem dal vykuchanej výfuk a myslím,že jsem řešil i to pocukávání. Taky může byt v těch otáčkách nevhodnej předstih nebo velky rozptyl předstihu mezi jednotlivými válci. Ano je fakt tezký radit,když to clověk nevidí před sebou,....
09:58:07
06.10.2013
06.10.2013
dragon_cb_cz
-> Vrba: Hmm, tak asi zkusím přidat trošku na bohatosti a pak to těsnění mezi hlavou a sáním, protože pod karburátorem jsem to utěsnil myslím dost pečlivě u obou aut. Každopádně dík za tip...
09:49:55
06.10.2013
06.10.2013
Vrba
-> dragon_cb_cz: Na kilu jsem měl problém v těsnění mezi hlavou a sáním-ale tam bylo snad jeste originál těsnění. Já už dávám silikon všude,kde by to mohlo přisávat. Možná by si někdo řekl,ze jsem blázen,ale z praxe vím,že se tím zbavím spousty na první pohled nevyřešitelných problémů. Motor ti může střilet i když je problém na straně výfuku a jinak je vše nastaveno dobře. Stačí ,když nebude těsnit výfuk,tam si to přisaje vzduch a střelí. Jinak typické pro chudý volnoběh je takové to bublání a prskání do výfuku při deceleraci. Střelba je už extrémní případ například při přiucpané volnoběžné trysce.To je těžké řešit takto na foru na dálku,ale já bych začal tím,že bych seřídil hladinu,všechno dokonale utěsnil a ono to pak většinou zmizí samo,....
09:39:26
06.10.2013
06.10.2013
dragon_cb_cz
-> Vrba: Chudé? Já měl za to, že "střelení" do výfuku nastává, když je příliš bohatá směs a nespálené palivo pak "blafne" ve výfuku... Pod karburátorem by to těsné být mělo, jak na GLSe tak hlavně na kile, kde mi to dělá taky a tam jsem srovnal přírubu karburátoru fakt poctivě. Může to dělat i těsnění pod parohama? To jsem neměnil...
09:19:43
06.10.2013
06.10.2013
Vrba
-> radekp: Zapalko jsem montoval hlavně kvůli stálosti parametrů. Už mě nebaví každou delší cestu nustále korigovat předstih. Pokud se z toho dostane i lepší průběh kroutáku a nebo se zlepší spotřeba,bude to jistě přínos. Ale hlavní důvod byl zajistit stálost nastavení.
09:16:40
06.10.2013
06.10.2013
Vrba
-> dragon_cb_cz: No právě při bohatším volnoběhu by střílet nemělo,stříli do výfuku při deceleraci,když je to chudé. Pokud se volnoběj jeví jako bohatší a při deceleraci (větším podtlaku) střelí a nebo bublá do výfuku,tak by to mohlo značit právě netěsnost v sání. To by vysvětlilo i to poškubávání.
21:45:16
04.10.2013
04.10.2013
dragon_cb_cz
-> Vrba: Hmm, to je zajímavá teorie, vyzkouším - mám na GLSe volnoběh trochu bohatší - při brždní motorem občas lehce střelí - a to cukání při ustálenej jízdě je tam taky. Ale není jedno přes který otvor to palivo jde? Lépe řečeno pokud při větším otevření klapky klesne podtlak u volnoběžného otvoru a naopak stoupne u přechodového, tak to že je ten šroub povolený víc by se stejně nemělo projevit, jelikož už podtlak palivo táhne přechodovým, ne? Ale pokud je tvoje teorie správná, tak tam nějaký drobný rozdíl a bude a v tom bude zakopaný pes...
12:06:39
04.10.2013
04.10.2013
Vrba
-> minno: Ne,pouze ten sroubek dotahuj tak dlouho,dokud se motor nerozhodi natolik,ze bude chtít skoro kazdou chvilkou zdechnout. Pak to povol o pul otacky a nechej tak. Jo,je to nejspíš chudou smesi. Musíš právě volnoběh ochudit aby ti zbylo vice paliva pro prechodové otvory. Tryska je společna,takze bud jedno nebo druhé.Musíš najít vhodný kompromis.Když máš volnoběh hodně bohatej,právě se může objevit bud škubnutí po přidání a dle me to může způsobit i to cukání. Vyzkoušej.
