skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
15:44:40
02.07.2008
02.07.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: ten odkaz znam uz daavnooo vela som uz cez to prepocitaval
15:12:36
02.07.2008
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Ty jsi nezkoušel asi ten odkaz?
15:08:49
02.07.2008
02.07.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Vrba: -> Tuner#2: kluud chlapcii kym nejde o zivot nejde o nic
-> Tuner#2: visla a fakty nie su vzdy pravidlom;)
-> Tuner#2: visla a fakty nie su vzdy pravidlom;)
15:07:56
02.07.2008
02.07.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: jak len mysis;)
13:36:01
02.07.2008
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Mě nikdo nic nebulíkuje, to jsou fakta a jak už jsem psal, jezdil jsem i se 120ckou, kde byla 300vka vačka, ale podložený ventilový pružiny, jinak by to těch 7500 - 8000 netočilo ani náhodou a zarachlalo by to už při 6500rpm. Dělalo to sousedovi, dělalo to Berymu tady na virtu při zhruba stejných otáčkách a bez tvrdších nebo podložených pružin jsou vysoké otáčky nemyslitelné. Dle mě prostě série a i vačky okolo 260° víc jak 6200 - 6400rpm nemůžou udělat. Proč by jinak u vstřikování dávali omezovač dle tebe takhle "brzo"? Ono třeba do vrchu je dobré někdy neřadit a raději rychlost přetáhnout sice bez zrychlení, ale zároveň bez ztráty třeba mezi dvěma zatáčkama. A přes to, je ten omezovač tam kde je, neb ono to "nejede" už za těma 5500 - 5800rpm. Snb-fela je kluk jako já a taky by si nic nevymýšlel a já se svezl s dost auta včetně vaček rádoby 280° apod. takže na to svůj názor opravdu mám.
13:27:03
02.07.2008
02.07.2008
Vrba
-> Tuner#2: Nepisu nesmysli.Tobe nekdo neco nabulikuje a pak se tim ohaniš jako slovem božím stejně jako většina virtáků,přitom vlastni nazor nato nemas,protoze jsi to nevyzkousel.Dival jsem se na zrychleni,dodávám jen to,že ja meřil zrychleni kdyz jsem sedel v aute sam a na rovince což jsem poznal podle stojate vody v příkopu.Sice podle tachometru,ale stopky byly vypnuty az jsem jel neco kolem 105 tachometrovych.Nechci se hadat.Tvůj argument s GPS uznávám,bohužel ja tuhle moznost nemám abych mohl polemizovat na téhle úrovni.Nechme si každý svoji pravdu a nemusíme se spolu zbytečne přehadovat o blbostech.
13:14:55
02.07.2008
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Podívej se sem skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=115 a dosaď si to co jsi měl a zjistíš, že s 165/80 R 13 je u 4q 4,22 80km/h zhruba 6300 ot/min. a to je pro 105 sice skoro nereálné, ale taky je ještě třeba počítat s tím, že oněch 80km/h co vidíš na bájném tachometru je třeba 74km/h a to už se dostáváme na 5900 ot/min. a to je reálné. Točit se sériovou 105tkou 7 - 8000rpm je ještě větší nesmysl než co tu psal Vrba.
12:43:29
02.07.2008
02.07.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: ja som raz dal 105kovy motor pred smrtou na tachometrovych 80 zo seriovou 4.22 4q a vysokymi pneu a aj motor proste komoplet seria len môj motor 105 ..nikto nevedel preco ale ako som namontoval otackomer normalne po 7-8000 sa dal v pohode vytocit ..potom mi jeden pan povedal ze je uz tak vybehany ze sa vladze vysplhat do vysokych otacok a dalej som to uz neriesil nvm kde je pravda ale tak to blolo..len uz pri 8tis to cvakalo, drcalo,crnkalo,buchalo, klepalo, dymilo a robilo vsetko ale islo:D pak sa pridreli ventyli a siel do srotu akurat klukovku som si nechal lebo bola prekrasna
12:17:18
02.07.2008
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: S vačkou z MPI a 3,9 co jsi měl na dvojku 100km/h neuděláš ani kdyby jsi se zbláznil. Ono něco jiného je 100km/h na tachometru a něco jiného skutečnost. Dej si do auta GPS a zkus si, kolik musíš ject, aby tam bylo skutečných 100km/h Ano s 300vkou vačkou ten motor se k 8000rpm přiblíží klidně i se sériovým spodkem (jezdil jsem se 120ckou s 300vkou vačkou) ale ne s vačkou 254°jako má MPI Je zajímavé, že já mám zrychlení z 0 - 100km/h za 11,5 sekundy a to jsem měl v Hrocháči nepatrně lepší čas na sprintu než Ty, tak kde bude asi ta chyba? Podívej se na moje video zrychlení z 0 - 100km/h (mám je v mailu u mě u auta) jak dlouho tam musí být 3jka aby jsi těch 100km/h bylo a to jsem dvojku řadil dost přes 6000rpm
12:05:37
02.07.2008
02.07.2008
Vrba
-> Tuner#2: Zkousel jsem merit zrychleni dvema zpusoby-priřazení v 6500 a pri vytoceni dvojky az na 100km/h.Byl lepsi cas v druhem pripade,ale motoru se to nelibilo.Zkousel jsem to 2x.Ted s kratším převodem si myslim že by to už na dvojku tolik nedalo.Kamoš co zavodí se stovkou mel motor z fabie a s 300vackou tocil v cilove rovince neco kolem 8000 a to mel seriove pisty.Když se mu jeden kluk divil ze to tak tocil,tak mu řekl:A to jsem mel vyřadit a dojet to na neutral,nebo co?
