VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

17:18:12
26.06.2013
Vrba
Tak už je to složené,seřízené a vyzkoušené.Je to docela změna a když opomenu přetáčivej zadek,tak je to fakt paráda. -> Tuner#2: nesjíždí se ti ted vnitřky gum?
12:12:02
26.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 25.06.13 04:57:57: Dával jsem 6mm protože 7 už drhlo o kasli, respektive o celkem silnou vrstvu původního plastizolu a odklon se dohnal jinak.
11:56:58
26.06.2013
Vrba
-> minno: chci dát konečně a jednou pro vždy dohromady tu geomku,jinak je ta náprava ok,nic co by bylo nutné opravovat.Gumy zatím roztrhané nejsou a žádná zásadní vůle tam taky není.A navíc to odpoledne musí zase jezdit.

-> vhml: Chtěl jsem spíš dorovnat ty odklony,které byly vůči sobě špatně nastavené a taky dostat kolo z tatry do malého áčka. Zase to nechci přehánět,aby nenastaly jiné problémy.
11:49:52
26.06.2013
vhml
-> Vrba: 7mm? I 11 se vejde :-)
10:41:08
26.06.2013
minno
-> Vrba: a na spodných ramenách nemáš tie gumy potrhané? Tie sériové na spodných ramenách sa mi vždy potrhali po krátkom čase.

No tak má to už niečo odjazdené to je jasné, práve preto sa pýtam či to nejdeš dať trochu do poriadku, keď už máš nápravu von.
10:29:37
26.06.2013
Vrba
-> minno: serie,repasovat nic nebudu,jen manžetku na kulaku. Taky už to má pomalu 7 let,co by jsi chtěl,....
08:52:18
26.06.2013
minno
-> Vrba: nechystáš sa tú prednú nápravu odrazu aj trochu repasnúť? Tie gumy v ramenách už nie sú to čo bývali. To tam máš sériové gumy, alebo tvrdé, napr. od Pemita?
04:57:57
25.06.2013
Vrba
-> Tuner#2: Měl jsi nebo máš?Pokud už nemáš,tak proč jsi to změnil a jak?
04:56:51
25.06.2013
Vrba
Problém s tahanim na nerovnostech jsem měl u toho auta vždycky a to i v malych rychlostech-až do doby,než jsem zvětšil záklony,pak to začlo více poslouchat. Ted mi jde hlavně o to,abych zvětšil ovládací sílu do volantu a zlepšil přesnost řízení v rychlých zatáčkách. Takže co mi doporučí odborníci?
22:21:30
24.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> peter l 24.06.13 21:17:08: Měl jsem 7mm nahoře a odklon ani ne 1°. Zajímalo by mě kde jsi vzal těch 2,5 s půlmilimetrem navíc? Jinak jezdím přes 2° a dá se to v pohodě i na rozbitých okreskách kde to funguje skvěle. Problém jsou koleje, ale to byl problém už od začátku nazutí 15" kol.
upraveno 1x, naposled 24.06.2013 22:21:48
21:17:08
24.06.2013
peter l
-> Vrba: No neviem kolko by trebalo ja chcem dat dole napravu prave kvoli tomu..ako som pisal mam 7mm a kola prevaraky 6,5x13 gumy 175/50 et:neviem-citit to dost,potom kola 6,5x15 et:37 gumy 195/50 r15+20mm podlozky-este horsie,trosku je korigovane s zbiehavostou 3mm ak som dal mensi zbiehavost tak na rovinke auto nevedelo kde ist do prava ci do lava proste ho trebalo chytat,moja skusenost odklon max:-1 az-1,5 stup.takto chcem svoje nastavit,zo 7,5mm je tusim az 2,5 stupnou +- na excetric srube zvislaku ale nie som si isti a to je dost podla mna..je to vhodne na akurat slalom ale v ziadnom pripade nie na beznu premavku.
upraveno 2x, naposled 24.06.2013 21:22:46
21:08:10
24.06.2013
Vrba
-> peter l: Takze by jsi dal radeji méně?A co odpor volantu v zatáčce?je znatelný?A sjíždění gum?
21:06:54
24.06.2013
Eidy
-> peter l: Ono záleží i na ET kol. Ale za to tahání ta adheze a ovladatalnost rozhodně stojí.
21:04:09
24.06.2013
peter l
-> Vrba: Nebude vela,ja mam pod hornym ramenom 7mm a je to vela strasne citit kolaje na drahe aj nerovnosti na vozovke,v zakrute je fajn ale na rovinke pri nerovnej vozovke ho treba zato poriadne drzat
20:41:59
24.06.2013
Vrba
-> Eidy: Hodit to z malého + do malého -. Dávám 7,5mm podlozku.
20:30:37
24.06.2013
Eidy
-> Vrba: Kolik chceš z tý nápravy vydolovat stupňů?
20:12:38
24.06.2013
onda
¨se v tom vrtáte pane doktore?jinak ještě dodatečně gratulace k umístění.fandím ti3 4
17:49:55
26.05.2013
Kurier Grobar
-> Vrba: gratulujem k uspechu
11:18:49
25.04.2013
Vrba
-> francomk: Dík,pochvala potěší...
08:58:07
24.04.2013
francomk
Zblízka som si tvojho Rapida na zraze obzrel, fakt pekný kus 4
Extreme Tyres