10:07:35
04.10.2013
04.10.2013
minno
-> MOLSO: jo veď tak to vždy aj robím.
09:48:33
04.10.2013
04.10.2013
MOLSO
-> minno: dotahujes srob bohatosti a ked motor prestane ist pravidelne pobvolis ho o 180°
09:45:28
04.10.2013
04.10.2013
minno
-> Vrba 03.10.13 16:28:46: tomuto som celkom neporozumel. Ak tomu chápem správne, tak teraz od "správneho" nastavenia voľnobehu mám skúsiť ubrať 0,5 otáčky na bohatosti? Som bol v tom, že pri malom plyne a otáčkach okolo 2000 je problém skôr v tom, že zmes je moc chudobná a preto to cuká, nie naopak.
Iróniou je, že včera večer mi to ako zázrakom necukalo ani trochu. A to som skúšal ísť aj 60 na 5ke a nič, žiadne cukanie. Ale to sa vonku ochladilo, bolo -3. Celkovo ten motor ide vždy lepšie, keď je vonku chladnejšie, resp. to nasáva chladnejší vzduch. Z čoho vyplýva že by bolo treba doriešiť nejako to nasávanie.
Iróniou je, že včera večer mi to ako zázrakom necukalo ani trochu. A to som skúšal ísť aj 60 na 5ke a nič, žiadne cukanie. Ale to sa vonku ochladilo, bolo -3. Celkovo ten motor ide vždy lepšie, keď je vonku chladnejšie, resp. to nasáva chladnejší vzduch. Z čoho vyplýva že by bolo treba doriešiť nejako to nasávanie.
19:00:37
03.10.2013
03.10.2013
radekp
-> Vrba: tak to jsi zmákl rychle...čekáš i nějaký nárust výkonu, nebo stálost předstihu a možnost programování?
16:28:46
03.10.2013
03.10.2013
Vrba
-> minno: Blbost. Zkus maličko ubrat bohatost volnoběhu. Nastavuj cca 0,5 otočeni od dotažení,při kterem motor přestava běžet "nakulato" Ne víc,pak už to odebírá benzín potřebný na přechodový režim.
16:00:17
03.10.2013
03.10.2013
minno
-> Vrba: ešte ma napadlo skúsiť použiť ten rozprašovač-turbínku na 1. stupeň, "šporič benzínu", čo všetci vyhadzujú :) možno by to pomohlo lepšie rozvíriť zmes pri malom plyne.
15:36:05
03.10.2013
03.10.2013
Vrba
-> onda: Uvidím podle práce,...
15:34:13
03.10.2013
03.10.2013
Vrba
No silikon už tam dávám několik let,snad odjakziva. Nesmí se ho tam dat moc,stačí to jen pošpinit a dávám vždy mezi každý spoj dvě těsnění a po montáži nechávám alespon 10 hodin zavadnout. Neřekl bych,že to benzín nejak extra rozežírá. Když jsem sundával karbec i po dvou letech,tak byl problém ho dat dolů a musel jsem to alespon zezačátku odřezat nožem a zbytek se sundá stylem roztrhlého těsnění a z příruby musím zbytky těsnění mechanicky oškrabat. Takže toho bych se vůbec nebál. Samozřejmě se to musí udělat jak se patří,jinak to těsnit nebude a nebo se to vcucne a ucpe to volnoběžný kanál na jeho vustupu.Spíše se vždycky divím jak někdo může mít sundaný karbec třeba na srazu,protože u mě je to procedura minimálně na hodinu a to musím mít po ruce veškeré náležitosti. Jinak bych si ho netroufl někde na půl cesty sundávat. Problém je taky v dnešních papírových těsněních. Originál bylo tuším lehce pogumované.-> minno: To je přesně ono-pocukávání při malém plynu okolo 2000ot. Ještě můžeš zkusit líp seřídit volnoběh. Za předpokladu,že to všude těsní mají ty šroubky nemalý vliv i na toto.