11:08:19
02.07.2008
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Vrchol výkonu i po debatě s snb-felou máme oba dva kolem 5500rpm což odpovídá i grafům z motor-excelu:
www.motor-excel.cz/
Klikni na nabídka, pak úpravy motorů pro běžný provoz a pak hned na 1,3 MPI a máš tak krásně tři grafy. proto je omezovač u MPI nastaven na 6200rpm, neboť přes 6000rpm to nemá cenu točit a abych zkoušel na volnoběh max. mechanicky limitované otáčky, tak to nejsem blázen, mám svůj motor rád. Ale nevěřím tomu, že v tahu byť i na dvojku můžeš točit 7500rpm.
www.motor-excel.cz/
Klikni na nabídka, pak úpravy motorů pro běžný provoz a pak hned na 1,3 MPI a máš tak krásně tři grafy. proto je omezovač u MPI nastaven na 6200rpm, neboť přes 6000rpm to nemá cenu točit a abych zkoušel na volnoběh max. mechanicky limitované otáčky, tak to nejsem blázen, mám svůj motor rád. Ale nevěřím tomu, že v tahu byť i na dvojku můžeš točit 7500rpm.
10:37:44
02.07.2008
02.07.2008
Vrba
-> Tuner#2: Jinak ty otačky co pišeš jsou pro ty vačky co máme správné a označuji vrchol vykonu (kam až vačka táhne),ale vytočit motor mužes až tak vysoko než se ti v nem utrhne ojnice.Já tomu říkám mechanický omezovač a ten lezi někde za 8000.Kilo na dvojku jedes,ale za cenu toho ze od nejakých 6500 uz netahne a zrychluje velmi pomalu.Zatni zuby a vytoč na dvojku 7500.Jsem si jistej ze to pujde.
10:29:26
02.07.2008
02.07.2008
Vrba
-> Tuner#2: Jeste muzes udelat pokus,jet na trojku a az dosahnes 6500,tak neubirej plyn,ale vyšlápni spojku.Uvidíš jak se motor ochotně vytočí až na mechanicky omezovač nekde za 8000.
10:25:34
02.07.2008
02.07.2008
Vrba
-> Tuner#2: Každy at si udelá nazor svůj.
10:21:07
02.07.2008
02.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 01.07.08 18:50:06: Nechci se zrovna s tebou hádat, ale to je naprostá blbost. Ano na otáčkoměru pokud máš takový co já není problém, aby ručička vylítka na jedničku na 8000rpm, ale to je kvůli jeho blbé funkci a ne že by jsi motor vytočil na takové otáčky. S touhle vačkou je strop nějakých 6200 - 6400rpm a za tím si stojím. Pokud by jsi tam měl 290, 300 nebo dokonce 320tku, tak ano s tím se dá v pohodě točit 8000rpm, ale zas to nemá vůbec spodek a do 3500 - 4000rpm je to úplně mrtvé. S vačkou co ale máme my je to nemožné.
-> Řízek: Co máš za rozměr gum a kol a jakou tam máš převodovku? Jedeš na Hrocháč?
-> Řízek: Co máš za rozměr gum a kol a jakou tam máš převodovku? Jedeš na Hrocháč?
04:49:15
02.07.2008
02.07.2008
Vrba
-> Řízek: S tim natryskovanim co tam je mas pro tenhle motor chudou směs.Alespon na druhem stupni bych tu trysku prevrtal nebo vymenil za vetsi.
01:31:47
02.07.2008
02.07.2008
Řízek
-> jarin: Aha, no tak v tom pripade sem 200 jel. bylo to cca 6200 tocek.-> Vrba: To jako ten seriovej Lekr zpusobi propaleni pistu ??